Hultenius Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 För att begränsa ökningen av den växande uploadmappen har uploadgränsen sänkts från 512 kB till 200 kB. Tror inte det kommer påverka så jättemycket (eftersom bilder oftast är mindre än 200 kB) men spärrar i alla fall en del stora filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Får man fråga varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Får man fråga varför? Han skrev ju "för att begränsa ökningen av den växande uploadmappen..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Han skrev ju "för att begränsa ökningen av den växande uploadmappen..." Japp, och jag undrade varför. Är det så dåligt med plats kvar på servern? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Kanske dags med samarbete med SlewMe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Finns gott om plats, men det är långsiktigt tänkande (resurser som slösas nu kan man få sota för om några år). Om en kopia av GTAsajten (+GTAMods) tar 5 GB idag kan det mycket väl vara 10 GB om 3-4 år med senaste tidens ökning. 10 GB är en ganska jobbig storlek när det gäller backup (speciellt när den ska flyttas via nätet). Sen så finns det ju totalt 6 kopior av GTAsajten (aktiv kopia, lokal backup, nätverksbackup, 3 st långtidsbackuper) så utrymmesbehovet är lite större än vad man kan tro (dock långt ifrån problem). Så det är inte på något sätt akut kris, det är långsiktigt tänkande som iaf bör stabiliserar uploadmappens ökningstakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Sen så finns det ju totalt 6 kopior av GTAsajten (aktiv kopia, lokal backup, nätverksbackup, 3 st långtidsbackuper) så utrymmesbehovet är lite större än vad man kan tro (dock långt ifrån problem). Så det är inte på något sätt akut kris, det är långsiktigt tänkande som iaf bör stabiliserar uploadmappens ökningstakt Vad hände med huvudsidans och GTAMods backupar? De skulle gå att tanka sa du för ett tag sen, men det ser ju likadant ut nu? Dumpsidan har en länk, men det går väl inte att bara ta "spara mål som", utan det är väl en zipfil eller liknande som krävs? Jag menar, om jag vill bränna ner GTAsajten och GTAMods på varsin skiva, som jag pratade om för ca. en månad sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Vad hände med huvudsidans och GTAMods backupar? De skulle gå att tanka sa du för ett tag sen, men det ser ju likadant ut nu? Dumpsidan har en länk, men det går väl inte att bara ta "spara mål som", utan det är väl en zipfil eller liknande som krävs? Jag menar, om jag vill bränna ner GTAsajten och GTAMods på varsin skiva, som jag pratade om för ca. en månad sen. https://addons.mozilla.org/firefox/201/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 https://addons.mozilla.org/firefox/201/ Erklären Sie bitte was das addon macht. Jag använder inte FF, så du får förklara duktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Uploadfunktionen är onödig lyx som kan tas bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2007 Uploadfunktionen är onödig lyx som kan tas bort. Sanning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts