Jump to content

Bör Sverige ansöka om medlemskap i NATO?

Jacker
 Share

NATO eller ej?  

63 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
Vem har sagt något om ett land på andra sidan kontinenten?

Du? :wub:

"Dvs. Låt säga att ett land går till attack mot ett NATO land."

Nu sa du iofs inte något om en annan kontinent. Men dem skulle knappast ge sig på bara oss isf, förmodligen inte ens prioritera oss eftersom vi är ett litet land.

Och, ja, precis som du beskriver det är terrorism det största hotet mot de länder som är meddlemar i NATO.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du? :wub:

"Dvs. Låt säga att ett land går till attack mot ett NATO land."

Nu sa du iofs inte något om en annan kontinent. Men dem skulle knappast ge sig på bara oss isf, förmodligen inte ens prioritera oss eftersom vi är ett litet land.

Och, ja, precis som du beskriver det är terrorism det största hotet mot de länder som är meddlemar i NATO.

Iofs, men låt säga att Warszawapakten dras upp till ytan igen. Då ligger vi pyrt till, och då är det nog nästan så att vi kommer få välja sida, om dom tar Finland vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iofs, men låt säga att Warszawapakten dras upp till ytan igen. Då ligger vi pyrt till, och då är det nog nästan så att vi kommer få välja sida, om dom tar Finland vill säga.

Nu tror jag inte ens den risken är att tänka på med tanke på att Polen, Estland, Lettland, och en massa andra tidigare öststater numera är meddlemar i NATO. Men, men - om ett övergripande hot skulle komma ifrån öst blir det nog NATO för all del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja kanske

Ett medlemskap i Nato skulle få stopp på framtida kortsiktigta bantningar av försvaret. Dessutom kan vi bara få ca 1,2 miljoner stridande idag. Vi behöver en allians som kan skydda oss. Utlandstjänst har vi redan infört på bred front, så medlemskap i Nato skulle inte spela någon större roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej, Behövs inte i dagsläget.

Behövs inte just nu.

Vi har inga fiender eller något sånt, och jag tycker att vi ligger bra till idag.

Vi har få människor i vårt land och och tycker att vi ska utveckla oss mer.

Ifall vi får en fiende som bombar vårt land så ska vi nog gå med i NATO.

Efter kriget kan vi fortsätta utvecklingen och hjälpa alliansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja kanske

Ett medlemskap i Nato skulle få stopp på framtida kortsiktigta bantningar av försvaret. Dessutom kan vi bara få ca 1,2 miljoner stridande idag. Vi behöver en allians som kan skydda oss. Utlandstjänst har vi redan infört på bred front, så medlemskap i Nato skulle inte spela någon större roll.

Det kommer öka terrorhotet mot Sverige dramatiskt.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=785991

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej, Behövs inte i dagsläget.

Behövs inte just nu.

Vi har inga fiender eller något sånt, och jag tycker att vi ligger bra till idag.

Vi har få människor i vårt land och och tycker att vi ska utveckla oss mer.

Ifall vi får en fiende som bombar vårt land så ska vi nog gå med i NATO.

Efter kriget kan vi fortsätta utvecklingen och hjälpa alliansen.

Jag skulle tro att det är lite väl sent att komma och ynka över att få bli medlem i NATO när man väl har fienden runt hörnet, om dom redan börjat anfalla en o.s.v that is.

Spela roll. Nästan alla länder i västvärlden är terrorhotade. Och varför ska länder dra ut sina trupper och liknande för att några fjollor i nån grotta sitter och hotar.

Jo, det brukar heta så. Ända tills ett par självmordsbombare letar upp närmsta folkmassa och spränger sig själv.

"In the name of... Allah!"

Dock så tror jag att det är långsökt att något sånt skulle hända i Sverige. Men titta bara på Madrid -04: Då det var någon bomb på ett tåg eller liknande - det är snarare något sånt jag tror skulle hända i Sverige om vi skulle bli utsatta för en terroristattack.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle tro att det är lite väl sent att komma och ynka över att få bli medlem i NATO när man väl har fienden runt hörnet, om dom redan börjat anfalla en o.s.v that is.

Jo, det brukar heta så. Ända tills ett par självmordsbombare letar upp närmsta folkmassa och spränger sig själv.

"In the name of... Allah!"

Dock så tror jag att det är långsökt att något sånt skulle hända i Sverige. Men titta bara på Madrid -04: Då det var någon bomb på ett tåg eller liknande - det är snarare något sånt jag tror skulle hända i Sverige om vi skulle bli utsatta för en terroristattack.

Det är klart att det skulle bli en sån attack om dom gör mot sverige. Tåg eller liknande. Fast om det kommer så är det nog i stockholm.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor