Lajnux Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Har under dom senaste månaderna fått ett riktigt besvärligt problem med mitt trådlösa internet. Helt plötsligt slutar det att fungera, och om jag felsöker i msn står det att min standard-gateway verkar vara offline. Vad det nu betyder har jag ingen aning om. Efter drygt 30min-3timmar börjar det fungera igen. Någon som har en lösning på problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Ah, hade ungefärt ett liknande problem förut. Då var det också något skit med "gatewayen". Det fixade vi genom att dra om huvud-jacket, eller nått sånt. Dock hade vi mest problem då det var någon som ringde, så att när det ringde så la bredbandet av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Har under dom senaste månaderna fått ett riktigt besvärligt problem med mitt trådlösa internet. Helt plötsligt slutar det att fungera, och om jag felsöker i msn står det att min standard-gateway verkar vara offline. Vad det nu betyder har jag ingen aning om. Efter drygt 30min-3timmar börjar det fungera igen. Någon som har en lösning på problemet? Verkar som att din router inte funkar så bra, eller så kan det vara ett virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Verkar som att din router inte funkar så bra, eller så kan det vara ett virus. Virus är det nog inte, för det har funnits nästan hela tiden sedan jag fick det trådlösa internet. Förstod nästan att det var någonting med routern, men inte vad/hur jag ska fixa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Vi hade nåt liknande fel. Helt plötsligt kunde internet sluta fungera och man var tvungen och starta om routern. Och ibland sa datorn att det var IP-konflikt. Men sen så ladda jag ner en UPDATE till min D-link router och nu har felet lagt sig. Nu har vi do.c en annan liknande sak. Nu så (väldigt sällan) så förlorar man kontakten med routern eller så startar den om sig automatiskt. Och efter några sekunder så är internet tebax... Så pröva att söka efter uppdateringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Vi hade nåt liknande fel. Helt plötsligt kunde internet sluta fungera och man var tvungen och starta om routern. Och ibland sa datorn att det var IP-konflikt. Men sen så ladda jag ner en UPDATE till min D-link router och nu har felet lagt sig. Nu har vi do.c en annan liknande sak. Nu så (väldigt sällan) så förlorar man kontakten med routern eller så startar den om sig automatiskt. Och efter några sekunder så är internet tebax... Så pröva att söka efter uppdateringar? Angående omstart av routern är att den blir för varm. Har samma problem, dör när den vill och sen får man dra ut strömsladden. Kännt problem i D-link. Lajnux ring din ISP och fråga varför det händer. Dem vet säkert vad som är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Angående omstart av routern är att den blir för varm. Har samma problem, dör när den vill och sen får man dra ut strömsladden. Kännt problem i D-link. Lajnux ring din ISP och fråga varför det händer. Dem vet säkert vad som är fel. Varm? Den står upp på snedden med fritt luft rumm runt om sig. Närmaste electriska saken är modemt. Vad kan man gör för att förhindra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts