Jump to content

Månförmörkelse

oldsmobile
 Share

Recommended Posts

Tog en bild men tog med digital zoom så det är urusel kvalitet. Skulle nästan inte synas på bild annars. Sååååå jag är osäker på om det är lönt att lägga upp den.

Klart det är lönt, jag missade det. :mellow: Sprang runt förbryllad i flera minuter och letade efter fönster jag kunde se månen ifrån, men icke! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har jag sett innan.

Men något jag inte har seet men skulle vilja, är solförmörkelse. Det blir svart som på natten. Dock inträffar detta bara vart 500:e år.(?)

Solförmörkelse är inget ovanligt direkt, den skedde i Sverige Mars 2006. Senast det var en total solförmörkelse, det du antagligen menar, var på 1950-talet, och nästa fulla solförmörkelse i Stockholm väntas bli 2927, så du kan vänta ett tag. Fast totala solförmörkelser sker inte bara i Sverige direkt. På jorden händer det flera gånger per år totalt, säkert. :D

EDIT: Tack VickeX. :mellow: Även om bilden inte var i någon vidare kvalitét så ser man ju iallafall vad det är.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns att det var solförmörkelse för ett ex antal år sedan, jag var och badade samtidigt och det vart wierd stämning på allt, fåglarna blev knäpptysta och ljuset var knasigt, det mörkt, fast det var ljust haha :blink:.

Minns det med, det måste ha varit 96-97 nån gång. Fast jag missade det, jag och en kompis satt inne och lekte med lego istället. :'(

Jag blev svinsur när jag fick veta att jag hade glömt bort det. Fast det hade tydligen inte synts så himla mycket ändå. Menmen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns att det var solförmörkelse för ett ex antal år sedan, jag var och badade samtidigt och det vart wierd stämning på allt, fåglarna blev knäpptysta och ljuset var knasigt, det mörkt, fast det var ljust haha :blink:.

Det minns jag med, var ute och badade med några kompisar i min pool.

Fåglarna kvittrade, överallt hördes ljud, en riktig fin sommardag.

Så helt plötsligt vart allt tyst och det blev typ mörkare ute, kollade upp och såg att det var mörkt vid solen.

Började grina, trodde jag skulle dö.

TEH ENDE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor