Jump to content

Vem vinner Formel 1-VM i år?

Quattro
 Share

Vem vinner Formel 1-VM 2007?  

36 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De tidigare pollarna om samma ämne har inte varit så vidare bra, så här är nu en ny om vem som blir Formel 1-värdmästare 2007.

Om ni undrar varför de två sista alternativen är som de är, så beror det på att det ryms endast 20 alternativ i en poll, och det är 22 förare. De som jag har lagt i samma är de nyaste förarna, för som jag sade tidigare så finns det minst chans att nån av de blir världsmästare.

Så nu är det bara att rösta på. Kom gärna med en liten motivation också varför ni röstade som ni gjorde.

------

Vote: Kimi Räikkönen.

Varför? Har alltid hejat på Kimi, han har varit en bra förare förut, och när han nu kör för Ferrari, som i övrigt har mycket bra bilar, så har han mycket goda chanser att ta hem segern i år. Det kunde ju inte heller ha börjat bättre för honom när han tog guld första tävlingen direkt, vilket ytterligare är ett litet tecken till att han tar VM-titeln 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kimi är den som kommer bjuda på F1-underhållning i år, han kommer göra dom här spektakulära omkörningarna och kommer krocka mest i starterna. Men Kimi är i grund och botten ingen vinnare, därför tror jag helt enkelt inte på honom. Det står mellan Massa, Button och Alonso, och måste jag tippa någon av dom så tror jag faktiskt på Massa. Det är dessa fyra som kommer hugga i toppen, och bakom dom kommer rutinen i Ralf, Choultard, Rubens och Fisichella. Jag vill gärna ge en varningens sign för Mark Webber också, han är u grund och botten en grymt skicklig förare. Men måste jag tippa en så tror jag:

Vote: Felipe Massa

Jag tror massa, men mitt hjärta säger Giancarlo Fisichella.

Sedan får man inte glömma att det inte är förartiteln som är den sora titeln, det är konstruktörstiteln som är roligast att följa. Där har vi tyvärr en överlägsen vinnare i år med Ferrari. Där säger mitt hjärta Renault.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Öhh, nej då jag .................... betyder samma sak som han ovanför mig.

Annars kan jag också göra ---------------||-----------------------

Du skulle ju iaf kunna skriva W0rd eller nåt liknande då, skulle se lite bättre ut... :)

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor