darkjak Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Då har alla konsoler kommit ut (OK, PS3 finns inte i Europa ännu). Nu går det faktiskt att ha åsikter om de olika konsolerna, så då startar vi en ny poll. Vilken föredrar du, och varför? Själv tar jag Wii, på grund av de klassiska spelserierna Nintendo står för, för den snygga designen, den innovativa kontrollen och gratis onlinespelande. Dessutom har Nintendo tagit till sig kritiken och många "vuxna" spel har utannonserats från bl a Rockstar. Redigerad 23 februari, 2007 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Xbox 360 - Halo 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Jag väntar med att rösta tills jag har testat Ps3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Fläskbox 360, p.g.a det inte alltför höga priset och att de flesta stora titlarna släpps till den Wii är också ett alternativ, främst för att kunna lira Nintendos storsäjare i ny version (Zelda Twillight Princess & Super Mario Galaxy till exempel) PS3:an är alldeles för dyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Jag säger null vote. Ps3 är bra för MGS 4, 360 är bra för halo 3, wii är kul... Svårt val... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Då har alla konsoler kommit ut (OK, PS3 finns inte i Europa ännu). Nu går det faktiskt att ha åsikter om de olika konsolerna, så då startar vi en ny poll. Vilken föredrar du, och varför? För att jag är en nintendo-fanboy Meh, tror inte det finns någon som har provat alla så hur ska man kunna veta? De som har köpt en/ska köpa en kommer rösta på den osv. som vanligt. Null vote Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 PS3 Främst för GTA IV och CoD 3, men också Need for Speed Carbon, Formula One Championship Edition m.m... Får se vad det kommer för spel. En gång Playstation, alltid Playstation! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Skulle jag skaffa någon av dessa så skulle det vara en Xbox360. Varför? Vet inte, förmodligen på grund av priset, och som Paddan sa, de flesta stora titlarna släpps till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Playstation, för det är inte Microsoft eller Nintendo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Vote : Null PS3 är alldeles för dyr, har aldrig riktigt tyckt om X360 eller XBOX (pga kontrollen) och Wii är inget som jag skulle jubla över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Xbox 360 Mass Effect. <3 http://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_tongue.png' alt=':P'> <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Xbox 360 Mass Effect. <3 <3 Yes yes yes yes and yes. Mass Effect kommer bli underbart. Längtar redan. X-lådan 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Ska vi se här nu. Såhär säger jag iaf... Wii känns rätt så ljummet för min del, dels för att det inte har knappt kommit några spel man verkligen vill ha och dessutom har de spelen som har släppts till Wii fått usel kritik åt diverse speltidningar. Zelda är typ det enda spelet nu som tillhör de bästa spelen till konsollen, men nu under 2007 så kan man ju räkna med fler stora speltitlar som får en verkligen att ha konsollen. Och framförallt blir det också intressantare nu när det har börjat komma chip till konsollen. Xbox 360 vill jag verkligen ha. Nu när det har kommit många bra spel man verkligen vill ha (som Gears of Wars ), och dessutom spel som kommer speciellt GTA:IV.. Mums. Känns bara surt att HDTV är ett måste för att utnyttja det maximala av det goda. Vissligen har ju 360n fått ett års försprång, så det känns ändå inte rätt att jämföra den med Wii och PS3. PS3, eeeh.. jaaaha? Finns absolut ingenting som lockar mig till denna konsoll. Äckligt dyr och överflödig. Spelen vid preimären är ju bara nästan billiga konverteringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Alla konsoler är bra på sitt sett. Wii kallar jag en partykonsol, men såklart finns det tyngre och djupare spel till den, bara inte lika många. Xbox 360 verkar trevlig med massor av spännande spel såsom Mass Effect, Gears of War och Halo 3. Playstation 3 är visserligen dyr, men man får fortfarande med en massa härliga grejer såsom Blu Ray-spelare. Dock så känns 360 trevligast just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Ska vi se här nu. Såhär säger jag iaf... Wii känns rätt så ljummet för min del, dels för att det inte har knappt kommit några spel man verkligen vill ha och dessutom har de spelen som har släppts till Wii fått usel kritik åt diverse speltidningar. Zelda är typ det enda spelet nu som tillhör de bästa spelen till konsollen, men nu under 2007 så kan man ju räkna med fler stora speltitlar som får en verkligen att ha konsollen. Och framförallt blir det också intressantare nu när det har börjat komma chip till konsollen. Xbox 360 vill jag verkligen ha. Nu när det har kommit många bra spel man verkligen vill ha (som Gears of Wars ), och dessutom spel som kommer speciellt GTA:IV.. Mums. Känns bara surt att HDTV är ett måste för att utnyttja det maximala av det goda. Vissligen har ju 360n fått ett års försprång, så det känns ändå inte rätt att jämföra den med Wii och PS3. PS3, eeeh.. jaaaha? Finns absolut ingenting som lockar mig till denna konsoll. Äckligt dyr och överflödig. Spelen vid preimären är ju bara nästan billiga konverteringar. Håller med fullt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 PS3, varför? Därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 PS3, varför? Därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Lite försäljningsstatistik: The console, which was launched in November last year, has already won over a significant number of games fans, outselling both its rivals in January. According to figures from NPD Group, the Wii sold 436,000 machines in the US during the month, compared with 294,000 Xbox 360s. For all Sony's bravado about the PS3's high spec and high definition Blu-ray DVD drive, it seems that the console is failing to lure buyers. It sold only 244,000 during the month of January, and unlike the Wii, which sells out of stores almost as soon as it appears, the PS3 is widely available./Yahoo News Och en framtidsvision: Merrill Lynch has predicted that 30% of U.S households will own a Wii by 2011. The analyst says the figure in Japan could be as high as 33%. This statement comes after news that the Wii is outselling all competitors in the US and Japan, and is selling well in Europe. Analysts are increasingly dismissive of the idea that Wii is a short-term gimmick, whoe appeal is fading. Jay Defibaugh, analyst at Credit Suisse said, "There has been a concern that the Wii was gimmicky but each passing month assuages that."/Next-gen biz Så dåligt går det inte för Wii, och gissningsvis kommer det inte göra det heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Jag röstar inte än iaf, för det finns så många faktorer. Wii - Störtskön handkontroll, sitter som gjuten. Billig konsoll med otroligt innovativ kontroll. Skitsmart retrolösning också med virtual console. Spelen är däremot fortfarande lite väl inskränkta till Nintendo-serier, vad jag kan uttala mig om... åtminstone så har ju inga stortitlar jag kommer på just nu släppts till Wii som inte är deras egna. Hoppas ni fattar. Xbox 360 - Tillräckligt kraftfull för sin prislapp. Jag kan inte riktigt uttala mig om den, utom att den har många schyssta spel där vissa av dem är 360-exklusiva. Snygg konsoll, annars. PS3 - Suck, jag vet inte riktigt var jag ska börja, men det blir väl prislappen. 6500 och över för en spelkonsoll är inte vettigt. Trots att den massproduceras sänker de den från 800 till 600 dollar, och vad kan man mer begära av Sonys prissättning om den är så dyr? Synd. Bonus är att den har inbyggd Bluray-läsare, vilket kostar skjortan på marknaden. Minus är att den fortfarande är så dyr trots prissänkning, och att avsaknaden av vibration känns urklantig. Rörelsekänsligheten känns tafatt iom att det bara handlar om lutning. Det luktar flopp innan den ens haft EU-release IMO, men jag kan ha fel. När jag röstar blir det antingen Wii eller Xbox 360. Wii har tufft kontroll- och rörelsemönster, men håller det, prestandan och spelbiblioteket mot Xbox prestanda och spelbibliotek? Håller rörelsekänsligheten i längden, eller tröttnar man och går över till hardcore-maskinen 360? Svårt att veta. Redigerad 23 februari, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Nintendo Wii och Xbox 360 gillar jag. Wii är härlig och nytänkande, en trevlig sällskapskonsoll. 360 har fantastisk grafik men till ett inte allt för dyrt pris. Playstation 3 är både dyr och ful och jag tycker inte den bjuder på något särskilt som inte 360 eller Wii har. Votade trots allt Wii, eftersom det är den jag kommer införskaffa p g a min tunna plånbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts