Jump to content

Corum Online

JSHC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hopp.

Drop ugg mig till lvl 10, helt ok lir.

Det är lite glitches i spring och attack, annars är det inte mycket som säger att spelet är i beta stadiet.

När du springer (detta har dock bara hänt i monster grottorna) och det står någon framför dig, såblir man typ ikrokad den personen, och om du har otur så får du springa förbi den personen tre gånger innan du kommer förbi. Kan lätt bli lite jobbigt om man har bråttom någonstans, och man fastnar i 100 pers påvägen dit.

Sen är det attack, nu vet jag inte om det bara är jag eller om det är spelet. Jag är iaf ranger, och har just nu vanlig attack, och en chakra explosion.

Den vanliga attacken är det bara att springa fram till monstret och attackera, men det är där det roliga börjar, jag har inte fattat hur man ska göra för den ska attackera snabbt och bra. Ibland springer den bara efter monstret, ibland attackerar den monster brevid för jag råkat röra musen utanför det andra monstrets modell, och ibland så måste jag klicka som en galning för att den ska slå.

Min andra attack har en range på 6yards tror jag det är, och den skadar monster runt mig. Nu är det bara så att monster vet inte när dom ska stå still, medans min attack tar en halv sekund, så hinner de flesta monster springa där ifrån, och jag slösar den dyrbara SP'n, eftersom jag iaf inte har hittat några SP potions än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hopp.

Drop ugg mig till lvl 10, helt ok lir.

Det är lite glitches i spring och attack, annars är det inte mycket som säger att spelet är i beta stadiet.

När du springer (detta har dock bara hänt i monster grottorna) och det står någon framför dig, såblir man typ ikrokad den personen, och om du har otur så får du springa förbi den personen tre gånger innan du kommer förbi. Kan lätt bli lite jobbigt om man har bråttom någonstans, och man fastnar i 100 pers påvägen dit.

Sen är det attack, nu vet jag inte om det bara är jag eller om det är spelet. Jag är iaf ranger, och har just nu vanlig attack, och en chakra explosion.

Den vanliga attacken är det bara att springa fram till monstret och attackera, men det är där det roliga börjar, jag har inte fattat hur man ska göra för den ska attackera snabbt och bra. Ibland springer den bara efter monstret, ibland attackerar den monster brevid för jag råkat röra musen utanför det andra monstrets modell, och ibland så måste jag klicka som en galning för att den ska slå.

Min andra attack har en range på 6yards tror jag det är, och den skadar monster runt mig. Nu är det bara så att monster vet inte när dom ska stå still, medans min attack tar en halv sekund, så hinner de flesta monster springa där ifrån, och jag slösar den dyrbara SP'n, eftersom jag iaf inte har hittat några SP potions än.

Mjo, otroligt irriterande med folk i grottorna, tog mig en kvart innan jag förståg hur man skulle göra.

Hoppas verkligen dom kommer göra så att man springer igenom folk istället.

Och attackera monster, klicka bara på ett monster, din gubbe springer fram och attackerar, fast det går väldigt segt och du måste ha ett jävla koll på liv mätaren, för monstret gör typ 2x mer skada än vad du gör mot honom.

Och det med din andra attack kan jag inte säga nånting om eftersom jag är summoner och jag använder typ ett eldklot mot mina fiender, min attack skadar bara en åt gången, men den skadar äckligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snel hest, och dubbepost.

Hade lvl 30 som mål innan jag gick och lade mig, för jag inte kommer lira något imorgon, och det gick till slut.

Lackade lite på andra quest setet man får. Har fått mössan och vapnet, mössan var imba som fan, men vapnet var ett spjut för rangers, och jag som kör claws. Den pryder nu min bank, och jag kommer nog aldrig använda den om inte 4/4 bonusen är god mode.

Har inga quester nu på ett tag (lvl 34 nästa), så jag kommer få grinda dom 4 lvlarna, och bleh.. pallar verkligen inte det.

post-282-1172884491_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken är maxleveln? ;)

Gpotato är grymma på att pumpa ut MMORPG som i de flesta fall även är bra. ;)

... Men jag låter er levla lugnt vidare och håller mig till WoW, tog ju just 70. :unsure:

Finns ingen vad jag vet. Men 200+ iaf vad jag hört.

Och detta är faktist bättre än vanligt om man gillar hack'n'slash i Diablostil (med förbättrad grafik såklart).

Det enda som är jobbigt är som sagt att worldservern och villageservern inte fungerar så bra ihop än, men det är iofs förståligt pga. att det bara är Beta ännu. Sen är det lite jobbigt när dom översätter ett spel från korianska eller vad det nu är, och saker får helt andra namn, speciellt när man ska questa.

"Gå till Urbis och fråga efter en klocka" .. I själva verket så måste man loota klockan, och sedan gå till Arbyss. Men man överlever, dom har ju alla quests på forumet, så det finns alltid hjälp att få.

@Scruw: Walla, behöver nån att lira med ju.. lvl 38 nu, och har inga quester förens lvl 40.

Kan köra med en allt och visa dig runt, så du får tag på lite go eq från quests.

Har båda första setena klara 4/4 på båda, men eftersom jag är claw ranger och inte spear ranger så kan jag inte ha 4/4 på set2, och har bättre claws från en annan quest än set1 claws.

Så jag springer runt med 3/4 av båda seten för att få ut så mycket av setbonusen som möjligt, sen har jag uppgraderat mina claws, så den är +1 och har även ett DEX kort, så den fick 3 mer DEX.

Fyllde även min bank med Liquids och upgrade scrolls, men det tog som jävla plats så jag NPC'ade skiten, och sparade bara dom viktiga sakerna, typ Super Liquids, Super Upgrades, Kort och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor