Alle090 Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 (redigerad) Nintendo har i alla fall, till skillnad från Sony och MS utlovat att konsolen ska vara snabbladdad... Jo, och om man jämnför med sony och MS så är den väl det med en liten marginal. BTW: Jag har sökt lite, för att tanka N64-spel med WII. var man tvungen att betala eller skapa ett Online konto som med Xbox Live? EDIT: Ny sii.. sida?! Redigerad 19 mars, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Jo, och om man jämnför med sony och MS så är den väl det med en liten marginal. BTW: Jag har sökt lite, för att tanka N64-spel med WII. var man tvungen att betala eller skapa ett Online konto som med Xbox Live? EDIT: Ny sii.. sida?! Man går till butiken, köper ett kontantkort med X antal points, går online med sin Wii och skriver in den kod man fått med kortet... Ungefär som att ladda sitt kontantkort på mobilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 PS3 har ju release på fredag, och tycker det vore kul att prova Remote Play med PSPn, om jag kommer dit och browsar lite i deras visningsex. Tror ni det går, eller måste de skapa ett nätverk? Jag kan ju fixa med min PSPs inställningar, men frågan är om personalen isf måste avbryta alla tusen spelnördar som köat för att hålla i kontrollen, bara för att jag ska kolla igenom deras (troligen rätt så) tomma hårddisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 Provspelade PS3 idag, och jag måste säga att jag är grymt besviken. Jag kan berätta att det finns EN positiv förbättring i handkontrollen, som egentligen borde kommit förra generationen: tryckkänsliga L och R-knappar. ALLA konsoler förra generationen hade den, med undantag från PS2:an. Till och med floppen Dreamcast hade det. Just på PS3:an är knappen inte direkt något att hurra för, den känns seg, plastig och billig. Spelet jag spelade var Motorstorm, och var långt ifrån den grafiska revolution som utlovades. Utmed hela banorna fanns kanter i texturerna, något som jag som Nintendospelare inte sett sedan Nintendo 64-ans tid. Kollisionerna var inte lika spektakulära som utlovats... Helt enkellt var det nästan inget som stämde. Hela apparaten känns oerhört mycket Dreamcast. Det vill säga en handkontroll som man FÖRSÖKT få innovativ, grafik som här och nu känns ganska snygg, men som kommer förlora sin storhet om bara något år, en absurd prislapp, en drös tunna kortlivade spel vid releasen och en stor marknadsföringskampanj ingen riktigt förstår sig på. Den här konsolen kommer sälja nästan enbart på att det står Playstation på den. Sen kommer det i stort sett bli stopp i maskineriet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
V-Master Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 helnöjd med mitt ps3 så då får de bli ps3 me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Provspelade PS3 idag, och jag måste säga att jag är grymt besviken. Jag kan berätta att det finns EN positiv förbättring i handkontrollen, som egentligen borde kommit förra generationen: tryckkänsliga L och R-knappar. ALLA konsoler förra generationen hade den, med undantag från PS2:an. Till och med floppen Dreamcast hade det. Just på PS3:an är knappen inte direkt något att hurra för, den känns seg, plastig och billig. Spelet jag spelade var Motorstorm, och var långt ifrån den grafiska revolution som utlovades. Utmed hela banorna fanns kanter i texturerna, något som jag som Nintendospelare inte sett sedan Nintendo 64-ans tid. Kollisionerna var inte lika spektakulära som utlovats... Helt enkellt var det nästan inget som stämde. Hela apparaten känns oerhört mycket Dreamcast. Det vill säga en handkontroll som man FÖRSÖKT få innovativ, grafik som här och nu känns ganska snygg, men som kommer förlora sin storhet om bara något år, en absurd prislapp, en drös tunna kortlivade spel vid releasen och en stor marknadsföringskampanj ingen riktigt förstår sig på. Den här konsolen kommer sälja nästan enbart på att det står Playstation på den. Sen kommer det i stort sett bli stopp i maskineriet. Grafiken kommer nog som på Ps2 utvecklas alltmed spelskaparna lär sig pressa processorn och allting mera. Tror inte att dom har piskat ut precis allting ur Ps3an idag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Tror inte att dom har piskat ut precis allting ur Ps3an idag... Nej nej, självklart inte. Ingen ny konsol kan visa sin fulla kapacitet på en gång! 360'n har varit ute nu i ungefär ett och ett halvt år och den har långt ifrån visat sin fulla kapacitet. Samtliga konsoler kommer få snyggare och snyggare spel ju mer tiden går. Och darkjak, snarare är det Wii som kommer få ett stopp i maskineriet. Wii säljer jävligt bra nu och den är billig, så de som vill ha en Wii har råd att köpa den nu. Playstation 3 säljer mycket tack vare varumärket, men många vill ändå ha en. Dock kostar den mycket men de som har råd köper en, och väldigt många väntar på att priset ska sänkas. Så jag skulle vilja säga att PS3 har många fler poteniella kunder än Wii. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 xbox360 varför? Därför Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Provspelade PS3 idag, och jag måste säga att jag är grymt besviken. Jag kan berätta att det finns EN positiv förbättring i handkontrollen, som egentligen borde kommit förra generationen: tryckkänsliga L och R-knappar. ALLA konsoler förra generationen hade den, med undantag från PS2:an. Till och med floppen Dreamcast hade det. Just på PS3:an är knappen inte direkt något att hurra för, den känns seg, plastig och billig. Spelet jag spelade var Motorstorm, och var långt ifrån den grafiska revolution som utlovades. Utmed hela banorna fanns kanter i texturerna, något som jag som Nintendospelare inte sett sedan Nintendo 64-ans tid. Kollisionerna var inte lika spektakulära som utlovats... Helt enkellt var det nästan inget som stämde. Hela apparaten känns oerhört mycket Dreamcast. Det vill säga en handkontroll som man FÖRSÖKT få innovativ, grafik som här och nu känns ganska snygg, men som kommer förlora sin storhet om bara något år, en absurd prislapp, en drös tunna kortlivade spel vid releasen och en stor marknadsföringskampanj ingen riktigt förstår sig på. Den här konsolen kommer sälja nästan enbart på att det står Playstation på den. Sen kommer det i stort sett bli stopp i maskineriet. Ungefär hälften av ditt inlägg är kritik mot spelet Motorstorm, och inte PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Man går till butiken, köper ett kontantkort med X antal points, går online med sin Wii och skriver in den kod man fått med kortet... Ungefär som att ladda sitt kontantkort på mobilen. Precis som på Xbox 360! Har nintendo inga egna idéer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 (redigerad) Precis som på Xbox 360! Har nintendo inga egna idéer? Nä precis Wii är ju en rip off av 360! Kolla kontrollen, Grafiken, Skärp er nu Nintendo! Redigerad 14 april, 2007 av Vinnie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Nä precis Wii är ju rip off av 360! Kolla kontrollen, Grafiken, Skärp er nu Nintendo! Grafiken = Nya idéer? PS2 och Xbox hade likadan grafik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Grafiken = Nya idéer? PS2 och Xbox hade likadan grafik Skämtar du? Visst grafiken må ligga i Xbox klass men visst fan är spelen utformade på ett mer "gulligt" och barnsligt sätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Skämtar du? Visst grafiken må ligga i Xbox klass men visst fan är spelen utformade på ett mer "gulligt" och barnsligt sätt! Det är ju utvecklarna som gör det inte Nintendo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Skämtar du? Visst grafiken må ligga i Xbox klass men visst fan är spelen utformade på ett mer "gulligt" och barnsligt sätt! Jay, ännu en "jag har sett två stycken screens på en PS-sida och har därigenom bildat en uppfattning"-unge. Finner du Resident Evil, Godfather, Manhunt, Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime, Call of Duty, Red Steel som gulliga? En majoritet av spelen är mer "vuxna" på Wii. Om du inte känner till det så kommer TRE stycken spel från Take 2 till Wii. Ett är Manhunt, ett av dom andra två är förhoppningsvis är GTA (ganska sannolikt eftersom att Nintendos USA-chef sa att han skulle tala med R* om just GTA). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Jay, ännu en "jag har sett två stycken screens på en PS-sida och har därigenom bildat en uppfattning"-unge. Finner du Resident Evil, Godfather, Manhunt, Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime, Call of Duty, Red Steel som gulliga? En majoritet av spelen är mer "vuxna" på Wii. Om du inte känner till det så kommer TRE stycken spel från Take 2 till Wii. Ett är Manhunt, ett av dom andra två är förhoppningsvis är GTA (ganska sannolikt eftersom att Nintendos USA-chef sa att han skulle tala med R* om just GTA). Bry dig inte om personer som går efter rena ytligheter som "den här konsolen är gjord för barn". Man matar bara dessa troll genom att argumentera med dem. Tror du verkligen att man kan betrakta dessa personer som seriösa när dem köper och spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Bry dig inte om personer som går efter rena ytligheter som "den här konsolen är gjord för barn". Man matar bara dessa troll genom att argumentera med dem. Tror du verkligen att man kan betrakta dessa personer som seriösa när dem köper och spelar? Kanske var fel att kalla konsolen barnslig men jag menar absolut inte att den är gjord endast för barn. Dock tycker jag att Wii är mer en familje- och kompis-konsol men precis som Darkjak sa finns det allvarliga och våldsamma spel till Wii också. Jag tyckte bara att Ceones kommentar om att "Nintendo inte har några egna idéer" var extremt dum då dessa varit mest revolutionerande i next gen-konsol kriget. Tyvärr har jag inte fått testa Wii än så jag kan knappast säga hurvida roliga spel det finns. Vad jag läst har dock spelen inte varit i aldra högsta klass... förutom Zelda då! Kan sägas att jag är ett litet Nintendo fan och att N64:at hemma används ibland än idag! Ledsen för alla missförstånd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Märkte att jag inte hade röstat här ännu PS3 Ingen speciell anledning. I've always been a PS-guy I guess Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Kanske var fel att kalla konsolen barnslig men jag menar absolut inte att den är gjord endast för barn. Dock tycker jag att Wii är mer en familje- och kompis-konsol men precis som Darkjak sa finns det allvarliga och våldsamma spel till Wii också. Jag tyckte bara att Ceones kommentar om att "Nintendo inte har några egna idéer" var extremt dum då dessa varit mest revolutionerande i next gen-konsol kriget. Tyvärr har jag inte fått testa Wii än så jag kan knappast säga hurvida roliga spel det finns. Vad jag läst har dock spelen inte varit i aldra högsta klass... förutom Zelda då! Kan sägas att jag är ett litet Nintendo fan och att N64:at hemma används ibland än idag! Ledsen för alla missförstånd! Det var inte direkt dig jag menade heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Precis som på Xbox 360! Har nintendo inga egna idéer? Men hallå? Det är ju just Nintendo som HAR egna idéer. Sony rippar det mesta och Msoft konkurrerar med Sony, som tar från diverse. Home, världens ripoff från Nintendos idéer om än mycket mer utvecklat. Rörelsekänslighet, ha! Sonys egna idé my ass. Men, det är PS3 för mig, i en avlägsen framtid. Är trött på att nöja mig med mindre, det är skönt att vara med i utvecklingen och inte köpa budget. Därmed inte sagt att 6k är lite pengar, men PS3 är framtiden och då får man punga ut lite. Fast jag kommer vänta tills den sjunkit mycket, åtminstone till 3500 eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts