diarrehampus Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Jag kan bara instämma i tidigare kritik. Köp Koss Porta Pro om du vill ha ett par bra hörlurar. Har själv haft dem i ett år och dom är grymma. Och nu har priset även börja sjunka, de går i dagsläget att få de för ca 250 spänn. Själv fick jag punga ut 500 spänn men det var det helt klart värt. Tycker de verkar klumpiga, vill helst ha ett par in-ear lurar, tror inte att jag köper de där creative, känns onödigt att kasta ut 300 på ett par in-ear lurar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Tycker de verkar klumpiga, vill helst ha ett par in-ear lurar, tror inte att jag köper de där creative, känns onödigt att kasta ut 300 på ett par in-ear lurar 300 är INTE mycket för ett par bra (det är väl det vi snackar om va?) lurar, det luktar nästan budget om det hela. Köpte mina in-ear för 2000, dock sålde jag dem senare, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) 300 är INTE mycket för ett par bra (det är väl det vi snackar om va?) lurar, det luktar nästan budget om det hela. Köpte mina in-ear för 2000, dock sålde jag dem senare, men ändå. Visst, det är mina föräldrar som får spunk om jag köper för dyra saker Letar som en galning efter Kossart Ipro på nåt av ställena jag länkat, men har inte lyckats :/ Redigerad 23 mars, 2007 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Men helvete, starta egna trådar om det ni ska ha och inte snika er på min tråd när vi letar helt olika saker.. Redigerad 23 mars, 2007 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Men helvete, starta egna trådar om det ni ska ha och inte snika er på min tråd när vi letar helt olika saker.. Både du och jag letar hörlurar, eller hur? Tycker det känns onödigt att starta en ny när det redan finns en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Både du och jag letar hörlurar, eller hur? Tycker det känns onödigt att starta en ny när det redan finns en Okej, det handlar om ljud men vi letar ändå efter olika saker. Jag ska ha vanliga hörlurar medans du ska ha vanliga in-ear-pluggar plus att vi letar inte efter i samma prisklass. Och nej, det är inte alls onödigt att starta en ny tråd och denna är absolut ingen "OMG OFFICIELL LJUDTRÅD - SN4KKA ALLT INOM LJUD HÄRR!!!!" Så, kan jag få lite råd om det jag ska ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Har Sennheiser Pc150. Funkar skitbra. Oj läste inte helt ^^ Redigerad 23 mars, 2007 av Bullet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Okej, det handlar om ljud men vi letar ändå efter olika saker. Jag ska ha vanliga hörlurar medans du ska ha vanliga in-ear-pluggar plus att vi letar inte efter i samma prisklass. Och nej, det är inte alls onödigt att starta en ny tråd och denna är absolut ingen "OMG OFFICIELL LJUDTRÅD - SN4KKA ALLT INOM LJUD HÄRR!!!!" Så, kan jag få lite råd om det jag ska ha? Kossart Ipro eller Koss porta pro skulle jag ha köpt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Köpte ett par Creative på teknikmagasinet för 299:- (ord pris 399:-) Smidiga in-ear silikonlurar med förträfflig ljudisolation och fyllig tung basåtergivning. Tack vare neodymmagneterna får basen extra djup klang och diskanten klarare återgivning. Frekvensomfång 6-23000 Hz. Impedans 16 Ohm. 1,2 m oxidfri kopparsladd med guldpläterad 3,5 mm kontakt. Levereras med 2 st extra par silikonmuddar i alternativa storlekar. Så fort man sätter på sig dom så försvinner allt ljud runt omkring och det är grym bas i dom också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Så fort man sätter på sig dom så försvinner allt ljud runt omkring och det är grym bas i dom också. Grym bas som i Sparkplug-aktig-och-extremt-överdriven-megasuperduper-bas eller låter dom faktiskt bra? Letar efter att par in-ear nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Grym bas som i Sparkplug-aktig-och-extremt-överdriven-megasuperduper-bas eller låter dom faktiskt bra? Letar efter att par in-ear nämligen. Dom låter helt enkelt bra lovar att du inte skulle bli besviken om du köpte dom, dessutom är det 1 års garanti på dom. Och 299:- är ju ett överkomligt pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Funderar på de där creative, men 300 är ju pengar det med. Har kollat på ett par från onoff för 99kr, men de heller nog inte. Stort + är ju garantin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Funderar på de där creative, men 300 är ju pengar det med. Har kollat på ett par från onoff för 99kr, men de heller nog inte. Stort + är ju garantin Du vill inte lägga 100 spänn på ett par hörlurar, tro mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Du vill inte lägga 100 spänn på ett par hörlurar, tro mig. Sant, då kan man lika gärna köra med originalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Funderar på de där creative, men 300 är ju pengar det med. Har kollat på ett par från onoff för 99kr, men de heller nog inte. Stort + är ju garantin Du vet att 300 kr fortfarande är runt budgetskiktet, och 100 kr ska vi inte ens prata om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 24 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Det lutar mest åt Sennheiser HD515 nu iaf. Jag har läst någonstans att det är en löstagbar kabel, stämmer det eller är det bluff och båg? Om det är, hur fungerar det i såfall, kan man bli kvitt med problemet med 6,3mm > 3,5mm lösningen? Och en sista sak.. Vart framgår det på något sätt att denna har blivit någon typ av "Officiell köphjälp av hörlurar-tråd", om jag får fråga lite snällt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Det är inte mig det hänger på, det är mina föräldrar Kan köpa de för 300 och om dom frågar säger jag att de kostade 200 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Det lutar mest åt Sennheiser HD515 nu iaf. Jag har läst någonstans att det är en löstagbar kabel, stämmer det eller är det bluff och båg? Om det är, hur fungerar det i såfall, kan man bli kvitt med problemet med 6,3mm > 3,5mm lösningen? Precis så är det på mina Sony-lurar - löstagbar kabel (fast åt andra hållet, 3,5mm > 6,3mm). Sladden blir lätt ganska lång men det är bättre än bara en plugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 (redigerad) Det lutar mest åt Sennheiser HD515 nu iaf. Jag har läst någonstans att det är en löstagbar kabel, stämmer det eller är det bluff och båg? Om det är, hur fungerar det i såfall, kan man bli kvitt med problemet med 6,3mm > 3,5mm lösningen? Och en sista sak.. Vart framgår det på något sätt att denna har blivit någon typ av "Officiell köphjälp av hörlurar-tråd", om jag får fråga lite snällt? Du, jag skulle verkligen råda dig att köpa Icemat Siberia, extremt sköna, bra ljud osvosv. en bonus är att du blir lika tuff som NiP när du har dom!!1 http://www.kimrom.info/blog-images/ninjasinpyjamas.jpg Redigerad 24 mars, 2007 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Du, jag skulle verkligen råda dig att köpa Icemat Siberia, extremt sköna, bra ljud osvosv. en bonus är att du blir lika tuff som NiP när du har dom!!1 1. Han letade efter hörlurar, inte headset. 2. Han letade efter hörlurar som låter bra till annat än CS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts