mr_tobbe Skrivet 8 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2007 Hahahah. Vilken inkompetent amerikansk politiker var det som sa så nu igen? Ted Stevens . "Edit": MrDumbom, jävla hora :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Kanske om de tog bort en massa videos från youtube och satte upp någon sorts spärr för hur många videos som får laddas upp? Men vilka videos skulle man ta bort? Jo, de som har legat på sidan längst. Men tänk om någon har just den videon som favorit? Givetvis har jag ett svar på den frågan också. När man spelar upp videon så kommer det att stå klart och tydligt att den ska tas bort och man erbjuds att ladda ner videon till datorn. På det viset kan man se på videon direkt utan att vara beroende av youtube. Nu finns det ju extremt många videos uppladdade på youtube så jag vet inte om det skulle fungera. Men i praktiken å tycker jag att det är en någolunda bra lösning. Finns det någon som håller med/har några synpunkter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Självklart har Renard svaret på det! Även om filmen ska finnas kvar för nerladdning så tar youtube hutlös stor plats. Istället för att anpassa oss för det får det anpassa sig för oss. Stora sidor som youtube osv får helt enkelt betala så att dom kan bygga ut bandbredden. Eller, alla större sidor borde få betala för sin del, beroende hur mycket dom drar. Det är en krånglig fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Det har inte Renard ett svar på. Hoppas att jag inte hamnar i nån sorts depression nu. Ingen risk, jag har ju massor av roliga filmer att kolla in på youtube! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Självklart har Renard svaret på det! Även om filmen ska finnas kvar för nerladdning så tar youtube hutlös stor plats. Hutlöst stor plats var? Ja, på deras servrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Och jag kan lova er att Google om några har råd att bygga ut med fler servrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 När dom pratar bandbredd, då menar dom väl det som skickas genom internet nätet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Kanske om de tog bort en massa videos från youtube och satte upp någon sorts spärr för hur många videos som får laddas upp? Men vilka videos skulle man ta bort? Jo, de som har legat på sidan längst. Men tänk om någon har just den videon som favorit? Givetvis har jag ett svar på den frågan också. När man spelar upp videon så kommer det att stå klart och tydligt att den ska tas bort och man erbjuds att ladda ner videon till datorn. På det viset kan man se på videon direkt utan att vara beroende av youtube. Nu finns det ju extremt många videos uppladdade på youtube så jag vet inte om det skulle fungera. Men i praktiken å tycker jag att det är en någolunda bra lösning. Finns det någon som håller med/har några synpunkter? Då kan vi ju samtidigt ta bort alla gamla sidor på internet. Folk som vill ha dom får väl ladda hem dom och dra bandbredd från sin egen jävla dator istället. Suck. Oftast ser man ju bara på den filmen 1 gång när man "återkommer" till den. Då kvittar det om den finns på YouTube eller på datorn, förutom att om den finns på YouTube så har man den överallt men om den är på ens egen dator så finns den...just på ens egen dator. Själva tanken med internet är att ha information tillgänglig överallt. Att göra som du säger är bara att gå bak i tiden. Internet överlever och Aftonbladets snack om att ip-adresser tar slut är skitsnack nu när IPv6 kommer att användas på allt fler datorer. När dom pratar bandbredd, då menar dom väl det som skickas genom internet nätet? Precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Google som är så rika kan väl lägga lite pengar på fler servrar. Eller gick hela kapitalet åt när de köpte youtube? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Men servrarna spelar ingen roll, dom skickar bara mera över nätet. Det är det som diskussionen har problem med, kablarna som skickar allting räcker inte till. Så om dom skaffar större servrar så kan dom bara lägga in mera på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 (redigerad) Näe! Det är IP adresserna som håller på att ta slut, finns inte spec många kvar snart, därför håller man på att utveckla IPv6 som ska ersätta v4 inom en framtid. Sen att Youtube överbelastar bredband är jo lite weird. Finns hur många sidor som helst med saker som streamer osv. Redigerad 17 mars, 2007 av Nerheden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 Oj oj oj vad många problem som finns nu helt plötsligt. Kanske en terapeft vore något? (Dåligt försök till skämt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Otroligt dåligt försök till ett skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts