gta_player Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Nu har Supreme Comander släppts runt om i världen. Detta är ett spel som jag längtat ett tag efter strategitokig som jag är. Men är det någon annan som har testat detta spelet. Själv har jag inte inskaffat detta ännu men det dröjer förhoppningsvis inte länge innan jag skaffat detta spel. Supreme Comander är ett Sci-Fi Real-Time Strategy som utspelar sig på jorden någon gång i framtiden. På jorden rasar strider mellan tre olika raser, The Cybran Nation, The Aeon Illuminate och The United Earth Federation. Striderna tar plats både på land, i luften och på haven. Med allt från attackrobotar till stora bombplan blandas med mäktiga artelleripjäser och kärnvapen. Och som kronan på verket finns "Experimental units" som är väldiga krigsrobotar som kan slå ut stora delar av din fiendes försvar och stora delar av dennes armé. Dock är dessa mycket dyra och tar lång tid att färdigställa men samtidigt kan de förändra utgången av slaget. Supreme Commander innehåller förutom "Experimental units" en del "nya" saker innom strategi världen. T ex är det fullt möjligt att zomma ut så att man får en blick av hela slagfältet vilket i vissa strategispel inte är möjligt. Flygplan som skjuts ner över din bas kan om du har otur slå ut stora delar av basen när det träffar marken detta beroende på att alla händelser i spelet är simulerade och påverkar sin omgivning ända in i det sista. Gamespot gav spelet betyget 8,7/10 med motiveringen att det var ett Otroligt och djupt spel med många olika sätt att vinna på. Det negativa var att det är ett väldigt krävande spel som kan få även den bästa datan att gå på knäna. Systemkraven är följande: Minimum: System: 1.8 GHz processor or equivalent RAM: 512 MB Video Memory: 128 MB Hard Drive Space: 8000 MB Other: Broadband internet connection (DSL/Cable) Rekomenderat: System: 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or equivalent RAM: 1024 MB Video Memory: 256 MB Other: Internet connection with Cable/DSL speeds Trailer till spelet:http://www.youtube.com/watch?v=WmYAycFZLx0 Vad är era tankar, dela med er av dessa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 24 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 (redigerad) Är detta typ som C&C spelen? EDIT: Kollade på filmen ser riktigt bra ut. Tror jag ska fixa det Pallar detta av min dator? Manufacturer: Dell Computer Corporation Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz Memory: 512MB RAM Hard Drive: 63 GB Video Card: NVIDIA GeForce 6600 Redigerad 24 februari, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 24 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 Är detta typ som C&C spelen? Nej, det är inte som C&C spelen... Större arméer, större banor, mer strategi, annan resurshantering osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 Pallar detta av min dator? Han skrev ju systemkraven i första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 24 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 (redigerad) Man kan jämmföra det med C&C spelen eftersom båda är Real-Time Strategi spel men som DrStupid sa så är banorna större, fler enheter på slagfältet mm. Men jag skulle trots det jämföra spelet med C&C spelen eftersom "spelidén" är den samma. 1 2 3 Får inte Thumbnail att fungera vet inte varför men men.... Redigerad 24 februari, 2007 av gta_player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 24 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 GameSpot GameSpy IGN IGN UK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 24 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 GameSpot GameSpy IGN IGN UK Tack jag har läst dom men skulle vara kul med någon forumit som kan ge sin bild av spelet, bara för att se om det skilljer sig från de stora spelsidorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 24 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 Skulle inte tro att det skiljer sig. Kanske sämre grafik om personen i fråga har lägre grafikinställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2007 Mja, det är ett ganska bra RTS men så värst revolutionerande och jättespeciellt, som spelsajterna vill få det att framstå, vet jag inte om det är. 1. Bygg en stor jävla armé. 2. Anfall 3. Dö 4. Repeat Been there done that. Därmed inte sagt att det är ett dåligt spel -tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 (redigerad) Sitter o lägger in detta nu Hoppas detta är bra spel. Spelar liten stund sen så ska jag sova. kl är 02:30 Kan säga er att detta spel var ej bra. Spelade bara nån min. Sen så insåg jag att detta var skit Redigerad 25 februari, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts