VickeX Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Spelnostalgi - Snacka om äldre spel, spelkonsoller osv. Precis kört Poy Poy 2 på min Playstation. Älskar det här spelet. Man är en "gubbe" som tävlar mot andra på så sätt att man kastar saker, stenar, raketer (stora & små) stockar och isblock på en bana. Man kan även kasta de andra's gubbar. Man kan köra mot datorstyrda motståndare, eller så kan man köra mot sina kompisar. En match består av 3 ronder. Efter varje rond får man poäng som räknas ihop allt eftersom, den med mest poäng efter sista ronden vinner. Poängen kommer i tre stycken grupper. Direct Hit Points där får man mer poäng för desto fler gånger man träffar direkt på en annan "gubbe" med något föremål man kan kasta. Luck Points som räknas efter hur många hjärtan man tagit, vita hjärtan ger poäng i luck. Varje vitt hjärta är värt 2 poäng så vitt jag vet. Hjärtan finns i lådor som även kan innehålla röda hjärtan som lägger till lite liv till dem man redan har, röda bollar som gör att ens "gubbe" springer, blåa bollar som gör att ens "gubbe" blir yr. Då kan man inte ducka, springa eller hoppa. Och även bomber finns i lådor. Dock finns dessa föremål inte alltid i lådorna då det är slumpmässigt. Sedan har vi då Round Points som är baserat på vem som leder när en rond är slut. Den personen som har minst liv eller svimmat/dött först får minst poäng och den personen som har mäst liv eller är den enda personen som är vaken/levande får mäst poäng. Poängen på Round Points kan variera beroende på hur mycket liv man har och hur bra man tävlat. Det vanligaste man får om man "vinner" en rond är 12 eller 24 poäng. Men jag har fått så mycket som 127 poäng på en rond. Spelet håller ännu idag. Nu när jag ändå berättat om det kan jag ju ge det ett betyg och rekomendera det till er som inte spelat det. 9/10. Älska Poy Poy 2. Poy Poy (1) är svårt att få tag på, nästan omöjligt så vitt jag vet. Hittade en person som säljer det på Ebay för 55$ vilket är nästan lika mycket som ett nytt spel till dagens spelkonsoller kostar idag. Snacka om vilka gamla spel ni gillar, rescensera (stavning?) även dem om ni känner för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Metal Gear Solid 1 - Ps1 Det spel som fick in mig i Metal Gear världen, jag grät när jag klarade ut det.! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 (redigerad) Minns såväl när jag spelade Chip's Challenge på dagis. <3 Tyckte det var helt underbart skoj då, kan vara roligt att plocka fram ibland och spela lite nu med. Underbart beroendeframkallande ljud är det också. <3 För er som inte vet så är CC ett slags pusselspel som kom ut -redan 89 på Lynx där det gäller att hitta nycklar, samla chip och hinna i mål innan tiden går ut på olika labyrint banor. edit: eller denna står kanske bara gäller konsolspel? Redigerad 15 mars, 2007 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 (redigerad) Minns såvär när jag spelade Chip's Challenge på dagis. <3 Tyckte det var helt underbart skoj då, kan vara roligt att plocka fram ibland och spela lite nu med. Underbart beroendeframkallande ljud är det också. <3 För er som inte vet så är CC ett slags pusselspel som kom ut -redan 89 på Lynx där det gäller att hitta nycklar, samla chip och hinna i mål innan tiden går ut på olika labyrint banor. http://www.hyperbole-software.com/ChipsCha...images/game.gif edit: eller denna står kanske bara gäller konsolspel? Kan passa på att fråga om ett spel som liknar det där, vet inte vad det heter. Ser nästan lika dant ut. Sen är det råttor som man ska döda på något sätt. Man har några bomber, några råttfällor. Det är allt jag kommer ihåg Quote editoz: Nej alla gamla mysiga spel. Redigerad 15 mars, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Warcraft II, mmmm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Tresspasser och Chaous Island. Två utomordentligt bra Jurassic Park spel. Pettson och Findus i trädgårdslandet är annars en given favorit. Stötnisse åker hiss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Minns såväl när jag spelade Chip's Challenge på dagis. <3 Tyckte det var helt underbart skoj då, kan vara roligt att plocka fram ibland och spela lite nu med. Underbart beroendeframkallande ljud är det också. <3 För er som inte vet så är CC ett slags pusselspel som kom ut -redan 89 på Lynx där det gäller att hitta nycklar, samla chip och hinna i mål innan tiden går ut på olika labyrint banor. *bild* edit: eller denna står kanske bara gäller konsolspel? Ååh, det där spelet kommer jag ihåg! Det där och Nicke Nyfiken var dom två populäraste spelen på dagis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Sitter på ett par finfina gamla LucasArts Spel. Vem kommer inte ihåg Day of the Tentacle? Eller Sam and Jack Hit the Road! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 (redigerad) Vem kommer inte ihåg Day of the Tentacle? Ooh, minns att jag och en polare brukade spela det när vi var väldigt små.. ..aah, alla minnen kommer tillbaka Redigerad 15 mars, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 (redigerad) Vem kommer inte ihåg Day of the Tentacle? Eller Sam and Jack Hit the Road! Typ du, eftersom han heter Max och inte Jack... Edit: Blandade du möjligtvis ihop det med Buster Poindexter - Hit The Road Jack? Redigerad 15 mars, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Minns spelet jurassic park, det var så regerande. hoppade alltid till då det kom en dinosaurie inne i byggnaderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Sitter på ett par finfina gamla LucasArts Spel. Vem kommer inte ihåg Day of the Tentacle? Eller Sam and Jack Hit the Road! Ja inte jag! Gaah är fortfarande sur! Köpte dem och Indiana Jones för ett par 100 lappar. Och Idiana Jones var det ända som funkade!!! http://www.gubbklubben.se/modules/Forums/images/smiles/chair.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Ja inte jag! Gaah är fortfarande sur! Köpte dem och Indiana Jones för ett par 100 lappar. Och Idiana Jones var det ända som funkade!!! http://www.gubbklubben.se/modules/Forums/images/smiles/chair.gif Indiana jones and the infernal machine? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Ingen som spelat Poy Poy 2? (Poy Poy (1) är "unbeliviable rare") Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Medal Of Honor på Playstation 1! Memories.. http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/1/197891/medal_screen035.jpg http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/1/197891/medal_screen030.jpg Underground ska såklart också räknas med. Glömmer aldrig då jag fick det en julafton. CASABLANCA! http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/2569222/2569222_screen001.jpg http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/ps/MedalofHonorUnderground/MedalofHonorUnderground_screen002.jpg http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/ps/MedalofHonorUnderground/medalofhonorunderground_b2_screen009.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Ingen som spelat Poy Poy 2? (Poy Poy (1) är "unbeliviable rare") Spelat båda, äger båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Ingen som nämnt Super Mario? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Minnen. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Indiana jones and the infernal machine? Nostalgi på HÖÖÖÖÖG nivå! Likaväl Indiana Jones and the Fate of Atlantis hör till nostalgimassan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Säger bara Super Nintendo det är nostalgi det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts