Merkky Skrivet 18 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 Stell: Den teorin köper inte jag. Nånstans måste ju krafterna ha börjat, så om West plockat Nathans kraft, vars fick Nathan sin ifrån osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 Stell: Den teorin köper inte jag. Nånstans måste ju krafterna ha börjat, så om West plockat Nathans kraft, vars fick Nathan sin ifrån osv? Alltså Heroes är baserat på evolution och genetik. En individs egenskap behöver inte visa sig bara för att en av dina föräldrar har den egenskapen. Egenskaper kan uppenbara sig med flera generationers mellanrum. Vi säger att du är två meter lång fast än dina föräldrar är korta. Då har du antagligen fått genenerna, som är ihopknytna till din längd, från någon längre bak i din släkt. Det är mutationer i könsgenerna, d.v.s spermier och ägg, som skapar en individs egenskaper, i det här fallet den övernaturliga kraften att flyga. Två helt enskilda individer kan utveckla samma egenskap utan att ens vara från samma art eller ens haft kontakt med varandra. Det kallas för antingen "konvergent utveckling" (olika arter) eller "parallel utveckling" (samma förfader). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 Stell: Den teorin köper inte jag. Nånstans måste ju krafterna ha börjat, så om West plockat Nathans kraft, vars fick Nathan sin ifrån osv? Adam(Kenzei), som lever vid 16/1700-tal(?) är ju den äldsta vi tittare vet om, så dessa "krafter" har funnits sedan dess, om inte längre bak i tiden. Därför skulle det inte vara konstigt om Nathan träffat någon som kan flyga, och "tagit" hans krafter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Adam(Kenzei), som lever vid 16/1700-tal(?) är ju den äldsta vi tittare vet om, så dessa "krafter" har funnits sedan dess, om inte längre bak i tiden. Därför skulle det inte vara konstigt om Nathan träffat någon som kan flyga, och "tagit" hans krafter. Jo det är sant. Men det återstår väl att se, dom är ganska duktiga på att göra saker helt annorlunda än vad man tänkt sig i den serien... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 StellHells teori håller, men jag tror nog mer på att de får sina krafter helt random. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 (redigerad) Ep9. Vilket... Vilket avsnitt! Tokbra rakt igenom, och en cliffhanger som heter duga. Redigerad 20 november, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 (redigerad) Episod 9. *nevermind* Jag såg inte hela avsnittet, ena vart CP, och det var just den jag såg på. Adam Tror ni att han kommer mörda allihoppa? Sen har jag en liten fråga; Varför kunde inte Hiro rädda sin far? För att det var ödet? Jag är helt förvirrad, förstod inte allt riktigt. Redigerad 20 november, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 (redigerad) Episod 9. F*n att Noah dog, han var min favorit av "vanliga människor". Men dem säger ju att Claires blod kan hjälpa andra, kommer hon att göra det på Noah? Eller kommer kanske Adam in på sjukt vänster? Såg du inte slutet eller? Bra avsnitt, som vanligt. Saknade Peter och Adam dock, de absolut intressantanste just nu. *edit* Redigerad 20 november, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Sen har jag en liten fråga; Varför kunde inte Hiro rädda sin far? För att det var ödet? Jag är helt förvirrad, förstod inte allt riktigt. I guess. Tidsresor är obegripligt, finns massor av sådana... 'fel'. Eller vad man nu ska kalla det. Jag försöker att inte tänka alltför mycket på det, för att behålla min mentala hälsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Sen har jag en liten fråga; Varför kunde inte Hiro rädda sin far? För att det var ödet? Jag är helt förvirrad, förstod inte allt riktigt. Kommer du ihåg Charlie? Hiro försökte ju rädda henne från att dödas av Sylar men istället dog hon av en hjärntumör eller nåt sånt, om han skulle ha räddat sin far skulle han säkert dö strax därefter av någon annan orsak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Utan tvekan det bästa avsnittet på säsong 2, men tänker inte skriva nåt om det för jag vet inte hur man gör för att det ska bli svart över texten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 StellHells teori håller, men jag tror nog mer på att de får sina krafter helt random. Jag tror inte heller att dom hänger ihop. Ville bara få fram att Axels första teori var absurd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Jag tror inte heller att dom hänger ihop. Ville bara få fram att Axels första teori var absurd. Ta den med glimten i ögat, den var inte seriös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Utan tvekan det bästa avsnittet på säsong 2, men tänker inte skriva nåt om det för jag vet inte hur man gör för att det ska bli svart över texten Till vänster, under smilisarna. Klicka på "Insert: SPOILER". GRYMT avsnitt! Älskar vändningarna som dom håller på att göra. Matts nya krafter är ju kung, bra att dom ger han mer. Och jag gillade verkligen delen att West blev polare med Bennet. Verkar som att alla delas upp i två sidor, the company och dom som är emot the company, synd bara att man inte vet vilka man ska hålla på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Till vänster, under smilisarna. Klicka på "Insert: SPOILER". GRYMT avsnitt! Älskar vändningarna som dom håller på att göra. Matts nya krafter är ju kung, bra att dom ger han mer. Och jag gillade verkligen delen att West blev polare med Bennet. Verkar som att alla delas upp i två sidor, the company och dom som är emot the company, synd bara att man inte vet vilka man ska hålla på... Tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 (redigerad) Kommer du ihåg Charlie? Hiro försökte ju rädda henne från att dödas av Sylar men istället dog hon av en hjärntumör eller nåt sånt, om han skulle ha räddat sin far skulle han säkert dö strax därefter av någon annan orsak. Ah ok. Fänks. ---- Adam, gick från gillad till hatad. Skall även tillägga att Noah är helt klart den coolaste "ickehjälten" imo. Redigerad 21 november, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Tüngaste avsnittet hitills. Synd att det bara är två kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Riktigt bra, speciellt slutet, sorligt, djupt och fantastiskt. Hur bra avsnitt som helst. Aah, vad bra. Alla andra har sagt varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Bra avsnitt. När jag läste innan vad avsnittet skulle handla om så tyckte jag det skulle bli töntigt att Hiro skulle resa tillbaks i tiden och rädda sin pappa., men det vart riktigt bra och en "fin" stund när dom fick säga hej då till varandra, men man kunde ju nästan lista ut att han skulle stanna och ta reda på vem som gjorde det. Noah & co historia var riktigt bra den här gången, men hoppades ju hela tiden att han skulle knäppa Mohinder, Bob och dottern., speciellt Mohinder. Och som sagt...vilken cliffhanger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Noah & co historia var riktigt bra den här gången, men hoppades ju hela tiden att han skulle knäppa Mohinder, Bob och dottern., speciellt Mohinder. Fuck heller, det är ju Mohinder som kommer att sätta stora, gigantiska järn-käppar i hjulen för den koldioxidutsläppande, spädbarnspåkörande, monstervagnen även kallad The Company! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts