Jump to content

Det nya konsolkriget

darkjak
 Share

Vilken konsol föredrar ni  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eudoros: Men snälla. Det du skrev var inte att gå mot argument eller så vidar moget heller.

PS-Fanboy så att det stinker om det, märker man. Gå och gulla med din PS 2 istället för att bara skriva skit här.

Har du hittar ut ur sandlådan än?

Är det vad du kallar moget och bra argument? :rolleyes:

Om du inte håller med om att XBox 360 tekniken är 2 år gammal så posta lite fakta och ge ett bra argument istället för att göra personliga påhopp.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte håller med om att XBox 360 tekniken är 2 år gammal så posta lite fakta och ge ett bra argument istället för att göra personliga påhopp.

Dra åt helvette jävla PS-fanboys!!

Skämt åsido.. :rolleyes:

Fast Xbox360 är 2 år gammal så använder dom iaf 2 år gammal dyr teknik,

men det gör inte Wii det ser man på grafiken i flera spel. Nintendo nöjjer sig med billig

teknik och kastar hellre pengarna till andra saker för att göra spelen roligare, t.ex. Olika spel-dosor osv. :)

Men ändå kommer PS3 att vara oslagbar, Wii och Xbox360 borde inte alls höras till PS3s generation.

Det är precis som att ena laget springer med knivar och träklubbor och det andra har maskingevär.

Jag underskattar inte någon av konsolerna för alla är bra på sitt eget sätt,

men säger bara att Xbox360 och nintendo Wii inte borde gemföras med PS3..

Sony tog ett så stort kliv när dom gjorde PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dra åt helvette jävla PS-fanboys!!

Skämt åsido.. :)

men det gör inte Wii det ser man på grafiken i flera spel. Nintendo nöjjer sig med billig

teknik och kastar hellre pengarna till andra saker för att göra spelen roligare, t.ex. Olika spel-dosor osv. :angry:

Men ändå kommer PS3 att vara oslagbar, Wii och Xbox360 borde inte alls höras till PS3s generation.

Det är precis som att ena laget springer med knivar och träklubbor och det andra har maskingevär.

Hur? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

teknik och kastar hellre pengarna till andra saker för att göra spelen roligare, t.ex. Olika spel-dosor osv. :rolleyes:

Så jävla W0rd alltså. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eudoros: Men snälla. Det du skrev var inte att gå mot argument eller så vidar moget heller.

PS-Fanboy så att det stinker om det, märker man. Gå och gulla med din PS 2 istället för att bara skriva skit här.

Har du hittar ut ur sandlådan än?

Är det vad du kallar moget och bra argument? :lol:

Verkar som att någon känner sig träffad...

Wow, och du menar att det jag skrivit skiljer sig någoting mot vad admins och mods här på forumet skriver till varenda person dom tycker ha fel?

Jämnfört med det så var det faktiskt i det mildaste laget.

Och vart har jag sagt att det jag la fram var mina argument? :lol: Jag har inte ens lagt fram något argument, utan jag skrev bara att det som han, Easy-e, tyckte till om bara var skit. Och det är det - i min mening.

Och om 360:n är 2 år gammal - då är det väl klart att dess teknik är 2 år gammal? :huh: Och jag skulle gissa på att det inte behövs fakta för att var och en ska förstå det. Men bara för att 360:ns teknik är 2 år gammal så tycker jag inte att folk ska höja PS3:ans teknik till höjderna jämnfört med 360:ns, då den i min mening inte alls utmärkers sig något grymt i jämförelse. (Detta är enligt vad jag har läst/sett om PS3 det då.)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eudoros: Bara för att vissa admins och mods gör det så betyder det väl inte att det är rätt för dig att göra samma sak och sänka dig till den nevån? T ex om en admin började med rasistiska utalanden, betyder det att det är rätt att göra rasistiska utalanden här då?

Föresten det du skrev om 360:n var bra skrivet och det var allt vad som krävdes i en diskution istället för barnsliga personliga påhopp och elakheter. De sänker bara en själv och man kommer ingenstans med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eudoros: Bara för att vissa admins och mods gör det så betyder det väl inte att det är rätt för dig att göra samma sak och sänka dig till den nevån? T ex om en admin började med rasistiska utalanden, betyder det att det är rätt att göra rasistiska utalanden här då?

Föresten det du skrev om 360:n var bra skrivet och det var allt vad som krävdes i en diskution istället för barnsliga personliga påhopp och elakheter. De sänker bara en själv och man kommer ingenstans med det.

Det jag menade med att admins skrev det var att i och med att t.o.m dom skriver det så antar jag att ribban ligger där, och ser då ingen anledning till varför dom och inte vi andra ska få ta till samma saker.

Och det var jag som valde att skriva så och det står jag för. Det var mitt sätt att få den andra personen att fatta.

Aja... peace. :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahem... PS3 har gjort ett stort kliv pga sin prestanda. 360 och PS3 borde räknas till samma generation även om PS3 har bättre prestanda, men Wii är mer tveksamt. Ingen hårddisk eller HDMI är väl ett rätt bra argument för det. Däremot är väl den ungefärliga definitionen av generation i det här fallet "förbättring från tidigare konsoller"? Eftersom Wii är bättre än GC borde ju även denna räknas till den nya generationen? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag betala mer än dubbelt så mycket för en liten, liten graffuppdattering+ HD, trots att jag inte har en HDTV? NOPE!

Nu överskattar du Wii. Hårdvaran som du får med till wii är knappast värd sitt pris grafikmässigt, tro mig. Ett Xbox 360 premium kostar i dagsläget lite över 3000 spänn. En Wii kostar runt 2500 spänn. Visst, 360 hårdvara kan verkligen inte kvalitetsmärkas (Höhö, gissa varför så mångas 360s har gått sönder) men faktumet kvarstår att konsolen är klart kraftfullare än en Wii, till en liten prisskillnad. Jag blandar inte in PS3 här då den är ett litet kraftpaket i en prisklass för sig (Något som visat sig vara ett någorlunda dåligt val av Sony).

Visst, jag förnekar inte att Wii kan få ut snygg grafik om utvecklarna är duktiga, men båder Xbox 360 och PS3 har båda spel som inte ens Wii skulle kunna drömma om att rendera. Att jämföra grafik mellan konsolerna genom att kolla på ett spel, som förövrigt inte ens är snyggt imo, är ganska dumt.

----

"höhö. Xbox 360 tekninken är 2 år gammal, höhö"

Vafa... För det första har 360 varit ute i 1 och ett fjärdedels år (Och jag gissar att det är det din slutsats med hur gammal tekninken är kommer ifrån). Sen handlar det inte om hur länge tekniken funnits, utan vilken hårdvara som sitter i konsolen, och hur lätt det är att programera till den. Nu är det så att PS3s hårdvara enligt många utvecklare varit någorlunda svår att programmera till, vilket kan betyda att trots att konsolen är kraftfullare än 360n så kommer inte grafikskillnaderna vara särskilt stora. Jag kan även lägga till med att båda konsolernas tekniker är mer än 2 år gamla. Konsolerna har varit under planering längre än min katt kan räkna (öhh.. hrm). Visst, PS3 är en mycket kvalitativ konsol men det har fanimej inget att göra med hur snygga spelen kommer att bli.

Ja, jag överreagerar och har verkligen ingen aning om vad jag pratar om.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor