Jump to content

Det nya konsolkriget

darkjak
 Share

Vilken konsol föredrar ni  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Intressant frågeställning: Om ni fick/vann en konsol och ni inte fick sälja den, vilken skulle ni föredra? Vilken skulle ni minst önska att ni fick sälja? Många (jag också) klagar på PS3-priset, men om den faktorn slås ut för samtliga konsoller, vilken vill ni då ha?

Den som har billigast spel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som säger att Ps3 har bättre grafik: Kolla på spelen som finns...Gears of War har bättre grafik än Metal Gear 4 eller 5 (de som kommer)

Det beror helt på spelskaparna. Vissa gör längre handling och skär ner lite på grafiken. Men ps3 har större möjligheter för bra grafik, vare sig du vill det eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 och Xbox 360 kan och kommer alltid att prestera lika bra. Man kommer kunna göra större spel till PS3 pga bluray skivorna, men bara för man får plats med mer på skivorna så betyder inte det att det blir bättre grafik för det. Man kan helt enkelt inte få mer prestanda än vad maskinen klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag inte alls. Hårdvarumässigt ligger PS3 och XB360 ungefär lika. Och om man kollar jämförelsen mellan de tre konsollerna i Call of Duty 3 så ser man att skillnaden knappt är märkbar mellan Playstation och Xbox. Döm själv. :D

Aldrig att jag köper PS3. Jag trodde (pga. den feta sprisskillnaden) att spelen till ps3 är mycket snyggare än Xbox. Men i denna film tycker jag det ser ut som att det är snyggast på xbox. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara så märkbar skillnad med Wii-grafiken, men den är ju rätt bristfällig i GS-videon! :blink:

Själv var jag förvånad över hur FULA PS3 och XB360-versionerna var. Vi talar om konsoler som är ca 10 ggr så kraftfulla som Wii, ändå rör det sig om så små skillnader. Texturerna var inte lika snygga i Wii-versionen, ett fåtal objekt var lite kantigare, och varje grässtrå var inte renderat för sig... Om Wii-versionen klarade av det borde PS3-versionen ha fotorealstiska gubbar och omgivningar med så hög texturupplösning att man inte ens tänker på att ytorna är uppbyggda av texturer...

Ska jag betala mer än dubbelt så mycket för en liten, liten graffuppdattering+ HD, trots att jag inte har en HDTV? NOPE!

Förresten, här är en bra bild på vad Wii klarar av:

blazing-angels-squadrons-of-wwii-20070301041333701_853453_0.jpg

Wii-versionen av Blazing Angels.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig att jag köper PS3. Jag trodde (pga. den feta sprisskillnaden) att spelen till ps3 är mycket snyggare än Xbox. Men i denna film tycker jag det ser ut som att det är snyggast på xbox. :blink:

Skojar du ellr :ermm: ps3 har bättre grafik och den klarar mycket mer,360 är 2år gammal teknik tbh :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor