Jump to content

HJÄLP! CD/DVD Emuleringsprogram har upptäckts!

Lofon
 Share

Recommended Posts

Hallå! Jag skulle behöva hjälp! Jag lånade The Sims 2 av en polare för att testa det... Men efter att ha installerat det så får jag det ändå inte att vilja fungera! Den klagar på att ett CD/DVD Emuleringsprogram har upptäckts, och att jag ska stänga av det och sedan starta spelet igen! Problemet är bara det att jag efter att avslutat daemon tools FORTFARANDE inte får igång spelet! Nu så har jag till och med avinstalerat Daemon Tools, men det fungerar fortfarande inte! :'( Om någon skulle kunna hjälpa mig så blir jag tväldigt tacksam! För övrigt så kan jag ha något annat emuleringsprogram i datorn som min far installerat... Är dock osams med honom, så det är lite svårt att ringa upp och fråga, så om ni har tips på andra emuleringsprogram som skulle kunna vara skyldiga så skriv gärna ner dom! Behöver hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inget typ bränn program instalerat,För jag kan köra mitt sims 2 fast jag har Daemon tools aktivierat :)

Edit: Saxat Från EA Support:

Tyvärr så är en del program som möjliggör kopiering av CD- och DVD-skivor inte kompatibla med The Sims 2. Exempel på dessa program är:

* CloneCD

* Alcohol 120% och Alcohol 52%

* Daemon Tools

Denna typen av program måste avinstalleras innan The Sims 2 kan installeras och spelas.

Utöver detta så skapar en del CD-bränningsprogram virutuella CD-enheter som också kan orsaka detta felmeddelande. Om detta är fallet så rekommenderar vi att man läser manualen för programvaran hur man skall stänga av och avinstallera de virutuella enheterna. Produkter som vi känner till skapar dessa problem är:

* Nero v5 and v6

* Roxio Media Creator

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor