Jump to content

Corum Online

JSHC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Absolut.

Får man fråga vad du hört, och vem som sagt vad? En person som klagar på buggar i en beta är en idiot, och om personen i säga inte har haft någon högre lvl så ska han vara tyst. Man kan inte döma ett spel som inte har en lvl 200 gräns på några fjuttiga lvlar. Jag är lvl 50 och har sett långt ifrån allt.

Spelet är fortfarande beta, så alla buggar kommer försvinna när det går live. Men redan nu så försvinner det buggar varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jaha, först var det flyff , ett helt enkelt bra mmorpg som jag fortfarade kör, för ca 1 år sen kom Rappelz ut, och nu betan till detta? Kan dom inte bara förbättra spelen dom redan gjort istället för att skapa nya?

Varför?

FlyFF är bra som det är. Ingen är lvl 120 än, och därför behöver dom inget göra.

Samma sak med Rappelz och Space Cowboys. Spelen är klara, och skulle det behövas så uppdaterar dom bara.

Alla dessa spel uppdateras alltid, och det borde du veta som spelar deras spel själv.

Men visst, varför gör spelutvecklade fler än ett spel?

Varför gjorde Blizzard fler spel är Warcraft? Dom kunde ju bara gjort det bättre?

Nedu, tycker det är underbart att dom gör fler MMO's, som också är gratis. Då är det lättare att hitta sin egna favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laddade ner Corum online och det gick bra men sen när jag skulle WinRARa så komm det upp ett fönster med gult utropstecken

där det stog "! C:\Documents and Settings\Fredrik\Lokala inställningar\Temp\CorumOnlineSetup_070213.zip: Arkivet är antingen i ett okänt format eller skadat

! Kan inte exekvera "C:\DOCUME~1\Fredrik\LOKALA~1\Temp\Rar$EX05.281\CorumOnlineSetup_070213.exe"

Kan nån hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

yep där låg den tack :rolleyes: Har gjort en summoner som heter blodsven

Men har ett stort problem jag kan inte slå eller i bland kan jag det men det tar skit lång tid och ibland när jag springer så flyger jag tilbax. Helt enkelt det laggar pung. Finns det nåt trix för att fixa det?

Du är en summoner, så att du ska slåss med melee är för mig helt otänkbart.

Men iaf, ska du slåss melee så måste du springa fram till monstret först, sen klicka/dubbelklicka för att den ska slå. Om ett monster börjar slå på dig först så tar det någon sekund innan du kan slå det, så du måste hålla in knappen för att börja slåss.

Angående att du flyger tillbaka är inte att det laggar. Det är Collision, och det menas att inga monster eller spelare går att springa igenom, så om du springer förbi någon, men springer för nära så kommer du flyttas tillbaka till gubben igen.

Många hatar detta, men det kommer inte tas bort då detta är en väldigt stor del i PVP delen. Du skyddar en borg, och då ställer dom upp fighters på rad som har mycket HP som en mur så folk inte ska kunna ta sig in. Samtidigt står Archers och mages bakom muren och skjuter ner allt på avstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är en summoner, så att du ska slåss med melee är för mig helt otänkbart.

Men iaf, ska du slåss melee så måste du springa fram till monstret först, sen klicka/dubbelklicka för att den ska slå. Om ett monster börjar slå på dig först så tar det någon sekund innan du kan slå det, så du måste hålla in knappen för att börja slåss.

Angående att du flyger tillbaka är inte att det laggar. Det är Collision, och det menas att inga monster eller spelare går att springa igenom, så om du springer förbi någon, men springer för nära så kommer du flyttas tillbaka till gubben igen.

Många hatar detta, men det kommer inte tas bort då detta är en väldigt stor del i PVP delen. Du skyddar en borg, och då ställer dom upp fighters på rad som har mycket HP som en mur så folk inte ska kunna ta sig in. Samtidigt står Archers och mages bakom muren och skjuter ner allt på avstånd.

Okey tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan säga mig hur man regenar mana? Hittade inga pots hos vendor och man regenar sakta som fan när man sitter och "restar".

Liches (lvl 29) dropar small SP Pots.. Väldigt sällan. Säljs för typ 10k hos folk.

Något 50+ monster droppar Medium SP pots, säljs för typ 50k.

Något 100+ droppar Large som jag inte har en aning om vad dom kostar.. men 50k+ iaf..

Vet inte vilken klass du är, men Summoner och Sorcerer har snabbast SP regen, sen är det Priest, Ranger, Arcus och Fighter.

Tror det ligger på en 10, 8, 6, 4..

Summoner/Sorcerer: 10SP/reg

Priest: 8SP/reg

Ranger/Arcus: 6SP/reg

Fighter: 4SP/reg

Vill du ha bättre SP regen så får du köpa dig ringar och annat som har SP regen.

Min summoner får SP regen från lite set delar, och sen har jag 2 SP regen ringar som ger mig +6SP regen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liches (lvl 29) dropar small SP Pots.. Väldigt sällan. Säljs för typ 10k hos folk.

Något 50+ monster droppar Medium SP pots, säljs för typ 50k.

Något 100+ droppar Large som jag inte har en aning om vad dom kostar.. men 50k+ iaf..

Vet inte vilken klass du är, men Summoner och Sorcerer har snabbast SP regen, sen är det Priest, Ranger, Arcus och Fighter.

Tror det ligger på en 10, 8, 6, 4..

Summoner/Sorcerer: 10SP/reg

Priest: 8SP/reg

Ranger/Arcus: 6SP/reg

Fighter: 4SP/reg

Vill du ha bättre SP regen så får du köpa dig ringar och annat som har SP regen.

Min summoner får SP regen från lite set delar, och sen har jag 2 SP regen ringar som ger mig +6SP regen.

Vart får man tag på SP regen då? och en sak till, vart får man tag på quests och vilken level måste man vara? Är runt level 6-7 atm. Hoppas jag inte är för jobbig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor