Jump to content

Det nya konsolkriget

darkjak
 Share

Vilken konsol föredrar ni  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Bästa kontroll:

Wii (Överlägset)

PS3

XBox 360 (Lååångt bak de andra 2)

GALEN? Xbox 360 har den härligaste kontrollen någonsin, den sitter perfekt i handen till skillnad från dualshock som är liten som fan för japaner och analogspakarna är skitkassa och svåra att få grepp om eftersom de är formade som toppen av ett huvud

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

De där bilderna jag lade upp hade ingenting med att visa vad som sålde bäst att göra, 360 har ju t o m mycket högre siffra... Tyckte bara det var fint att visa.

Ja, du är jättehäftig som har en massa konsoller och du är jättehäftig som kan såga på alla av dem men att du utesluter Wii ur "kriget" är jävligt löjligt imo.

Kanske ska du ta det lite lugnt med Sony- propagerandet då, så det inte slutar som det gjorde med Microsoft?

Ja, XBox 360 sålde mest... över ett år. ^_^

Jag utesluter inte Wii för att den inte kan konkurera, jag utesluter den för att det enda den kan konkurera med är dess kontroll. Och ett "konsollkrig" handlar om mer än bara kontrollen.

Nintendo själva utesluter Wii från kriget för de anser att deras konsoll inte är något att kriga med för den kan inte konkurera med varken grafik eller kraft. Lika lite som Nintendo DS kan konkurera med XBox 360. Nintendos konsoll är till för att kunna använda Wii-Mote på.

Och jag håller med dem. Dels så tycker jag hela konsollkrigs grejen är urbotat dum och bara en idiot köper en konsoll för att ett speciellt företag har tillverkat den.

Jag tycker att det är förjävligt att man ska bli påhoppad bara för att man tycker att en konsoll är bättre pga av vad den har att bidra. Att folk ska anklaga en för att bara köpa pga vilka som tillverkar dem (vem är igentligen så urbotat blåst att de köper en konsoll bara för att ett visst företag tillverkar det?).

Och det är förjävligt att man spenderar timmar på att leta info och skriva ihop dem i en uppsats för att hjälpa andra i sitt val av konsoll och få skit för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för helvete, sluta påstå att det enda Wii bidrar med är kontrollen, det är en massa nytt. Men man uppmärksammar Wii mest för det eftersom resten av dess uppgraderingar finns hos de andra konsollerna med - PS3 sticker ut mycket p g a sin prestanda, men ska man vara som dig - prestandan är inte allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa kontroll:

Wii (Överlägset)

PS3

XBox 360 (Lååångt bak de andra 2)

GALEN? Xbox 360 har den härligaste kontrollen någonsin, den sitter perfekt i handen till skillnad från dualshock som är liten som fan för japaner och analogspakarna är skitkassa och svåra att få grepp om eftersom de är formade som toppen av ett huvud

Nje, Xbox 360's rumble känns ju inte ens. Så därför tycker jag Sixaxis och Wiimote erbjuder mer med sina rörelsekänsliga funktioner. Och dess triggers är ju äckligt plastiga. Tack och lov för min 3:e-partskontroll från MadCatz med riktigt rumble och riktiga triggers samt bättre knappar. Och sen har Sixaxis rörelsekänsliga knappar precis som Dual Shock 2, och det är riktigt grymt i spel som MGS3 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nje, Xbox 360's rumble känns ju inte ens. Så därför tycker jag Sixaxis och Wiimote erbjuder mer med sina rörelsekänsliga funktioner. Och dess triggers är ju äckligt plastiga. Tack och lov för min 3:e-partskontroll från MadCatz med riktigt rumble och riktiga triggers samt bättre knappar. Och sen har Sixaxis rörelsekänsliga knappar precis som Dual Shock 2, och det är riktigt grymt i spel som MGS3 ^_^

Känns inte ens...? Har du tappat känseln i dina händer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för helvete, sluta påstå att det enda Wii bidrar med är kontrollen, det är en massa nytt. Men man uppmärksammar Wii mest för det eftersom resten av dess uppgraderingar finns hos de andra konsollerna med - PS3 sticker ut mycket p g a sin prestanda, men ska man vara som dig - prestandan är inte allt.

OK. Räkna upp allt nytt och fantastiskt som Wii har att erbjuda, förutom kontrollen och nätverket?

Vad förutom kontrollen och nätverket (Eller priset) ska få en att välja den över alla de andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Känner både Dual Shock 2's rumble och min 3:e-partkontroll till 360's rumble. En gång körde jag igenom halva Gears of War med den vanliga kontrollen utan att märka att jag råkat stänga av rumble. Så svag är den=)

Jag märker stor skillnad... i t.e.x. Splinter Cell Double Agent när man hoppar ur flygplanet i början på Othotsk och hans ordinarie fallskärm inte fungerar så skakar det ordentligt medans man försöker få upp reservfallskärmen.

Även när Sam sparkar ut sin utrustning ur flygplanet känner jag också av rumble.

Din kontroll kanske är trasig... eller så är du i förnekelse om att du har tappat känseln. Mwahahaha.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK. Räkna upp allt nytt och fantastiskt som Wii har att erbjuda, förutom kontrollen och nätverket?

Vad förutom kontrollen och nätverket (Eller priset) ska få en att välja den över alla de andra?

Så nu lade du till nätverket och priset helt plötsligt?

I alla fall...

Du kan ladda ner alla gamla spel och spela på Wii'n, Virtual Console

En retrokontroll finns

Wiiconnect24, den är uppkopplad till internet även när strömmen är avstängd så den alltid hålls uppdaterad

Du kan stoppa in GameCubeskivor i den och spela

Liten (jämfört med PS3), slim, snygg design

Trådlös anslutning till DS

3ggr så stark som en GameCube

Du kan koppla in en USB- hårddisk eller ett SD-kort

Wii Channel, deras menysystem, och live- aktiga funktion

Mii - funktionen, skapa dig själv på Wiin!

Många fina titlar, inte minst förstås Zelda - även många actionspel.

Kontrollen är inte bara det nya. Problemet är att hela uppgraderingen inte ser särskilt märkvärdig ut när man ställer upp den mot t e x PS3 - men egentligen är det bara prestandamässigt det skiljer.

... Och P-C'n kommer för alltid att vara starkast prestandamässigt. Jag vill inte spendera mina pengar på en multimediamaskin när jag har DVD-Spelare och dator (blue-ray är helt onödigt på flera år). Datorn kommer även förbli kraftfullare än konsollen så vad är meningen med att spendera en massa pengar på det? En konsoll finns inte för att den ska vara starkare än datorn, den finns för att den ska ge en lite annan upplevelse. Det enda PS3 kan locka med är titlarna.

För priset av en PS3 får man råd med en Wii med flera, flera spel till... Och jag tror ärligt att jag skulle ha roligare med flera spel än ett, svinsnyggt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu lade du till nätverket och priset helt plötsligt? [precis!]

Kontrollen är inte bara det nya. Problemet är att hela uppgraderingen inte ser särskilt märkvärdig ut när man ställer upp den mot t e x PS3 - men egentligen är det bara prestandamässigt det skiljer.

... Och P-C'n kommer för alltid att vara starkast prestandamässigt. Jag vill inte spendera mina pengar på en multimediamaskin när jag har DVD-Spelare och dator (blue-ray är helt onödigt på flera år). Datorn kommer även förbli kraftfullare än konsollen så vad är meningen med att spendera en massa pengar på det? En konsoll finns inte för att den ska vara starkare än datorn, den finns för att den ska ge en lite annan upplevelse. Det enda PS3 kan locka med är titlarna.

För priset av en PS3 får man råd med en Wii med flera, flera spel till... Och jag tror ärligt att jag skulle ha roligare med flera spel än ett, svinsnyggt spel.

Precis min åsikt. Många köper en Wii bara för priset och för att den är något nytt. Man kanske bara vill ha en konsoll för att ha något att spela med vänner. Ska man spela superdupersnygga spel så har datorer klarat av 1080p-upplösning redan innan PS3 och XBOX360 började få sådana spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Xbox 360

1. Xbox 360

2. WII

3. PS3

Posetivt Xbox 360:

Det bästa med Xbox 360 är Xbox Live. Det finns så många funktioner. Och att den har så många roliga men bra saker te.x XB360 Vision, HD-DVD etc etc.

Och för att inte nämna den små roliga saken med Achivements.Nu kanske inte det finns så många spel men det växer ju. Redan nu är det ju tal om att GTA IV ska komma till PS3 o XB360 före dator.

Jag litar också på att M$ har så pass bra tekniker så att dom kan utnyttja den prestanda som finns i Xbox 360.

Men det är ju smakänslan..

Negativt Xbox 360:

Att det var så många Felande konsoller i börjar var för att M$ var för snabba med lanseringen. Det var ju skivor som repades och "döds ringar" som kom fram.

Det var så synd att M$ tabbade sig så HÅRT med lanseringen..

WII:

Nintendo är ju oförstör bara. Med sina roliga konsoller och spel. Och bästa är ju att det är nästan 90% felfritt i Nintendos konsoller. Till skillnad från PS2 och Xbox som det var lättare fel på än GC. Nintendo har ju alltid haft dom snabbaste konsollerna. Alla andra konsoller satsar på Grafik, Ljud och dylikt. Men Ninento har ju en hel del känsla i sina spel..

Mer känsla än grafik..

Det sämsta jag kan kommap på är nog just att det inte är nån Grafik bitande spel som finns eller så mycket tilläggs delar som finns.

PS3:

Det är fanime en grill med en otrolig prestanda. De säger att det ska bli ett bättre Online läga än Xbox Live. Men jag tvivlar för att Xbox Live har funnits 2 år längre än nu PS3 nylanserade Online. Jag vet att både PS1 och PS2 hade online möjlighet men inte så känd..

Personligen tror jag att Sony är sura för att Xbox var så mycket kraftfullare än PS2. Och nu vill dom lägga upp en 100% starkare.

Synd att Sony gör så att PS3 spelen bara funkar på en konsoll.

Tycker också det är onödigt med multi minnes kortläsare m.m som vanliga datorer.

Vad skiljer en PS3 och en typisk Win MC?

Och man har ju hört rykten om att Processorn skulle cp:a sig ibland eftersom det är speciall beställd

MEN ÄNDÅ SÅ ÄGER DATORER ALLA KONSOLLER I GRAFIK, SPEL, KÄNSLA, ONLINE och MYCKET MER!!

Skrev jag mycke? :unsure:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många fina titlar, inte minst förstås Zelda - även många actionspel.

Njadu... Det är där jag är, i dagsläget, mest besviken på Wii.

Ubisoft trycker ut medikora spel på löpande band och just nu kommer dom enda rikiga guldkornen från nintendo (OBS. JUST NU).

Actionspel? Hmm, menar du FPS så är du ganska fel ute. Just nu finns det inte ett enda bra FPS med bra fungerande kontroll till Wii, men det kommer förhoppningsvis att ändra på sig.

Vad som dock är sant är att många fina titlar är påväg till Wii, men i dagsläget är inte utbudet allt för stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev jag mycke? :)

du skrev tydligen ingenting alls, eftersom du verkar ha kopierat hela texten (vilken dessutom verkar ganska gammal).

Det här är en sak som du skrev som avslöjade dig:

"Redan nu är det ju tal om att GTA IV ska komma till PS3 o XB360 före dator."

Vi har inte vetat om detta i ett halvår heller :mellow:

BTW jag röstade inte, men såhär skulle jag ha röstat:

wii och 360. Den perfekta kombinationen enligt mig!

Redigerad av jerrko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om GTA4 kommer vara mycket snyggare på PS3 än 360 funderar jag på att köpa PS3.

Självklart blir det snyggare på PS3, så köp en sån du bara. (w00t)

Det tror jag inte alls. Hårdvarumässigt ligger PS3 och XB360 ungefär lika. Och om man kollar jämförelsen mellan de tre konsollerna i Call of Duty 3 så ser man att skillnaden knappt är märkbar mellan Playstation och Xbox. Döm själv. :(

Wii såg ju klart sämst ut, svårt att välja mellan Fläskboxen och PS3.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart blir det snyggare på PS3, så köp en sån du bara. :P

Det tror jag knappast. Tror inte att Rockstar kommer att göra någon direkt skillnad alls grafikmässigt mellan konsolerna. Enda skillnaden ska väl vara det att 360 ska få exklusivt nedladdninsbart material, men sedan har de sagt att PS3 ska få egna exklusiva saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag knappast. Tror inte att Rockstar kommer att göra någon direkt skillnad alls grafikmässigt mellan konsolerna. Enda skillnaden ska väl vara det att 360 ska få exklusivt nedladdninsbart material, men sedan har de sagt att PS3 ska få egna exklusiva saker.

360 får exklusivt nedladdningsbart material, PS3 får något annat exklusivt nedladdningsbart material.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor