Mr_Dufus Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Varför bränna en massa mer pengar på nått vi inte kommer att ha nytta av när jorden är kas att leva på? JAg menar.. det e ju inte så att vi får en enkel biljett till himmelen bara för att vi e med i nato... Detta kanske hör hemma i krigstråden men WTF.. kan heller inte fatta att människor har så jävla låg respekt för ett annat människoliv så man kan avsluta det bara genom att trycka på en liten knapp.. Hoppas fan att den där metioriten anländer lite tidigare och förstör allt människoliv... Och att Älgarna blir den ledande rasen.... Brööööllll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 (redigerad) Nej, behövs inte i dagsläget. Vi har haft fred i Sverige ett bra tag, och går vi med i NATO så har vi mindre chans att fortfarande leva i fred. Dvs. Låt säga att ett land går till attack mot ett NATO land. Eftersom vi är med måste vi åka dit och strida, då vi är allierade. Vad säger då att landet som attackerat inte får för sig att attackera Sverige också, eftersom vi är där nere och "förstör" för dom. Nej, inte direkt. Om det är land X på andra sidan jorden är det extremt otroligt att dem skulle börja skeppa trupper mot Sverige, och eftersom vi då är meddlemar i NATO skulle de nog elimineras ganska snabbt. Du hör, det behöver egentligen ingen förklaring. Få, om några länder, är kapabla till att både försvara sig och föra krig på annat håll på samma gång. Hotet är terrorism om vi går med i NATO. Redigerad 20 mars, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Vote: Nej, absolut inte. Ser inga fördelar med det, vi har redan liknande situation med EU så är ändå inget land som lär attackera Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Vote: Nej, absolut inte. Ser inga fördelar med det, vi har redan liknande situation med EU så är ändå inget land som lär attackera Sverige. Å andra sidan ska man inte räkna hårt på EU, i och med att det inte är något militärt samarbete (Sverige avstod ju ifrån det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 CC? Är det källan, eller? Länka gärna isf, hittade det inte med Google. Command & Conquer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Command & Conquer Ja, nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Vote: Nej, det behövs inte i dagsläget Hotet mot sverige är alldeles för litet. Vi har inte varit i krig med något land på över 250 år (Nått sånt), och jag ser ingen anledning till att något land skulle förklara krig mot oss i dagsläget. Ryssland är väl det största hotet, men då spelar det ingen roll om vi är medlemmar i nato eller inte. Troligtvis skulle USA nämligen då passa på att ta tillfället i akt och bomba skiten ur ryssarna, och sen är 3dje världskriget igång. Just därför (tror jag) är ryssarna försiktiga med sin krigsföring. Skulle vi bli medlemmar i NATO skulle också terrorhotet mot sverige höjas, så det är ganska ovärt just nu, känns det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 En sak har jag inte fattat, vad vill ryssland oss? vad ger det dem att skjuta oss? såg för flera år sen i en blaska om rysslands invasionsplaner på sverige som dock avslöjades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Jag säger tre länder: Kina, Indien och Ryssland Indien? Ska de slå ihjäl oss med mattor och kor? Kina har inte tid att vara i krig och Ryssland är försiktiga. Så nej, vi behöver inte riskera våran regulära neutrala status i världen genom att gå med i NATO. Ser ingen nytta med det. USA hjälper oss ändå med tanke på att vi supplierar dem relativt väl med cash och blondiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 En sak har jag inte fattat, vad vill ryssland oss? vad ger det dem att skjuta oss? såg för flera år sen i en blaska om rysslands invasionsplaner på sverige som dock avslöjades. Resurser. Det är just det som jag tycker är konstigt. Ger det inte väldigt mycket mer att attackara norge då. Dom har ju olja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Vote: Sammarbete räcker Som Förenta staterna styrs just nu vore det absolut inte hälsosamt för Sverige att gå med i Nato. Jag är överhuvudtaget ganska tveksam till sådna här allianser där många parter blir inblandade i en parts konflikt, även om jag förstår fördelarna för svaga parter. Om våra ledande politiker skulle vilja gå med (många i nuvarande regeringen är troligtvis positiva till det) tror ni det skulle bli en folkomrösting då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Indien? Ska de slå ihjäl oss med mattor och kor? Kina har inte tid att vara i krig och Ryssland är försiktiga. Så nej, vi behöver inte riskera våran regulära neutrala status i världen genom att gå med i NATO. Ser ingen nytta med det. USA hjälper oss ändå med tanke på att vi supplierar dem relativt väl med cash och blondiner. Inte för att jag tror att Indien är ett 'hot' men de har kärnvapen. Jag hoppas du skojade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Jag tar ingen ställning i denna frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Vote: Ja absolut! Sen borde vi gå ur EU samtidigt... Det var det dummaste vi någonsin gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Jag tar ingen ställning i denna frågan. Men du känner att du ändå måste skriva i den här tråden? Jeeesus titty-fucking. --- Vote: Nej för fan! Fråga till er som är för NATO: Var ifrån ska vi ta pengarna? Höja skatterna? De flesta som gillar krig brukar vara höger så förmodligen är ni inte så glada i den tanken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Men du känner att du ändå måste skriva i den här tråden? Jeeesus titty-fucking. --- Vote: Nej för fan! Fråga till er som är för NATO: Var ifrån ska vi ta pengarna? Höja skatterna? De flesta som gillar krig brukar vara höger så förmodligen är ni inte så glada i den tanken. Det borde väl ingå försvarsbudgeten? Förresten - jag gillar inte krig, men jag har åsikter om det samt försvarspolitik. Dessutom lutar det åt nej för meddlemskap i NATO för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Från gårdagens expressen/gt. Nato ska tydligen ha nån övning i göteborg sammtidigt som göteborgsvarvet e. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Inte för att jag tror att Indien är ett 'hot' men de har kärnvapen. Jag hoppas du skojade. Nej, jag är 100% seriös på interwebzen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Från gårdagens expressen/gt. Nato ska tydligen ha nån övning i göteborg sammtidigt som göteborgsvarvet e. Låter mest som han är sur över att loppet måste flyttas 5 km. Och vad är "terroristmålen"? Är det låtsasmål som ingår i övningen eller är det dem skepp i NATO- flottan som ska ligga där? Låter inte direkt som att några militära skepp i Göteborgs hamn är viktiga mål för terrorister. Skulle det vara bara för att dem befinner sig i Göteborg, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Nej, inte direkt. Om det är land X på andra sidan jorden är det extremt otroligt att dem skulle börja skeppa trupper mot Sverige, och eftersom vi då är meddlemar i NATO skulle de nog elimineras ganska snabbt. Du hör, det behöver egentligen ingen förklaring. Få, om några länder, är kapabla till att både försvara sig och föra krig på annat håll på samma gång. Hotet är terrorism om vi går med i NATO. Vem har sagt något om ett land på andra sidan kontinenten? Det kan vara vilket land som helst som inte är med i NATO. Det behöver inte äns vara ett land, utan en terroristgrupp, då vi sett att dom mer än hjärna tar sig långt norr ut också. Ett rent exempel är att Al-Qaida bombar Danmark. AQ tar på sig ansvaret, och således finns det inget vi kan göra, då AQ inte har något ensamt land dom befinner sig i. Men på något konstigt sätt så hittar dom en stor bas eller liknande och skickar svenska trupper som dödar någon högt uppsatt snubbe i AQ. AQ tjurar på Sverige och bombar skiten. Detta hade aldrig hänt om vi inte var medlem i NATO. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts