Jump to content

Formula 1

Solidsnake
 Share

Recommended Posts

Vem har dubbla?

agent47 / Solidsnake?

Heja Kimi!

Är Solidsnake bannad då? :D

---

Hoppas det inte är nåt allvarligt problem med motorn. Det är väl tidskörning på Lördag, hoppas att han lyckas lika bra som förra gången. :lol:

Heja Kimi!

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad tyckte ni om dagens Race på F1?.

Sjävl tyckte jag att det var toppen.

1.Fernando Alonso

2.Lewis Hamilton

3.Kimi Räikkönen

4.Nick Heidfeld

5.Felipe Massa

6.Giancarlo Fisichella

7.Jarno Trulli

8.Heikki Kovalainen

9.Alexander Wurz

10.Mark Webber

11.Rubens Barrichello

12.Jenson Button

13.Takuma Sato

14.Scott Speed

15.Ralf Schumacher

16.Anthony Davidson

17.Vitantonio Liuzzi

18.Robert Kubica

Det är alla som kom in i mål

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tyckte ni om dagens Race på F1?.

Sjävl tyckte jag att det var toppen.

1.Fernando Alonso

2.Lewis Hamilton

3.Kimi Räikkönen

4.Nick Heidfeld

5.Felipe Massa

6.Giancarlo Fisichella

7.Jarno Trulli

8.Heikki Kovalainen

9.Alexander Wurz

10.Mark Webber

11.Rubens Barrichello

12.Jenson Button

13.Takuma Sato

14.Scott Speed

15.Ralf Schumacher

16.Anthony Davidson

17.Vitantonio Liuzzi

18.Robert Kubica

Det är alla som kom in i mål

Underbart lopp! Fint upplagt, precis som ett F1 lopp ska vara!

Alonso kan inte sluta imponera på mina ögon, han bevisar ju med bravur att han verkligen är seriens klart bästa förare, han gör det Kimi inte lyckades med, nämligen hantera sin McLaren. Hamilton är helt klart seriens sensation såhär långt, vilken jävla körning, sedan är det underbart att han även knäppte både Kimi och Massa på näsan. Nick Heidfeld var säker rakt igenom, och kul att Kovalainen tog sin första välbehövliga poäng, tråkigt ändå att det känns osm att Renault får sikta på att komma 4 i år. Jag vill redan inför nästa säsongsatas på någon ny och skrota Fisichella, han är bra, men han är ingen vinnare i dagens skede. Men om vi bortser från Hamilton, Heidfeld och Kovalainen och istället koncentrerar oss på Alexander Wurz, vilket lopp han gör! Han förtjänade helt klart en pinne.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbart lopp! Fint upplagt, precis som ett F1 lopp ska vara!

Alonso kan inte sluta imponera på mina ögon, han bevisar ju med bravur att han verkligen är seriens klart bästa förare, han gör det Kimi inte lyckades med, nämligen hantera sin McLaren. Hamilton är helt klart seriens sensation såhär långt, vilken jävla körning, sedan är det underbart att han även knäppte både Kimi och Massa på näsan. Nick Heidfeld var säker rakt igenom, och kul att Kovalainen tog sin första välbehövliga poäng, tråkigt ändå att det känns osm att Renault får sikta på att komma 4 i år. Jag vill redan inför nästa säsongsatas på någon ny och skrota Fisichella, han är bra, men han är ingen vinnare i dagens skede. Men om vi bortser från Hamilton, Heidfeld och Kovalainen och istället koncentrerar oss på Alexander Wurz, vilket lopp han gör! Han förtjänade helt klart en pinne.

Jo, Jag håller med att Alonso gjorde en bra start. Men det kan berå på att Kimi fick lite problem i starten. Och sånt. Men längtar tills nästa tävling.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, Jag håller med att Alonso gjorde en bra start. Men det kan berå på att Kimi fick lite problem i starten. Och sånt. Men längtar tills nästa tävling.

McLaren var smarta i starten, sedan hade man lite tur med tanke på att båda bilarna hade första innekurvan samt att Massa gjorde en helt bedrövlig start. Men det smarta var att Hamilton tryckte sig in i första kurvan och sedan kunde hålla tillbaka, detta gav Alonso en lucka redan ibörjan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

McLaren var smarta i starten, sedan hade man lite tur med tanke på att båda bilarna hade första innekurvan samt att Massa gjorde en helt bedrövlig start. Men det smarta var att Hamilton tryckte sig in i första kurvan och sedan kunde hålla tillbaka, detta gav Alonso en lucka redan ibörjan.

Jo håller med dig. Att McLaren gjorde toppen start. Håller med att Massa gjorde lite onödiga saker och sen fattar jag ej varför Kimi försvarade ej andra platsen. Det som jag tror om Kimi hadde nu försvarat andra platsen och att han inte fick problem igår dvs att han fick det om han ej hadde fått det så kanske han skulle ha klarat sej. Men om han hadde försvarat andra platsen idag så tror jag att han skulle klarat sej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens resultat:

1. Felipe Massa

2. Lewis Hamilton

3. Kimi Räikkönen

4. Nick Heidfeld

5. Fernando Alonso

6. Robert Kubica

7. Jarno Trulli

8. Giancarlo Fisichella

9. Heikki Kovalainen

10. Nico Rosberg

11. Alexander Wurz

12. Ralf Schumacher

13. Rubens Barrichello

14. Christijan Albers

15. Adrian Sutil

16. Anthony Davidson

Räikkönen kom tredje, samma placering som förrra gången. Massa tog hem segern idag, följd av Hamilton på andra plats. Alonso gick det däremot lite sämre för idag, en femte plats bara.

Hamilton har kört otroligt bra hittills, han ligger på första plats tillsammans med Räikkönen med 22 poäng. Inte illa för att vara hans första F1-säsong :) Alonso ligger på andra plats och Massa ligger väl på tredje.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt segt F1 lopp idag, inte så mycket action alls och det var en rätt enkel transportsträcka för Massa, kul fight mellan Hamilton och Räikkonen fast det kändes aldrig som Räikkonen var riktigt nära. Tråkigt också att Fisichella inte löd Flavios order att gasa om Trulli, men det var en rätt kul fight mellan dom också i slutet.

Kovalainen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, han är inte bra men han är inte dålig heller, tror tyvärr inte för Renault att han kommer bli så mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
Har nån liten nyhet. Kanske för er som vet vem Schumacher som slutade förra året. Ska kanske göra en Comeback. Källa Info

Vad tror ni kommer han göra en Comeback?. Jag är ej säker på att han kommer göra det.

Det må han fan inte göra :ph34r: Han passar bra där han är nu. Testförare eller vad är det han jobbar som?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nån liten nyhet. Kanske för er som vet vem Schumacher som slutade förra året. Ska kanske göra en Comeback. Källa Info

Vad tror ni kommer han göra en Comeback?. Jag är ej säker på att han kommer göra det.

Jag tror inte heller att han kommer tillbaka, även fast jag måste säga att han är en av dem bästa jag sett.

Jag får hoppas att det går bra för Ferrari i år. Tror dock inte på en seger. ;)

Nästa race: Monaco. Alltid rika roligt att se. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte heller att han kommer tillbaka, även fast jag måste säga att han är en av dem bästa jag sett.

Jag får hoppas att det går bra för Ferrari i år. Tror dock inte på en seger. ;)

Nästa race: Monaco. Alltid rika roligt att se. :ph34r:

Japp längtar till Monaco alltid lika kul och se hur alla klarar sej i förtsa kurvan Dock där det brukar blie probem^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp längtar till Monaco alltid lika kul och se hur alla klarar sej i förtsa kurvan Dock där det brukar blie probem^^.

Monaco är ju iofs inte den banan som är känd för att problem brukar uppstå vid första kurvan. Det är snarare vid Mirabeau och Loews-hårnålen där det första smällarna inträffar. Nu på senare år brukar det ofta också smälla till riktigt rejält vid Tabac också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Monaco är ju iofs inte den banan som är känd för att problem brukar uppstå vid första kurvan. Det är snarare vid Mirabeau och Loews-hårnålen där det första smällarna inträffar. Nu på senare år brukar det ofta också smälla till riktigt rejält vid Tabac också.

Ok alltid lika kul och se hur de klara sej genom alla de små kurvorna :ph34r::)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor