Jump to content

Supreme Commander

gta_player
 Share

Recommended Posts

Nu har Supreme Comander släppts runt om i världen. Detta är ett spel som jag längtat ett tag efter strategitokig som jag är. Men är det någon annan som har testat detta spelet. Själv har jag inte inskaffat detta ännu men det dröjer förhoppningsvis inte länge innan jag skaffat detta spel.

Supreme Comander är ett Sci-Fi Real-Time Strategy som utspelar sig på jorden någon gång i framtiden. På jorden rasar strider mellan tre olika raser, The Cybran Nation, The Aeon Illuminate och The United Earth Federation.

Striderna tar plats både på land, i luften och på haven. Med allt från attackrobotar till stora bombplan blandas med mäktiga artelleripjäser och kärnvapen. Och som kronan på verket finns "Experimental units" som är väldiga krigsrobotar som kan slå ut stora delar av din fiendes försvar och stora delar av dennes armé. Dock är dessa mycket dyra och tar lång tid att färdigställa men samtidigt kan de förändra utgången av slaget.

Supreme Commander innehåller förutom "Experimental units" en del "nya" saker innom strategi världen. T ex är det fullt möjligt att zomma ut så att man får en blick av hela slagfältet vilket i vissa strategispel inte är möjligt.

Flygplan som skjuts ner över din bas kan om du har otur slå ut stora delar av basen när det träffar marken detta beroende på att alla händelser i spelet är simulerade och påverkar sin omgivning ända in i det sista.

Gamespot gav spelet betyget 8,7/10 med motiveringen att det var ett Otroligt och djupt spel med många olika sätt att vinna på. Det negativa var att det är ett väldigt krävande spel som kan få även den bästa datan att gå på knäna.

Systemkraven är följande:

Minimum:

System: 1.8 GHz processor or equivalent

RAM: 512 MB

Video Memory: 128 MB

Hard Drive Space: 8000 MB

Other: Broadband internet connection (DSL/Cable)

Rekomenderat:

System: 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or equivalent

RAM: 1024 MB

Video Memory: 256 MB

Other: Internet connection with Cable/DSL speeds

Trailer till spelet:http://www.youtube.com/watch?v=WmYAycFZLx0

Vad är era tankar, dela med er av dessa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är detta typ som C&C spelen?

EDIT: Kollade på filmen ser riktigt bra ut. Tror jag ska fixa det

Pallar detta av min dator?

Manufacturer:

Dell Computer Corporation

Processor:

Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz

Memory:

512MB RAM

Hard Drive:

63 GB

Video Card:

NVIDIA GeForce 6600

Redigerad av Solidsnake
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan jämmföra det med C&C spelen eftersom båda är Real-Time Strategi spel men som DrStupid sa så är banorna större, fler enheter på slagfältet mm.

Men jag skulle trots det jämföra spelet med C&C spelen eftersom "spelidén" är den samma.

1

2

3

Får inte Thumbnail att fungera vet inte varför men men....

Redigerad av gta_player
Länk till kommentar
Dela på andra sidor