RavenE Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Vad ska man ställa in för att få den mest optimala nedladdningshastigheten med utorrent? Jag har ställt min uppladdningsgräns på 300kb/s och laddar då hem i cirka 200-300kb/s. Ställer jag gränsen för uppladdning på obegränsad, och laddar då upp i ~2mb/s, så är nedladdningen fortfarande på samma nivå. Frågan gäller utorrent version 1.6.1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Ja, du kan ju alltid börja med att säga vad du sitter på för lina hörru. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Det är jag lite osäker på. Men då jag testat hastigheten på speedtest.net så har jag uppnått cirka 5-7MB/s. Vid några tillfällen har jag laddat hem filmer i betydligt bättre hastighet än det jag gjorde inatt, då har jag kommit upp i cirka 2MB/s. Tyvärr är det oftast låga hastigheter. Redigerad 23 mars, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Det är jag lite osäker på. Men då jag testat hastigheten på speedtest.net så har jag uppnått cirka 5-7mb/s. Vid några tillfällen har jag laddat hem filmer i betydligt bättre hastighet än det jag gjorde inatt, då har jag kommit upp i cirka 2mb/s. Tyvärr är det oftast låga hastigheter. mb = milibit MB = Megabyte (Kan även kombineras på andra sätt) Om folk ska förkorta ser jag helst att de förkortar rätt, säger detta med tanke på en rimlighetsfaktor. Redigerad 23 mars, 2007 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 mb = milibit MB = Megabyte (Kan även kombineras på andra sätt) Om folk ska förkorta ser jag helst att de förkortar rätt, säger detta med tanke på en rimlighetsfaktor. Sorry då. Editerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Kör guiden, sen ställer du in vad du har för internet där så ställer den in optimala. Antal utgående-connections per torrent osv. Jag maxar mitt internet och jagh ar bara kört den. Den funkar riktigt bra. Redigerad 23 mars, 2007 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Kör guiden, sen ställer du in vad du har för internet där så ställer den in optimala. Antal utgående-connections per torrent osv. Jag maxar mitt internet och jagh ar bara kört den. Den funkar riktigt bra. Guide? What guide? I raden längst ner syns det en röd bild med ett utropstecken på, klickar jag på den kommer det upp en ruta där man kan kolla hastighet och portar. Det står att min router inte skickar vidare någonting automatisk. Klickar jag på länken kommer jag till en sida som heter Portforward, där man kan ställa in en jeffla massa saker, men vissa saker där går inte att ställa in. Vilka kan jag inte skriva upp nu, då jag sitter på skolan. What to do? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Tips, om din dator är kopplad med sladd så testa med TP-TEST Tanka-> installera-> Kör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Tips, om din dator är kopplad med sladd så testa med TP-TEST Tanka-> installera-> Kör Kör på trådlöst, men kan ju koppla den med sladd. Får kolla det då jag kommer hem. Thanks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Precis, den "guiden" Vilj i listan vad du har för internet Och om det står så så har du dåligt download pga du har inte portarna öppna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts