aikjonas12 Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Hej, finns det någon/några här som kanske spelar paintball? Jag testade det igår för första gången, nere i vin & sprits gamla lokaler nere i berget, sjövikskajen vid Liljeholmen/Årsta i Stockholm. Det var hur stort som helst och striderna blev verklighetstrogna. Om jag skulle börja spela det på riktigt i klubb och så, då vill jag inte spela bland en massa luftkuddar, snarare som jag gjorde igår, i en verklighetstrogen miljö med stora utrymmen, kanske i skogen. Finns sådant att tillgå i stockholmstrakten? Det jag upplevde igår var förövrigt bland det häftigaste jag har varit med om. Adrenalinet pumpade rejält när det var närstrider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Paintball, nej. Men Soft Air Guns, ja, det har jag provat på i många år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Finns en paintball-bana i stan, dock har jag inte spelat, ser väldigt kul ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Det var hur stort som helst och striderna blev verklighetstrogna. Verklighetstroget säger du.. Typ som CS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Verklighetstroget säger du.. Typ som CS? Ja typ(fast utan att det laggar), så nära en riktig strid man kan komma. Innom rimliga gränser förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Ja typ(fast utan att det laggar), så nära en riktig strid man kan komma. Innom rimliga gränser förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Har också kört där nere vid kajen några gånger, RIKTIGT schysst ställe. Inget slår dock att köra det ute i naturen, vet dock inga ställen i Stockholm. Annars är det grymt nice att köra soft air gun-krig (plz inte hobbexpistoler) runt skogspartierna vid Aspudden/Vinterviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Har också kört där nere vid kajen några gånger, RIKTIGT schysst ställe. Inget slår dock att köra det ute i naturen, vet dock inga ställen i Stockholm. Annars är det grymt nice att köra soft air gun-krig (plz inte hobbexpistoler) runt skogspartierna vid Aspudden/Vinterviken.Jaså, körde du nere i berget då, bland en massa gångar med hål i väggarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 - Post hunt . . . --------- Är det någon speciell ålder man måste vara i ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Ja typ(fast utan att det laggar), så nära en riktig strid man kan komma. Innom rimliga gränser förstås. Skulle vilja påstå att CS inte går att jämföra med en riktig strid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Jaså, körde du nere i berget då, bland en massa gångar med hål i väggarna? Japp, olika varje gång dock, men området är väldigt schysst. Du menar där Alfred Nobel var och testsprängde? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Är det någon speciell ålder man måste vara i ? Finns nog inga juridiska bestämmelser om det. Skulle vilja påstå att CS inte går att jämföra med en riktig strid. Nej, kanske inte. Japp, olika varje gång dock, men området är väldigt schysst. Du menar där Alfred Nobel var och testsprängde? Nja, jag tänkte på paitballen vid Liljeholmen. Precis väster om Årstabron så finns en stor blå port, där gick vi ner för att komma till paintballen. Svensk BevakningsTjänst, CSG och några andra bevakningsföretag tränar sina gyckar på samma ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Spelar paintball, började väl "på riktigt" förra året. Ska spela lite tävlingar i sommar också. Ni som inte har testat paintball, gör det, nu! Det är så roligt att man måste uppleva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Gör det inte ont? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Gör det inte ont? Oftast inte(vad jag har upplevt) om man har schyssta kläder på sig. Men visst kan det svida till lite, men det hör ju till. Sen beror det väl på vad den som skjuter har för vapen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Gör det inte ont? Jag har aldrig fått riktigt ont - och då har jag spelat ganska mycket. Man får väl lite onda träffar då, men oftast är det bara väldigt kortvarig smärta (nu kommer jag säkert bli helt sönderpiskad nästa träning... ). Pungen är förstås den svaga punkten, fingrarna kan få lite smärta dom med och att bli träffad på låret på nära avstånd är inte så skönt. Men om man skulle beskriva paintball med ett ord så är det inte smärta, snarare adrenalinkick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Jag har hört att det är djävulskt dyrt. .. vad kostar en säsong? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Jag har hört att det är djävulskt dyrt. .. vad kostar en säsong? Det är inte billigt, det har du rätt i. Vet faktiskt inte hur mycket man gör av med, blir så att man köper bollar eftersom och har ingen riktig koll på ekonomin... Jag kan försöka ta reda på och svara här sen, om du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Jag, brorsan och några av hans och mina kompisar brukar spela ibland, riktigt skoj, bror min jobbar extra på Paintballaffären i enskede och "arenan" på Liljeholmen, men vi spelar mest i skogen. Jag har hört att det är djävulskt dyrt. .. vad kostar en säsong? Vi betalar för varje gång när vi spelar inomhus, annars är det ju grejerna som är dyra, vapnen och kulor, tuben osv. Nu hade jag tur att jag fick ärva ett gevär från brorsan när han köpte nytt i USA, han pyntade 3000:- för det, men då är det ju ett "proffsgevär". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 (redigerad) Har alltid varit intresserad av paintball, fast har aldrig testat. Kanske dags att prova nu när man jobbar och har pengar. Vad är mest ekonomiskt, paintball eller sag? Edit: Någon bra internetbutik att rekommendera? Edit2: Ah, särskrivning. Redigerad 20 mars, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts