oskaroskar Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 I natt är det den 79:e galan. Start: 02.30 Inför Oscarsgalan: 02.00 Detta går alltså på kanal 9 Ska ni kolla? Hela listan ____________________________________________________________ Bästa film Babel The Departed Letters from Iwo Jima Little Miss Sunshine The Queen Bästa regi Alejandro González Iñárritu - Babel Martin Scorsese - The Departed Clint Eastwood - Letters from Iwo Jima Stephen Frears - The Queen Paul Greengrass - United 93 Bästa manliga huvudroll Leonardo DiCaprio - Blood Diamond Ryan Gosling - Half Nelson Peter O'Toole - Venus Will Smith - Jakten på lycka Forest Whitaker - Last King of Scotland Bästa manliga biroll Alan Arkin - Little Miss Sunshine Jackie Earle Haley - Little Children Djimon Hounsou - Blood Diamond Eddie Murphy - Dreamgirls Mark Wahlberg - The Departed Bästa kvinnliga huvudroll Penélope Cruz - Att återvända Judi Dench - Notes on a Scandal Helen Mirren - The Queen Meryl Streep - Djävulen bär Prada Kate Winslet - Little Children Bästa kvinnliga biroll Adriana Barraza - Babel Cate Blanchett - Notes on a Scandal Abigail Breslin - Little Miss Sunshine Jennifer Hudson - Dreamgirls Rinko Kikuchi - Babel Bästa animerade film Bilar Happy Feet Monster House Bästa scenografi Dreamgirls Den innersta kretsen Pans labyrint Pirates of the Caribbean - Död mans kista Prestige Bästa foto Den svarta Dahlian Children of Men Illusionisten Pans labyrint Prestige Bästa kostym Den gyllene blommans förbannelse Djävulen bär Prada Dreamgirls Marie Antoinette The Queen Bästa dokumentär Deliver us from Evil En obekväm sanning Iraq in Fragments Jesus Camp My Country, My Country Bästa dokumentärkortfilm The Blood of Yingzhou District Recycled Life Rehearsing a Dream Two Hands Bästa redigering Babel Blood Diamond Children of Men The Departed United 93 Bästa utländska film Efter bröllopet (Danmark) Infödd soldat (Algeriet) De andras liv (Tyskland) Pans labyrint (Mexiko) Water (Kanda) Bästa makeup Apocalypto Click Pans labyrint Bästa musik Babel The Good German Notes on a Scandal Pans labyrint The Queen Bästa sång I Need to Wake Up - En obekväm sanning Listen - Dreamgirls Love You I Do - Dreamgirls Our Town - Bilar Patience - Dreamgirls Bästa animerade kortfilm The Danish Poet Lifted The Little Matchgirl Maestro No Time for Nuts Bästa kortfilm Binta y la Gran Idea Éramos Pocos Helmer & Son The Saviour West Bank Story Bästa ljudredigering Apocalypto Blood Diamond Flags of our Fathers Letters from Iwo Jima Pirates of the Caribbean - Död mans kista Bästa ljudmix Apocalypto Blood Diamond Dreamgirls Flags of our Fathers Pirates of the Caribbean - Död mans kista Bästa specialeffekter Pirates of the Caribbean - Död mans kista Poseidon Superman Returns Bästa manus efter annan förlaga Borat Children of Men The Departed Little Children Notes on a Scandal Bästa originalmanus Babel Letters from Iwo Jima Little Miss Sunshine Pans labyrint The Queen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 (redigerad) Haha jag tyckte det var roligt att oskaroskar gjorde en tråd om Oscarsgalan Nej, jag ska inte se den. Redigerad 25 februari, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Jag skulle vilja se den. Men jag måste sova. För att kunna vakna tidigt och beställa biljetter till Metallica! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 (redigerad) Jag har varken ledigt eller nian så jag kan inte se den. Men jag skulle så gärna vilja. Edit. Ett mellanslag för mycket. Redigerad 25 februari, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Hade jag haft Kanal 9 hade jag kollat. Fan att inte Kanal 5 köpte in den som förra året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Jag får se om ögonen klarar att vara öppna 2-3 timmar till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Ska nog se den, men det säger jag varje år, somnar alltid runt 3-4. 17 tusen reklampauser och en massa onödigt snack, ingentligen bara sista timmen som är intressant. Och valet av värdar verkar försämras varje år, menar Ellen DeGeneres...wtf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Ser den naturligtvis. Det har blivit en tradition! Hm. Vad tusan var det med den där kärringen på röda mattan nyss. Full? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Har inte kollat om jag har nian enns, men det spelar ingen roll för jag är på arbetet när galan börjar. De viktigaste nomineringarna bästa film, regi, bästa huvudroller och det för man väl läsa om senare idag... Har egentligen inte kollat så mycket på Oscarsgalor, det intressanta kommer ju som någon skrev ändå i slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Galan var ju ovanligt långsam i år, typ vid 5 kom första stora priset, innan var det för bästa klippning/effekter osv...tråkigt när man hör folk som man inte vet vilka det är stå och tacka annat folk man inte heller vet vilka dom är. Men rätt rullar vann, och Clint Eastwood delade ut hedersoscar till Ennio Morricone till tonerna av The Good, The Bad & The Ugly. Annars var det som sagt en rätt så tråkigt tillställning, men värden Ellen DeGeneres var faktiskt stundtals rolig, körde avslappnad stand-up, och Jack Black och Will Ferrells sångnummer var också roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts