Jump to content

Formula 1

Solidsnake
 Share

Recommended Posts

Jopp han fanns med. Var inge vacker syn kan jag säga. :'(

Han skulle egentligen inte ha dött.

''as the prosecution contended, the steering column broke under the lateral strain as he rounded the

Tamburello curve, and that the breakage of the column was caused by the negligence of the Williams team and therefore they caused his death.''

Det är bara spekulationer, antar jag.

'' the car bottomed heavily on some bumps (made worse by the fact that the car was running

lower than usual due to prolonged running behind the safety-car, allowing its tyres to cool) complicated the issue for all concerned.''

I en video när de visar Sennas sista varv så kan man höra skrapljud då bilen rör marken och sedan åker Senna mot sin död i hög hastighet.

Ok, nu ska jag sluta prata om Senna.

De senaste åren har jag inte haft någon favorit. Brukade hajja på Kimi ett tag.

Alonso är en duktig förare fast jag vetefan om McLarens motorer kommer hålla lika bra som Renaults. Kolla bara på Kimi och hur många gånger motorn dog under sin tid han har kört för McLaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Han skulle egentligen inte ha dött.

Det är bara spekulationer, antar jag.

I en video när de visar Sennas sista varv så kan man höra skrapljud då bilen rör marken och sedan åker Senna mot sin död i hög hastighet.

Ok, nu ska jag sluta prata om Senna.

De senaste åren har jag inte haft någon favorit. Brukade hajja på Kimi ett tag.

Alonso är en duktig förare fast jag vetefan om McLarens motorer kommer hålla lika bra som Renaults. Kolla bara på Kimi och hur många gånger motorn dog under sin tid han har kört för McLaren.

Då kan man mena 06. Där hände allt möjligt ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P Har jag dyslexi eller är det bara jag som inte fattar meningen?

Sry menade med när du sa McLarens motorer kommer hålla lika bra som Renaults. Kolla bara på Kimi och hur många gånger motorn dog under sin tid han har kört för McLaren. då sa jag Då kan man mena 06. Där hände allt möjligt ju..

@felshoe

Testa F12006 roligare. Men skicka PM om du vill få tag i det :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sry menade med när du sa McLarens motorer kommer hålla lika bra som Renaults. Kolla bara på Kimi och hur många gånger motorn dog under sin tid han har kört för McLaren. då sa jag Då kan man mena 06. Där hände allt möjligt ju..

Aaa, men Kimi gjorde ''Retire from race'' (eller vad det är) 6 gånger. Antingen åkte han av banan eller så var det fel på bilen.

Ska bli kul och se vad som kommer hända denna säsongen.

Tror dock inte att Alonso kommer vinna, fortfarande lite osäker på McLaren bilarna.

Kimi har störst chans att vinna denna säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå "TACK GODE GUD"? Han var ju den störste och bäste.

Vi säger så här. Jag gillade aldrig som han betede sej. Mot alla andra han sk aalltid jävlas om nånting.

Aaa, men Kimi gjorde ''Retire from race'' (eller vad det är) 6 gånger. Antingen åkte han av banan eller så var det fel på bilen.

Ska bli kul och se vad som kommer hända denna säsongen.

Tror dock inte att Alonso kommer vinna, fortfarande lite osäker på McLaren bilarna.

Kimi har störst chans att vinna denna säsongen.

Jo jag tror ochså att han har en stor chans nu iår. Nu när han går över till Ferrari. Så tror jag att han har en bra chans nu att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schumacher ÄR den störste och kommer alltid vara det för mig. Enda sen jag först började titta på Formel 1 1994 så har han varit min favorit. Visst han har gjort en del fula saker men det har de flesta bra förare gjort. Senna är en av dom t ex.

Bara att titta på all statistik så fattar man att Schumi e kungen :ph34r:

Ett av mina favoritklipp med Schumi, enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=HN2iwSCnr68

Synd att han slutade :'(

I år hoppas jag på Kimi och Massa. Tror Massa kan bli riktigt farlig i år. Han visade att han har farten i sig i fjol men jag tror han kommer vara jämnare i år.

Får se om McLaren kan få ordning på sin bil och Mercedes leverera en BRA motor! Så den håller mer än 10 varv. :lol: Då kanske Alonso kan blanda sig i leken.

Honda ser starka ut i år.

P.S.

Det stavas depå inte dipå, och maxfarten där är 100km/h.

Redigerad av Ice Cube
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger så här. Jag gillade aldrig som han betede sej. Mot alla andra han sk aalltid jävlas om nånting.

Visst var han duktig Schumi, men inte gillade jag honom speciellt mycket heller. Han fortsätter ju dock som assistent inom Ferrari ännu.

I år hoppas jag på Kimi och Massa. Tror Massa kan bli riktigt farlig i år. Han visade att han har farten i sig i fjol men jag tror han kommer vara jämnare i år.

Ja, Massa har bra chanser i år, han kom ju trea i fjol. Fast man hoppas ju mest av allt på att Räikkönen tar hem segern. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tappat allt mitt F1 förtroende sedan TV3 tog över och den skånska bimbon med pattarna och fjanten sprang runt och gjorde totalt värdelösa reportage. Men det är inte allt. Har följt Formel 1 sedan jag var en liten knodd och favorit-teamet har alltid varit Renault, eller Cosworth när dom var med och körde.

Nu har ju Alonso valt pengarna istället för priserna och brudarna och det känns tungt med tanke på att mer förare kanske tappar förttroende för att ens köra för Renault. Men huvudsaken är att Flavio Briatore är kvar och Renaullt fortsätter ta hem konstruktörs-VM, så älskar jag fortfarande den här sporten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tappat allt mitt F1 förtroende sedan TV3 tog över och den skånska bimbon med pattarna och fjanten sprang runt och gjorde totalt värdelösa reportage. Men det är inte allt. Har följt Formel 1 sedan jag var en liten knodd och favorit-teamet har alltid varit Renault, eller Cosworth när dom var med och körde.

Nu har ju Alonso valt pengarna istället för priserna och brudarna och det känns tungt med tanke på att mer förare kanske tappar förttroende för att ens köra för Renault. Men huvudsaken är att Flavio Briatore är kvar och Renaullt fortsätter ta hem konstruktörs-VM, så älskar jag fortfarande den här sporten.

Men det förstör väl ej F1 när dom springer o gör reportage. Jag bryr mig ej om det. Jag sitter bara o väntar tills det ska börja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor