RadiuZ Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 (redigerad) Idag skaffade vi en trådlös D-link-router där man även kunde koppla in vanliga nätverkssladdar. I paketet följde en USB-sticka som tog emot signaler från routern med. Jag valde att fortsätta ha sladd till min PC-dator, min fars Mac tog automatiskt emot de trådlösa signalerna och min bror fick USB-stickan så hans PC-dator fick trådlöst internet. Nu är min frågan hur man skapar ett nätverk mellan våra PC-datorer, och ev. Macen. Båda PC-datorerna har XP SP2. Jag är ingen hejare på PC-datorer och kan inte heller mycket om nätverk mellan dom. /Fixat, fråga min inte hur Redigerad 18 mars, 2007 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 Jag har ett liknande nätverk med en D-linkrouter. Min dator är inkopplad via en tp-kabel, medans mammas dator och pappas dator är inkopplade på det trådlösa nätverket. Det funkar jättebra. Vad har du för nått problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts