Jump to content

Microsoft Train Simulator

RavenE
 Share

Recommended Posts

Håller på att... köpa ... Microsoft Train Simulator. Någon som har erfarenhet av det?

Är det ungefär som Flight Simulator, att man bara kör fordonet i fråga, och sen inget mer?

Nae,

Har spelet. Inget SUPER kul spel tyvärr..

Man kan köra tåg som ät mil långa. OCh sånt skit. inte den bästa kvaliten. Så en annan tåg simulator som man kúnde skjutsa folk (NPC) i. typ åk mellan dom 2 stationerna med dom människorna..

Men aja, du får själv bedömma... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nae,

Har spelet. Inget SUPER kul spel tyvärr..

Man kan köra tåg som ät mil långa. OCh sånt skit. inte den bästa kvaliten. Så en annan tåg simulator som man kúnde skjutsa folk (NPC) i. typ åk mellan dom 2 stationerna med dom människorna..

Men aja, du får själv bedömma... :unsure:

Är det så att man följer alla signaler och så, så man måste stanna och vänta på ett mötande tåg innan man själv kan fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så att man följer alla signaler och så, så man måste stanna och vänta på ett mötande tåg innan man själv kan fortsätta?

Jag mötte aldrig nåt annat tåg på min resa. och då gasade jag 50% över den "Rekomenderade" hastigheten för det tåget. det var det längsta..

Men do.c var det mest en spårigt.. Men det finns skyltar och sånt som säger hur fort man bör åka och man kan byta räls vi en så där räls växel..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mötte aldrig nåt annat tåg på min resa. och då gasade jag 50% över den "Rekomenderade" hastigheten för det tåget. det var det längsta..

Men do.c var det mest en spårigt.. Men det finns skyltar och sånt som säger hur fort man bör åka och man kan byta räls vi en så där räls växel..

Okej, får se vad jag tycker om det. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga iaf att Trainz Railroad Simulator 2006 är bättre än Microsoft Train Simulator. För Trainz Railroad Simulator 2006 där kan du göra mera saker. Köra tåg o hämta upp folk. DU kanske måste vänta in tåg på det har ej hänt för mig än så länge. Du kan ej åka först du ser att det är grönt. Det finns typ nån liten skylt eller vad jag ska säga som lysser Rött. När den slår Grönt är det bara åka, Men det svårast är att stanna tåget i tid. Det har jag haft lite problem med.

Redigerad av Solidsnake
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart han kan japanska! Är du född igår eller, alla kan ju japanska på sveriges gator!!!!11

not..

Har aldrig provat något simulator spel, skulle vara kul att pröva något som inte är enformigt :mellow:

Men åh, har du aldrig provat ett simulatorspel? Shit är du typ född i farstun? Trillade du i trappan när du var liten eller? Alla har ju typ spelat ett typ simulator typ spel. Typ!111111111one

Not. ^^

Rekommenderar även Sip Simulator 2006 + Add-on. Ganska underhållande trotts den kassa(!) grafikmotorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men åh, har du aldrig provat ett simulatorspel? Shit är du typ född i farstun? Trillade du i trappan när du var liten eller? Alla har ju typ spelat ett typ simulator typ spel. Typ!111111111one

Not. ^^

Rekommenderar även Sip Simulator 2006 + Add-on. Ganska underhållande trotts den kassa(!) grafikmotorn.

Krigssimulatorer som OFP och arma har jag spelat :P

Blev lite intresserad av Ship Sim 06 när jag hörde att man kunde köra bl.a. Titanic.

FSX och SS06 funderar ja på att skaffa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Krigssimulatorer som OFP och arma har jag spelat :shifty:

Blev lite intresserad av Ship Sim 06 när jag hörde att man kunde köra bl.a. Titanic.

FSX och SS06 funderar ja på att skaffa :)

Köp Add-on när du ändå är igång, du får bl.a en massa nya båtar och uppdrag. I nuläget kan man bara köpa det...

Läste en liten notis på FZ att MS planerar en ny Train Simulator, baserad på den motorn FSX använder. :P

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor