Gof Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Det är såhär; Jag formaterade om min dator igår, och upptäckte att skivan med alla drivrutiner ligger hos min farsa som bor några mil härifrån, nåja. Jag kan väl hitta allting på internet tänkte jag. Vad är det för drivrutiner som behövs för att man ska kunna komma ut på internet? Hur ser man vilka delar man har i datorn? (Man skriver någonting i Kör, har glömt vad) ---- Om någon mod anser att titeln är dum, så byt den. Men lås inte tråden, då jag måste få veta det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Drivrutiner kan du (väl?) uppdatera via enhetshanteraren. Dxdiag i kör så får du upp vad du har för något i burken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Antingen så vet du vad du har i datorn och laddar ner drivrutinerna(SÖK PÅ GOOGLE) ELLER så har du en märkesdator och går in på t.ex. hp.com/support och skriver in modellnummret osv. Vet du inte vad som sitter i burken och har en hembyggd dator är det bara att ta cykeln och sätta av =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Processor: AMD Athlon 64 3000+ Socket 939 Moderkort: Microstar K8N Neo4-F PCI Express Internminne: 512 MB DDR Dual Channel Hårddisk: 160 GB Maxtor SATA, 7200 rpm, 8 MB Cache Grafikkort: nVidia Geforce 6600, 256 MB, DVI, TV-ut, PCI Express DVD-Brännare: LiteOn 16X +/- Dual Layer Ljudkort: Integrerat 7.1 surround Nätverkskort: 10/100/1000 Mbit Chassi: Enlight miditower med tyst 350W nätdel, Svart + silver. Anslutningar: PS/2, 2xSeriell, 1xParallell, 6 st USB 2.0, VGA, LAN, TV-ut, DVI ---- Ljudkortet är jag inte säker på, men jag vet definitivt att namnet på det slutar med 97. Kommer i dagsläget inte ut på internet med datorn, några drivisar för nätverkskortet som ska installeras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Processor: AMD Athlon 64 3000+ Socket 939 Moderkort: Microstar K8N Neo4-F PCI Express Internminne: 512 MB DDR Dual Channel Hårddisk: 160 GB Maxtor SATA, 7200 rpm, 8 MB Cache Grafikkort: nVidia Geforce 6600, 256 MB, DVI, TV-ut, PCI Express DVD-Brännare: LiteOn 16X +/- Dual Layer Ljudkort: Integrerat 7.1 surround Nätverkskort: 10/100/1000 Mbit Chassi: Enlight miditower med tyst 350W nätdel, Svart + silver. Anslutningar: PS/2, 2xSeriell, 1xParallell, 6 st USB 2.0, VGA, LAN, TV-ut, DVI ---- Ljudkortet är jag inte säker på, men jag vet definitivt att namnet på det slutar med 97. Kommer i dagsläget inte ut på internet med datorn, några drivisar för nätverkskortet som ska installeras? http://www.msi.com.tw/program/support/down...=652&kind=1 Prova installera drivrutinerna till Moderkortet först, vet dock inte om länken fungerar för att MSI's sida är lite seg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 (redigerad) Tack, har fått ner alla drivrutiner ni sagt här, och på ett annat forum jag frågade. Återkommer mde resultat! edit.. Lyckas inte installera drivrutinerna till moderkortet, jag sätter i disketten, startar om datorn och håller in F6 under uppstarten. Kommer upp en text om att den inte kan starta med en diskett i, någon som kan förklara hur man ska göra? Redigerad 19 mars, 2007 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Lyckas inte installera drivrutinerna till moderkortet, jag sätter i disketten, startar om datorn och håller in F6 under uppstarten. Kommer upp en text om att den inte kan starta med en diskett i, någon som kan förklara hur man ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KallR Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Det blir nog bra det där ska du se Simon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts