Jump to content

Ditt senaste införskaffade spel?

Mark
 Share

Recommended Posts

Tänkte, att eftersom det finns en liknande tråd men med filmer som subjekt i Musik, Film och Grafik-forumet så kan det vara kul att ha en tråd vars innehåll handlar om spel istället.

Vilket är ditt senaste införskaffade spel? Vilket betyg skulle du vilja sätta på det och vad är ditt råd till dom som funderar på att köpa det?

-

Själv köpte jag Final Fantasy XII för några dagar sen, har inte kommit särskilt långt i det ännu, men det må jag säga; mitt första intryck var ett av dom bästa jag fått från ett spel. Grafiken, karaktärerna, storyn. Allt som gör ett spel bra helt enkelt. Ni som spelat dom andra FF spelen, KÖP DETTA! Ni kommer inte ångra er, även om det må vara lite dyrt just nu.

Borde egentligen inte ge det något betyg eftersom jag inte tagit mig någonstans i spelet än, men jag känner mig tvungen att ge det..:

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

The Getaway: Besviken faktiskt, damn you Fido Vercetti och Cyprez! -_-3/5

Devil May Cry: Skönt spel, grymma strider ^_^ 4/5

Dead or alive 2: Helt okej fighting spel, men det slår inte Soul Calibur :( 3/5

Nu e visserligen dom här spelen gamla, men jag fick dom till ett bra pris :(

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senast införskaffade spel var Megaman Powered Up till PSP. Betyg: 4/5. Vansinnigt innehållsrikt, det finns jättemycket att klara av och om man tröttnar kan man göra egna banor, ladda upp dem på MMPU-databasen eller ladda ner andras. Kanske vill man visa kompisar sin nya bana, låta dem prova den och betygssätta variation, svårighetsgrad, "originalitet" och overall-betyg i slutet? Ge honom bara en kod, så kan han ladda ner den via WLAN. Perfekt.

Skaffa Megaman Powered Up om du känner för ett utmärkt on-the-go-spel. Omkring fem minuter per bana, och 468 nya banor i olika varianter är inte att klaga på. Lägg därtill att du får hela originalspelet i nyversion där du kan spela som alla bossar om du klått dem utan specialvapen.

468 unika banor stämmer ju inte riktigt, men det är 100 challengebanor som alla är unika. Varje gubbe kan spela 13 banor i easy, medium och hard. Det finns 8 bossar plus Megaman som spelbara karaktärer, och dessutom en extra kille har jag läst i en walkthrough.

468 = ...

• 9 karaktärer * 13 banor * 3 svårighetsgrader = 351
  • + 100 Challengebanor = 451
  • + 17 andra banor... hmm? Får inte matten att stämma exakt men grunden fattar du.

Perfekt spel att sätta igång på bussen eftersom banorna är rätt korta men ändå kan de vara nog så krävande. Timing och tålamod är en dygd, och om du tröttnar på de vanliga banorna kan du bygga egna, rätt avancerade, banor i en sjukt bra baneditor. Lägg sen upp dina alster i MMPU-databasen, och tanka de senaste banorna direkt till minneskortet. Du kan också tanka nya karaktärer och...

Spelet är sjukt innehållsrikt!!

Kolla gameplay-video också. Det här är det mest prisvärda spel jag köpt. 300 spänn för ett spel jag klarat 7% av efter veckor av spelande. Köp ffs!

Saker att tänka på: Det kan bli lite svårt, och om du inte orkar köra samma bana om och om igen för att alltid dö på samma ställe, spela nåt annat tills du orkar igen. Risken är att den otålige säljer spelet för att man i frustration över samma j*vla spikar inte vill veta av timade hopp längre -_-

+ Prisvärdhet.

+ Variation med olika bossar.

+ Perfekt mapeditor med möjlighet att ladda ner/upp andras/egna banor.

+ Snygg, seriös remake av gamla Megaman-originalet tillsammans med helt nya banor.

+ Perfekt lämpat för bärbart spelande. Korta banor som ändå ger utmaning och nöje.

- Det kan bli väldigt svårt. Väääldigt svårt.

- Kontrollerna är inte alltid perfekta, man kan råka springa ifrån sin lilla plattform i väntan på "hissen", trots att man knappt rörde spaken.

- Ljudbalansen är något överdriven - saker som låter längst till höger på skärmen kan ibland komma i enbart höger hörlur.

- Autosparning sparar bara rekord och sånt, inte vilka banor man klarat.

- Öhm.... L+R ska gå tillbaka till vanlig Megabuster (standardvapen), men man måste tima in samtidigt tryck av L+R på hundradelen. Annars byter man till förra/nästa vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste köpta spel var World of warcraft.

Det är så underbart.. älskar det. <3

Minus är förstås att det kostar pengar i månaden, men det får man fan leva med, ett helvetejävlainnibomben bra spel. Räcker länge och så är det ett bra tidfördriv om man har tråkigt.

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senast införskaffade spel var Megaman Powered Up till PSP. Betyg: 4/5. Vansinnigt innehållsrikt, det finns jättemycket att klara av och om man tröttnar kan man göra egna banor, ladda upp dem på MMPU-databasen eller ladda ner andras. Kanske vill man visa kompisar sin nya bana, låta dem prova den och betygssätta variation, svårighetsgrad, "originalitet" och overall-betyg i slutet? Ge honom bara en kod, så kan han ladda ner den via WLAN. Perfekt.

Saker att tänka på: Det kan bli lite svårt, och om du inte orkar köra samma bana om och om igen för att alltid dö på samma ställe, spela nåt annat tills du orkar igen. Risken är att den otålige säljer spelet för att man i frustration över samma j*vla spikar inte vill veta av timade hopp längre ^_^

+ Prisvärdhet.

+ Variation med olika bossar.

+ Perfekt mapeditor med möjlighet att ladda ner/upp andras/egna banor.

+ Snygg, seriös remake av gamla Megaman-originalet tillsammans med helt nya banor.

+ Perfekt lämpat för bärbart spelande. Korta banor som ändå ger utmaning och nöje.

- Det kan bli väldigt svårt. Väääldigt svårt.

- Kontrollerna är inte alltid perfekta, man kan råka springa ifrån sin lilla plattform i väntan på "hissen", trots att man knappt rörde spaken.

- Ljudbalansen är något överdriven - saker som låter längst till höger på skärmen kan ibland komma i enbart höger hörlur.

- Autosparning sparar bara rekord och sånt, inte vilka banor man klarat.

- Öhm.... L+R ska gå tillbaka till vanlig Megabuster (standardvapen), men man måste tima in samtidigt tryck av L+R på hundradelen. Annars byter man till förra/nästa vapen.

... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor