Jump to content

Bästa virusskydd

Mr.Magic
 Share

Recommended Posts

Min dator är mycket snabbare nu än var den var förut. Vilket jag inte märkte förens nyligen eftersom jag var van med att datorn behövde 30 sekunder för att ladda min XP-användare. Jag upptäckte det när jag avinstallerade Norton Antivirus för ett par veckor när min aktiveringstid tog slut. När jag installerade om det så blev jag irriterade på att datorn var så långsam att jag avinstallerade Norton och körde utan skydd. Men nu börjar det ploppa upp ganska mycket skit så jag behöver ett nytt program, men eftersom jag vant mig med snabbhet nu så vill jag ha ett program som inte använder lika mycket CPU. Jag har hört namn som Panda, F-Secure och NOD32 men vet inte vilket som är bäst. Så är det någon som kan tipsa mig om vilket jag ska välja?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, kör på NOD32 då. Vilken version ska jag ha?

Ta bara den senaste du kan hitta... Jag har iaf NOD32 2.7 här.

Och NOD32 uppdaterar sig själv minst 1 gång per dag och då märker man det ändå inte :angry:

Edit: Så här mycket tar den i minne för mig:

nod32krn.exe: 22500 kb

nod32kui.exe: 1000 kb

Enligt Aktivitetshanteraren

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde AVG förr, otroligt bra, gillade det, men böt till nod32, det gillade jag bättre, men funderar dock att avinstallera nod32 på laptopen och återgå till det hederliga AVG :angry:

edit: kör nod32 på stationära + laptopen alltså

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte också byta virusskydd, har Norman Internet Security, alltså virusskyddet + brandvägg. Men innehåller NOD32 brandvägg också? Eller finns det någon som funkar bra, och då menar jag BRA, men NOD32?

Vad jag vet så innehåller den inte brandvägg, NOD32 är bästa virusskyddet jag haft för att bara tillägga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nod32 har vunnit flera Virus Awards, där bland annat från VirusBulletin.

Nod32 är det antivirus som tar minst processorkraft på marknaden.

Nod32 har - utöver databasen - en effektiv motor för att hitta suspekta filer.

Nod32 uppdaterar sin databas alltid MINST 1 gång varje dag.

Nod32 är lätt att använda om man inte vill betala (mer går jag ej in på)

Nod32 stoppar ett virusangrepp från en hemsida innan det når datorn, du får upp en "Terminate"-knapp.

Nod32 går att lösenordskydda så att utomstående inte kan stänga av den.

Nod32 är bevisligen bättre än Norton, Panda, f-secure m.fl.

Nod32 har många möjligheter att ställa in hur man vill att det ska hantera ett virus som den hittar, reparera, ta bort, karantän m.fl.

Nod32 ger dig möjlighet att välja vilken virusmotor som ska vara igång, du kan välja bland fyra st, AMON, DMON, IMON eller EMON. Vad respektive gör får du ta reda på själv.

Nod32 har även kontroll över spywares numera, rekommenderar dock Ad-aware eller liknande program för det.

Nod32 har mycker mer än så att erbjuda, installera och testa.

Kontakta mig i PM om ni vill ha lite rajtantajtan angående programmet :angry:

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor