Foo Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Ja!, Jag fick "ärva" (mer eller mindre tog den när jag flyttade) en gammal JVC R-S33 från min far, köpt någon gång i slutet av 70-talet. Problemet är att den håller på att brusa... eller rättare sagt skicka brus till högtalara så att de brusar/sprakar en stund, sen blir hela maskineriet helt tysst (man kan tro att den är avstängd, fast alla knappar lyser). Eventuellt startar ljudet igen, annars får man stänga av/sätta på igen. Då funkar det ibland. Vet någon vad detta kan bero på?, Kan det vara damm som samlats nånstans? Att skruva isär är ett alternativ, kan i alla fall inte bli sämmre, och nån garanti finns inte kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 (redigerad) detta borde funka höj volymen till max på prylen du kopplat in i förstärkaren och använd volym kontrollen på förstärkaren... jag borde läsa före jag svarar... det är nog en kall lödning(eller liknande) skruva av överdelen ock starta den slå till den lite och kolla om det gnistrar någon stans... Redigerad 16 mars, 2007 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts