Jump to content

Formula 1

Solidsnake
 Share

Recommended Posts

Woahahaa :unsure::w000t: Grattis Kimi!!! :D Fan vad glad jag är <_<

Visst längtar man till nästs säsong redan, den börjar i mars, va? Hoppas det går lika bra, och förhoppningsvis ännu bättre för Kimi då, så vinner han nog igen.

Det gick riktigt snett för Hamilton två gånger där, på första varvet när han försökte med en omkörning och for utanför banan, och senare när hans bil fick problem. Fatta vad han är besviken, men tycker jag synd om honom? Nej, är bara så glad för Kimi nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skönt att säsongen äntligen är över. Tråkigt nog så var det också Kimi som fick vinna den efter att F1-världens pinsammaste stall någonsin gjort några enkla misstag där bland annat en avderas förare vid namn Hamilton kör bort sig. Hoppas mest att man kickar ur McLaren eller nåt, ett jävla gnäll hela jävla tiden, orkar inte med, kör bil istället. Grejen mellan Alonso och Hamilton är ju bara så löjlig och hör hemmai DTM eller nåtr annat överskattat tyskjippo, lägg ner förfan. Masssa och Raikkonen är ettt ydligt bevis på hur det ska se ut, det har alltid varit så att förare ska sammaerbeta, numera är ske den dyrare killen få mer fördelar och si och så, herregud.

Sen gjorde även Renault en katastrofsäsong, trots att Red Bull ryckte upp sig mot slutet så är jag mer än missnöjd med de båda Renaultstallen. Jag är nöjd när pinsamma Williams hamnar bakom dom, annars inte nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har McLaren börjat protestera och anklagar Williams och BMW för att bränslet i deras bilar hade för hög temperaur under gårdagen, vilket skulle ge bilarna fler hästkrafter. Något som kunde leda till diskvalificering. Hade de diskvalificerats så hade Hamilton blivit världsmästare med två poängs marginal. :unsure:

FIA har dock valt att inte diskvalificera nån av dem. Protesterna verkar dock fortsätta, men det kan ju inte gå så långt att de diskar Williams och BMW för att få Hamilton till världsmästare.

Vad har hänt med McLaren under det senaste året? Från att tidigare nästan ha varit mitt favoritstall inom F1 så nästan hatar jag dem nu. Spionage på Ferrari, och nu det här. Dåliga förlorare? :w000t:

Bilder plus en hel del intressanta artiklar om gårdagens tävling och protesterna finns på Aftonbladet, här. Skrolla ner en bit på sidan.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har McLaren börjat protestera och anklagar Williams och BMW för att bränslet i deras bilar hade för hög temperaur under gårdagen, vilket skulle ge bilarna fler hästkrafter. Något som kunde leda till diskvalificering. Hade de diskvalificerats så hade Hamilton blivit världsmästare med två poängs marginal. :unsure:

FIA har dock valt att inte diskvalificera nån av dem. Protesterna verkar dock fortsätta, men det kan ju inte gå så långt att de diskar Williams och BMW för att få Hamilton till världsmästare.

Vad har hänt med McLaren under det senaste året? Från att tidigare nästan ha varit mitt favoritstall inom F1 så nästan hatar jag dem nu. Spionage på Ferrari, och nu det här. Dåliga förlorare? :w000t:

Bilder plus en hel del intressanta artiklar om gårdagens tävling och protesterna finns på Aftonbladet, här. Skrolla ner en bit på sidan.

Ytterligare ett bevis på den vidirga smaken av bitterhet som stallet McLaren känner. Hög temperatur i bränslet eller ej, Ferrari kom före dem i gårdagens tävling, och om detta har något med Williams temperaturer i bränslet verkar skumt. Tycker McLaren ska stå sitt kast nu, de har gjort några nummer för många fler nu, och det är skönt att FIA bevisar att det inte kommer gå bättre bara för att lämnar in en anmälan efter varje lopp. Nej, Ferrari är förhoppningsvis framtidens melodi, när stallförarna sammarbetar och man agerar proffessionellt istället för naivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah. Typiskt att den odräglige Räikkönen går och vinner spektaklet. Sen ljuger Aftonhoran (no shit!) om att Räikkönen hyllas som nån sorts nationalhjälte i Finland. Faktum är att många finländare är irriterade på skattesmitar-Kimis arroganta, självbelåtna och enfaldiga sätt och personlighet! 08zu_858992_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* -_- SUCK SUCK SUCK SUCK -_- *

Alltid nånting om det går dåligt för Mc-Laren ;) . Ge dig för fan Ron Dennis. Det är nästan bara du som åker ditt på det hela. Kolla bara iår ni blev av med Konstructör(Stavning) Poängen. Och en tidigare artikel ja läste om så sa Alonso "Tänk om Ron Dennis kunnde hålla käften". Och Alonso frågade Pablo montoya David Coulthard och Räikkönen att de trivdes inte i Mc-Laren att det gick mkt bättre när de lämnade stallet. Men tur att Räikkönen inte blev av med sin VM titel där kan vi säga att han hadde en jävla tur

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah. Typiskt att den odräglige Räikkönen går och vinner spektaklet. Sen ljuger Aftonhoran (no shit!) om att Räikkönen hyllas som nån sorts nationalhjälte i Finland. Faktum är att många finländare är irriterade på skattesmitar-Kimis arroganta, självbelåtna och enfaldiga sätt och personlighet! 08zu_858992_0.gif

Ja han måste verkligen vara ett positivt ansikte utåt för Finland med hans exemplariska engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

”Jag håller andan nu”

Alx Danielsson nära drömjobbet – en plats i F1

Kollade lite nu på Aftonbladet och vi kommer nu ev få vår andra svensk efter Ronnie Peterson. I Formel 1 Alx Danielsson heter han. Hans manager förhandlar nu med F1 stallen och kanske ev en av dom 22 förare nästa år. hoppas verkligen nu att vi får en svensk var länge sen nu vi hadde en svensk efter den tragiska olyckan på Monza år 1978. När Ronnie's F1 bil tog eld och dog på natten.

Källa F1 Alx Danielsson

Om vi nu får han så kommer ja verkligen hoppas att det kommer gå bra för han och vinna några F1 lopp (w00t):huh:

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade lite nu på Aftonbladet och vi kommer nu ev få vår andra svensk efter Ronnie Peterson. I Formel 1 Alx Danielsson heter han. Hans manager förhandlar nu med F1 stallen och kanske ev en av dom 22 förare nästa år. hoppas verkligen nu att vi får en svensk var länge sen nu vi hadde en svensk efter den tragiska olyckan på Monza år 1978. När Ronnie's F1 bil tog eld och dog på natten.

Källa F1 Alx Danielsson

Om vi nu får han så kommer ja verkligen hoppas att det kommer gå bra för han och vinna några F1 lopp (w00t):huh:

Det har väl funnits mer än Ronnie?

Bl.a var Björn Wirdheim med för inte så länge sen trots att han aldrig fick chansen att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(w00t):huh:

Har vi haft fler F1 förare >_< . Trodde vi har bara haft Ronnie som körde F1. Men vad tror du da hur det kommer gå för Alx Danielsson om han kommer få en F1 plats nästa år?

Stefan "Lill-Lövis" Johansson, Conny Andresson, Joakim Bonnier, Tommy Borgudd, Gunnar Nilsson, Torsten Palm, Bertil Roos och Reine Wisell är några andra som har rattat en F1-bil genom tiderna... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 months later...

Tänkte väcka liv i denna tråd nu. Nästa fredag så dras första träningen igång på Formel 1. Ska bli ganska kul nu och se Mclaren och Ferrari igen specielt Ferraris nya F1 bil. Synd att det inte kom med nån svensk iår. Kan säga att första tävlingen går i Melbourne som ligger i Australien. F1 officela sida:

F1

Några ändringar som har hänt.

Förare och Team:

Ferrari:

Kimi Räikkönen

Felipe Massa

BMW Sauber:

Nick Heidfield

Robert Kubica

Renault:

Fernando Alonso

Nelsinho Piquet

Williams:

Nico Rosberg

Kazuki Nakajima

Red Bull:

David Coulthard

Mark Webber

Toyota:

Jarno Trulli

Timo Glock

Torro Rosso:

Sebastien Bourdais

Sebastian Vettel

Honda:

Jenson Button

Rubens Barrichello

Super Aguri:

Takuma Sato

Anthony Davidson

Force India:

Adrian Sutil

Giancarlo Fisichella

Mclaren:

Lewis Hamilton

Heikki Kovalainen

Det är alla förare och stallen.

Sen har Ralf Schumacher lämnat F1 och börjat med DTM.

Barcelona banan kanske blir sista gången vi får se Formel på pga Rasist attacker mot Lewis Hamilton

Se Rasistattacken

Som ni ser så har Fernando bytt stall till Renault igen. En del förare har blivit test förare nu. Ja som sagt har hänt en del saker nu.

Hoppas på en bra F1 säsong iår

Eventuellt så kommer det upp en Poll nästa vecka så ni kan rösta på vilka ni tror vinner F1 iår.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Renault:

Fernando Alonso

Nelsinho Piquet

Se där! Se där!!11!!

Det är jag och Flavio Briatore. Det är vi som tror stenhårt på den här säsongen. För det första är det grymt skönt att se Fisichella lämna, en förare som jag trodde körde mycket på säkerheten och sitt lugn. Men snubben visade världens orutin förra säsongen då han ofta körde ur och betedde sig som en pajas på banan. Kovalainen kunde blivit något, han var riktigt bra i vissa lopp. Men det känns ändå bra att man slutade satsa på honom, jag gillar inte finnar.

Men i år. Fernando Alonso. Ska bli skönt att han får slippa den brittiska spolingen med sin vidriga brorsa som är F1-världens svar på Calle Schulman. Kategori C i kändisskap och inte ens Hänt Extra hade varit intresserade av en intervju med honom. Så jag tror det är bra för Alonso att få slippa det stallet, bara pengakåta tyskar och britter som inte har en känsla för sporten. Välkommen tillbaka. Piquet Jr ska bli intressant, son till en av världens mest kända racingförare med samma namn. Junior är ett löfte och jag tror mycket mer på honom än Kovalainen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor