xstreem Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Det verkar som min dator inte kan spela upp MIDI-ljud/filer! Kan något berätta vad problemet är och hur jag löser det? Problemet är ytterst irriterande, för jag måste ha igång RSE på GuitarPro 5! Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Ingen som kan hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Det kanske funkar igen om du laddar ner och installerar senaste drivrutinerna till ljudkortet? Men vad vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Kollat så MIDI-ljudet är på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Det hjälper oss att hjälpa dig om du säger vad felet är. Kan du spela upp dom i en spelare men du hör inget? Får du ett skumt meddelande om att midi-porten är upptagen? Låser sig datorn? Sprängs den? Hör du ljud men bara från ett av instrumenten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 http://img233.imageshack.us/img233/8840/speakerek9.png Så ser min ut... R2: Jag kan inte höra ljuden när jag kör dom i GuitarPro eller Anvil Studio. Om man trycker på "Använd MIDI" i instrumentegenskaperna hör jag inget, så jag får välja RSE (Real Sound Engine) vilken vissa instrument inte stöder... http://img72.imageshack.us/img72/6241/helpzomguy5.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Midi-'ljuden', midi-signaler, ligger i ditt ljudkort, så som Invictus sade, föreslås att du laddar ner nya drivrutiner till ditt ljudkort, och prövar igen. Är det bara i GuitarPro det inte funkar? Kan du spela upp .midi-filer i t ex Winamp? Till skillnad från till exempel mp3- och wav-filer som innehåller komprimerad musik i dataformat, innehåller MIDI-gränsnittet inget ljud, endast signaler för hur något ska spelas (eller styras). Källa: Wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 En lösning kan vara att gå in i Guitar Pro och ändra midi-enhet. Alternativ->Midi-inställningar Ta Microsoft Wavetable SW Synth. Om du hör ljud då så är det att ljudkortet klara midi men inte har något soundfont. Om du inte hör ljud så har ljudkortet problem med midi i allmänhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts