Alle090 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Hej, jag undrar om ni kan tispa om några fina torrent klienter. Själv går jag på Bitlord nu men har hört att det finns bättre på marknaden. (:!!! så mina frågor: 1. Vilken är snabbast 2. Vad är "Next Limit" för nåt. den skiten dyker upp över allt 3. Det sägs att det finns en Xtorrent istället för uTorrent. Men att X-versionen funkar som ett fusk med rotationen? BTW: Detta kan väl inte räknas som Warzes? §1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! Om det gör så säg till så stänger jag ner den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 1. uTorrent är snabbt om du ställer in det rätt (finns guider överallt) och det är inte lika resurskrävande som t.ex. Azureus. 2. Var dyker den upp? 3. Precis. Den är tämligen värdelös på publika trackers eftersom ratio inte spelar någon roll där. På privata trackers upptäcker dom ganska lätt dom om dom aktivt letar efter fuskare, att ha ratio 1:1 på samtliga torrents ser lite misstänksamt ut, särskilt om du är enda leecher. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 1. uTorrent är snabbt om du ställer in det rätt (finns guider överallt) och det är inte lika resurskrävande som t.ex. Azureus. 2. Var dyker den upp? 3. Precis. Den är tämligen värdelös på publika trackers eftersom ratio inte spelar någon roll där. På privata trackers upptäcker dom ganska lätt dom om dom aktivt letar efter fuskare, att ha ratio 1:1 på samtliga torrents ser lite misstänksamt ut, särskilt om du är enda leecher. 1. Då får jag väl ta och kolla in Utorrent, Men dom där guiderna? 2. Oj, det hetta "Usenext", Use Next. man behöver tydligen betala med. Men jag får upp det på andra Torrent sidor 3. Ok, så att använda det fusket är då alltså värdelöst... Du är alltid snabb med svar, Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 BitLord är en jävla skräpklon av BitComet som för övrigt också "fuskar" på ett sätt jag inte riktigt minns just nu. Använd uTorrent, för ditt eget bästa ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 2. Oj, det hetta "Usenext", Use Next. man behöver tydligen betala med. Men jag får upp det på andra Torrent sidor Vad jag har förstått så 1. Är det en Usenet-klient. 2. Kostar det pengar. 3. Drivs enskilda servrar utan koppling med varandra, så en fil som finns på en server någonstans i USA går inte att nå på en server i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel dock. I vilket fall så är det inte bättre än torrents. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Att säga att xTorrent är en säker plats på andra sidan bannen är att säga hej för tidigt. Bara man vet hur man ska använda det och använder uTorrent vid vissa tillfällen så är det bara fina fisken och slappt och skönt. Nu har du säkerligen rätt angående Alle, då han verkar vara en utav alla Hit-n-Run leechers som kommer in på regtrackers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Att säga att xTorrent är en säker plats på andra sidan bannen är att säga hej för tidigt. Bara man vet hur man ska använda det och använder uTorrent vid vissa tillfällen så är det bara fina fisken och slappt och skönt. Nu har du säkerligen rätt angående Alle, då han verkar vara en utav alla Hit-n-Run leechers som kommer in på regtrackers. Visst visst. Det funkar nog på dom flesta sidorna. Dom som är hårdast (t.ex. grislätet) kanske märker om man är odiskret, men det är lungt om man är förnuftig. Men den lilla risken som finns gör att jag inte använder det. Fick kämpa hårt för vissa invites, och då seedar jag hellre lite över natten någon gång i veckan. ...jo, det stämmer kanske om Alle. Och leechers vill vi inte ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Nu har du säkerligen rätt angående Alle, då han verkar vara en utav alla Hit-n-Run leechers som kommer in på regtrackers. Säg mig; hur ska jag göra för att inte framstå som en sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Säg mig; hur ska jag göra för att inte framstå som en sådan? Ha en ratio ovanför 0.005 samt inte stänga av torrenten så fort den är klar (d.v.s. seeda en stund). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Vad jag har förstått så 1. Är det en Usenet-klient. 2. Kostar det pengar. 3. Drivs enskilda servrar utan koppling med varandra, så en fil som finns på en server någonstans i USA går inte att nå på en server i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel dock. I vilket fall så är det inte bättre än torrents. Usenext är också en scammersite som baxar dina pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Ha en ratio ovanför 0.005 samt inte stänga av torrenten så fort den är klar (d.v.s. seeda en stund). Vad är ratio? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Vad är ratio? Uppladdat/Hemladdat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Uppladdat/Hemladdat. Okej. Då vi ändå är inne på torrent, varför är jag inte ansluten till fler leechers? Det står att jag är ansluten till 42(1380). Visst är det leechers som också laddar hem och samtidigt delar ut av samma fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Då vi ändå är inne på torrent, varför är jag inte ansluten till fler leechers? Det står att jag är ansluten till 42(1380). Visst är det leechers som också laddar hem och samtidigt delar ut av samma fil? Dom kanske inte har samma delar av filen som du har. Det kan också vara att du har satt en anslutningsgräns i torrentklienten. Men det hjälper inte att ha 1000 leechers anslutna heller, hastigheten blir snarare sämre för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Då vi ändå är inne på torrent, varför är jag inte ansluten till fler leechers? Det står att jag är ansluten till 42(1380). För din router/dator klarar inte av 1380 anslutningar på en och samma gång. Eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Har alltid fått max ca 50 kb/s med torrents, i måndags började jag använda powerbits och utorrent (tidigare random tracker och bitcomet) och nu är hastigheten finfin. Med andra ord rekommenderar jag utorrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Dom kanske inte har samma delar av filen som du har. Det kan också vara att du har satt en anslutningsgräns i torrentklienten. Men det hjälper inte att ha 1000 leechers anslutna heller, hastigheten blir snarare sämre för det. Har ingen anslutningsgräns. Har alltid fått max ca 50 kb/s med torrents, i måndags började jag använda powerbits och utorrent (tidigare random tracker och bitcomet) och nu är hastigheten finfin. Med andra ord rekommenderar jag utorrent. Jag kör med utorrent, fungerar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 (redigerad) Nae, jag var aldrig inne på att fuska. men jag undrade bara om det var möjligt, För när jag joinade en sida var dom typ jävligt stänga med sånt. Och use next har bara stört mig som in i h*lvete. te.x en svår hittad "sak" som knappt går att hitta, Men då lyser man upp en sekund när man ser "2 results found on use next". Man klickar och kommer till den SKIT sidan dom har där dom kräver pengar.. Må dom brinna! Men jag är ändå inte 100% på vad allt betyder. Seeder fattar jag men te.x leeshers? Vad jag fattat det som: Seeders: Hur många som har 100% nedladdat och som tankar upp. Peers: samma Leeshers: ? Alla som laddar ner? Då blir det bara att ställa sig tillrätta med Utorrent då... Redigerad 21 mars, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 (redigerad) Jag tror det är... Seeders: 100% nerladdat och delar bara med sig. Leechers: <100% nerladdat och laddar ner och upp samtidigt. Peers: Seeders och Leechers. Redigerad 22 mars, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Nae, jag var aldrig inne på att fuska. men jag undrade bara om det var möjligt, För när jag joinade en sida var dom typ jävligt stänga med sånt. Och use next har bara stört mig som in i h*lvete. te.x en svår hittad "sak" som knappt går att hitta, Men då lyser man upp en sekund när man ser "2 results found on use next". Man klickar och kommer till den SKIT sidan dom har där dom kräver pengar.. Må dom brinna! Det där 2 results blabla, det är inte säkert att det är faktiska sökresultat utan det är nog bara standardreklam. Det där om seeds blabla, det vet Qouad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts