Siana Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 (redigerad) Tänkte bara tipsa om en rätt häftig hemsida jag snubblade över idag. Den heter ZEBIDO. Den fungerar ungefär som lottospelet "Limbo". Du sätter ett auktionsbud på ett föremål, och personen som satt det lägsta unika budet på föremålet när auktionstiden är slut vinner. För inte så länge sedan såldes en PS3 för 248 kronor! När man budat får man även ett SMS som berättar om man är unik med sitt bud, och om man är lägst. OBS: Jag har absolut ingen aning om hurpass äkta sidan är, först tänkte jag att den bygger på att man måste betala summan man budar på så att de tjänar pengar på det sättet - men så är det inte heller, bara den vinnande personen betalar pengar. Jag antar att det är reklamen de får pengar för men det känns inte som om det skulle räcka för att finansiera. Däremot får de en kostnad för varje SMS som varierar, den kan vara allt mellan 2kr till 15kr. Hur som helst såg jag sidan via ett samarbete med DreamHack så den borde vara pålitligt. Notera även att man måste vara myndig för att få buda. Hoppas inte den här tråden blir låst. Det är snarare ett tips än reklam. Redigerad 22 mars, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 EN TILL?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 EN TILL?! Woot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Woot? Jupp, det finns ett par av såna här sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Woot? http://www.uniktbud.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Hade jag faktiskt ingen aning om, pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Google Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 22 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Såg att det kostar 15 spänn per bud. där får de nog in stålarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2007 Låt mig vara! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Vi har inget emot dig Siana. Du visste inte, så enkelt var det. (Fasen vad sympatisk man var idag då) Redigerad 23 mars, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Så att man bjuder genom att lägga ett LÄGRE bud? Verkar ju knäppt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 www.bidbox.se Den som har lägst insats och är unik för köpa saken för de pengarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Jag har satt mig in i detta och kommit fram till att det är ett bra system Antar att man håller på att bjuda på varan tills det högre sittande folket har fått in tillräckligt med pengar för att kunna sälja varan till det utlovade priset. Det fanns även en annan sida, Alltgratis tror jag, där man beställde en pryl för 10 kr och fick den när såpass många efter dig beställt samma grejj så att alla deras 10:or tillsammans kunde betala din prudukt + lite bonus till det kostymklädda folket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Det verkar ju vara bara typ 3-4 olika vinnare som lyckats kamma hem det mesta, på Zebido. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Det verkar ju vara bara typ 3-4 olika vinnare som lyckats kamma hem det mesta, på Zebido. Det tror jag absolut!, Folk (dessa 3-4 personer) sitter säkerligen och räknar på statestik och sannorlikheter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Det tror jag absolut!, Folk (dessa 3-4 personer) sitter säkerligen och räknar på statestik och sannorlikheter Eller så är det en konspiration. De är i själva verket personal på sidan! Tänk annars... Fredrik i Umeå har nu fått: Ipod Nano 4GB EA 3Pack Xbox 360 Ipod Nano 4GB Sony Ericson W810i För någon tusenlapp sammanlagt, budpriserna + allt han slängt iväg på SMS-kostnad. Den här sidan går 18 år eller målsmans tillstånd bra på: http://www.smsbud.se/index.asp Redigerad 23 mars, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Alltså förlåt om jag verkar efter men om de är lägsta budet som vinner varför kan man inte lägga ett bud på 1 krona direkt? Det tror jag absolut!, Folk (dessa 3-4 personer) sitter säkerligen och räknar på statestik och sannorlikheter Hur gör man de om det ändå är de lägsta budet som vinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Alltså förlåt om jag verkar efter men om de är lägsta budet som vinner varför kan man inte lägga ett bud på 1 krona direkt? Hur gör man de om det ändå är de lägsta budet som vinner Man ska ha lägst unikt nummer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Det låter sjukt, synd att man inte är 18 år. Skulle vara kul att prova. PS3 för nån hundring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Man ska ha lägst unikt nummer I så fall är allt bara lotto-spel..... Man skickar ett sms och hoppas på att man får lägst unikt nummer ? Har jag förstått rätt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts