Jacker Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 (redigerad) Snubblade över den här tråden.. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=41541 Bara jag som tycker det påminner om en spambot, sånna som dyker upp på forum då och då? Namnet och reklamposten... Isf bör nog nån form av skydd införskaffas, t.ex. att man måste ange en kod genererad via en bild vid registrering. Eller måste man ange kod? Har jag fel nu? Redigerad 15 mars, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Mjo.. nog är det en bot alltid. Man kanske borde införa 3 dagars gräns för posting, det kanske hindrar botarna. Men jag vet inte, jag vet inte hur den fungerar. En bild med ett svårt font och massa andra krumelurer borde knäcka nöten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Mjo.. nog är det en bot alltid. Man kanske borde införa 3 dagars gräns för posting, det kanske hindrar botarna. Men jag vet inte, jag vet inte hur den fungerar. En bild med ett svårt font och massa andra krumelurer borde knäcka nöten. Botarna blir mer och mer avancerade och återkommer gärna vid fler tillfällen. Knappt att säkerhetskoder hjälper längre. Botarna lär sig läsa av dessa koder, därför han man i senaste IPB gjort så att en bakgrund slumpas och en text smumpvis tillverkas, för att motverka dessa. Vet att GTAsajten använder det senaste ipb. För er som är intresserade så ser dessa säkerhetskoder ut såhär; http://www.modarkivet.se/index.php?act=Reg...mp;coppa_pass=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 En bot kan väl inte läsa text på en bildfil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 En bot kan väl inte läsa text på en bildfil?Jopp, dagens botar kan. Blir allt mer avancerade. De till och med går in och accepterar verifieringsmail som skickas vid registering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Jopp, dagens botar kan. Blir allt mer avancerade. De till och med går in och accepterar verifieringsmail som skickas vid registering. Vad en männsika har som en dator saknar är logik. Om filtret skulle vara att svara på tre av 10^6 frågor (lol) så skulle det nog kommas runt tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Synd att vi råkat ut för detta men det finns som sagt inte så mycket att göra åt det, botarna övervinner allt i längden så länge registreringen följer en välkänd standard. Eventuellt kan man störa ut botarna genom att ändra mail-mallen eller införa någon extra verifiering. Vi får se hur stort detta problem blir och agera därefter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Synd att vi råkat ut för detta men det finns som sagt inte så mycket att göra åt det, botarna övervinner allt i längden så länge registreringen följer en välkänd standard. Eventuellt kan man störa ut botarna genom att ändra mail-mallen eller införa någon extra verifiering. Vi får se hur stort detta problem blir och agera därefter... Vad blir "ett plus ett" : Svar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Skrev ett inlägg på flashback för någon dag sedan. Allt som behövs är ett "custom field" som tas med vid registreringen. Exempelvis: Vad blir 2+4+5? Svaret måste skrivas in rätt (11) annars blir personen ej medlem utan placeras i validerings gruppen (kan ej skriva inlägg på forumet). En forumbot fixar inte detta, ju mer avancerade tal, ju säkrare. En bild med bokstäver är väldigt svåra att tyda och skriva in rätt enligt mig. (Tänker då speciellt på konstiga teckensnitt, olika versaler, krimskrams i bilden, urskilja nollor och bokstaven O). BOT (The good one) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 BOT (The good one) Nu ska vi väl inte förhasta oss allt för mycket, det är ju inte som så att vi blir spammade av bottar varje dag... Det var en bot som gjorde en topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Vilket var en topic för mycket! Läste i Metro att man talar om att, istället för att skriva av kruliga bokstäver, skriver man vilket djur man ser på en viss bild. Det skall tydligen vara svårt för en bot att läsa av ifall det är en katt eller en hund som sitter på gräsmattan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 (redigerad) Nu ska vi väl inte förhasta oss allt för mycket, det är ju inte som så att vi blir spammade av bottar varje dag... Det var en bot som gjorde en topic. En bot leder till att botarna fått nys om att GTAsajten går att regga sig på för bottar, detta resulterar i att det kommer fler. Har själv erfarat detta. flyff.beffo.se började med att en bot kom, sedan översvämmades hela forumet. Fixa fixa detta med en ny säkerhetsbricka. Redigerad 18 mars, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Lite trist är det ju, men ingen lägger alltför stor notis vid det. GLSF är dock totalt sönderspammat av botar som postar asiatisk porr! Ta en kik här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 (redigerad) Det har varit bra förslag idenna tråd. Jag tror på djur-bildena. Hellst hårt komprimerade också. Sen gäller det att slumpa namnen på filerna varje gång. Man kan också ha en notis brevid bilden som säger typ avancera en bokstav frammåt, eller liknande. Redigerad 17 mars, 2007 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts