Jump to content

Det nya konsolkriget

darkjak
 Share

Vilken konsol föredrar ni  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nintendo lever på sin kontroll.

Och de andra två på sin grafik, vart vill du komma?

---

Själv så skulle jag nog helst vilja ha Wii av de där tre, då den är billigast och inför något nytt som inte datorn har, en innoativ kontroll. Vilket antagligen hade varit kul i max ett år, så jag skiter nog ändå i att köpa någon. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och de andra två på sin grafik, vart vill du komma?

---

Själv så skulle jag nog helst vilja ha Wii av de där tre, då den är billigast och inför något nytt som inte datorn har, en innoativ kontroll. Vilket antagligen hade varit kul i max ett år, så jag skiter nog ändå i att köpa någon. :)

Det jag syftar på är att utan den kontrollen skulle Nintendo gå i graven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag syftar på är att utan den kontrollen skulle Nintendo gå i graven.

Självklart, men de andra konsollerna skulle dött de med om de inte gjorde något jämtemot de tidigare generationerna. Nu klarade de att höja grafiken till PC-standard, men frågan är vad som händer om ett halvår-ett år, när PCn drar ifrån grafikmässigt något så avsevärt? Då lämnas Sony/MS med konsoller som här "åldrande" grafik - och Nintendo med grafik som är "ett skämt". Men Nintendon kommer ändock att ha något PCn inte lär få - kontrollen.

Personligen tycker jag att kontrollen till nintendo borde vara mera "känslig". De spel jag spelat med den har varit lite för "grova" och det är inte så att man behöver "värsta" precisionen i sina handrörelser utan det är för mycket "sikta någorlunda bra så räcker det".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som konsument har man rätten till kraftfullare konsoller på varje ny generation

Som konsument har man rätten att genom att köpa diverse produkter bestämma vad som är lönsamt för företagen att tillverka.

Genom att INTE köpa GC bestämde konsumenterna att det inte är lönsamt att tillverka konventionella konsoler och tävla med Sony och MS.

Genom att köpa DS avgjorde de att innovation är rätta vägen!

Och som svar på tal till dem som påstår att när PS3 kommer ner i pris så säljer den mer än Wii, eftersom att alla som har råd med Wii kommer köpa den nu:

Precis som det var med DS och PSP? Jag känner typ tio personer som har DS, och EN som har PSP. Orsaken till att Sony gick om Nintendo från första början var att alla redan hade PS när N64 kom, plus att utvecklarna föredrog PS. Nu är rollerna vända. Utvecklarna var i början skeptiska till Wii, men nu håller de på att flytta om resurserna för att kunna få fram lättutvecklade spel, som man hoppas kommer sälja som smör.

Om ni missat det så går det fortfarande inte bara att gå in i en spelbutik och köpa ett Wii, man måste förhandsboka på de flesta ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor