Jacker Skrivet 21 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 (redigerad) Vem har sagt något om ett land på andra sidan kontinenten? Du? "Dvs. Låt säga att ett land går till attack mot ett NATO land." Nu sa du iofs inte något om en annan kontinent. Men dem skulle knappast ge sig på bara oss isf, förmodligen inte ens prioritera oss eftersom vi är ett litet land. Och, ja, precis som du beskriver det är terrorism det största hotet mot de länder som är meddlemar i NATO. Redigerad 21 mars, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Du? "Dvs. Låt säga att ett land går till attack mot ett NATO land." Nu sa du iofs inte något om en annan kontinent. Men dem skulle knappast ge sig på bara oss isf, förmodligen inte ens prioritera oss eftersom vi är ett litet land. Och, ja, precis som du beskriver det är terrorism det största hotet mot de länder som är meddlemar i NATO. Iofs, men låt säga att Warszawapakten dras upp till ytan igen. Då ligger vi pyrt till, och då är det nog nästan så att vi kommer få välja sida, om dom tar Finland vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Iofs, men låt säga att Warszawapakten dras upp till ytan igen. Då ligger vi pyrt till, och då är det nog nästan så att vi kommer få välja sida, om dom tar Finland vill säga. Nu tror jag inte ens den risken är att tänka på med tanke på att Polen, Estland, Lettland, och en massa andra tidigare öststater numera är meddlemar i NATO. Men, men - om ett övergripande hot skulle komma ifrån öst blir det nog NATO för all del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Vote: Ja kanske Ett medlemskap i Nato skulle få stopp på framtida kortsiktigta bantningar av försvaret. Dessutom kan vi bara få ca 1,2 miljoner stridande idag. Vi behöver en allians som kan skydda oss. Utlandstjänst har vi redan infört på bred front, så medlemskap i Nato skulle inte spela någon större roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Vote: Nej, Behövs inte i dagsläget. Behövs inte just nu. Vi har inga fiender eller något sånt, och jag tycker att vi ligger bra till idag. Vi har få människor i vårt land och och tycker att vi ska utveckla oss mer. Ifall vi får en fiende som bombar vårt land så ska vi nog gå med i NATO. Efter kriget kan vi fortsätta utvecklingen och hjälpa alliansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Vote: Ja kanske Ett medlemskap i Nato skulle få stopp på framtida kortsiktigta bantningar av försvaret. Dessutom kan vi bara få ca 1,2 miljoner stridande idag. Vi behöver en allians som kan skydda oss. Utlandstjänst har vi redan infört på bred front, så medlemskap i Nato skulle inte spela någon större roll. Det kommer öka terrorhotet mot Sverige dramatiskt. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=785991 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Det kommer öka terrorhotet mot Sverige dramatiskt. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=785991 Spela roll. Nästan alla länder i västvärlden är terrorhotade. Och varför ska länder dra ut sina trupper och liknande för att några fjollor i nån grotta sitter och hotar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 (redigerad) Vote: Nej, Behövs inte i dagsläget. Behövs inte just nu. Vi har inga fiender eller något sånt, och jag tycker att vi ligger bra till idag. Vi har få människor i vårt land och och tycker att vi ska utveckla oss mer. Ifall vi får en fiende som bombar vårt land så ska vi nog gå med i NATO. Efter kriget kan vi fortsätta utvecklingen och hjälpa alliansen. Jag skulle tro att det är lite väl sent att komma och ynka över att få bli medlem i NATO när man väl har fienden runt hörnet, om dom redan börjat anfalla en o.s.v that is. Spela roll. Nästan alla länder i västvärlden är terrorhotade. Och varför ska länder dra ut sina trupper och liknande för att några fjollor i nån grotta sitter och hotar. Jo, det brukar heta så. Ända tills ett par självmordsbombare letar upp närmsta folkmassa och spränger sig själv. "In the name of... Allah!" Dock så tror jag att det är långsökt att något sånt skulle hända i Sverige. Men titta bara på Madrid -04: Då det var någon bomb på ett tåg eller liknande - det är snarare något sånt jag tror skulle hända i Sverige om vi skulle bli utsatta för en terroristattack. Redigerad 23 mars, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 (redigerad) Jag skulle tro att det är lite väl sent att komma och ynka över att få bli medlem i NATO när man väl har fienden runt hörnet, om dom redan börjat anfalla en o.s.v that is. Jo, det brukar heta så. Ända tills ett par självmordsbombare letar upp närmsta folkmassa och spränger sig själv. "In the name of... Allah!" Dock så tror jag att det är långsökt att något sånt skulle hända i Sverige. Men titta bara på Madrid -04: Då det var någon bomb på ett tåg eller liknande - det är snarare något sånt jag tror skulle hända i Sverige om vi skulle bli utsatta för en terroristattack. Det är klart att det skulle bli en sån attack om dom gör mot sverige. Tåg eller liknande. Fast om det kommer så är det nog i stockholm. Redigerad 24 mars, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Nej, jag är 100% seriös på interwebzen. Oh, the number one bortförklaring.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts