Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) För er som ej vet vad F1 eller vad F1 står för. Kan förklara vad det är. F1 är för kortning för Formula 1. Formula 1 är en speciel sport 22 förare tävlar om att komma 1. Och ta hem titeln F1 började vid år 1951 och har blivit populär bland andra människor. För att kolla alla värdsmästare kan ni kolla på Deras hemsida. bland alla de andra F1 förare så har vi den första svensken som hete Ronnie Peterson som omkom i en olycka år 1978 på Monza banan i Italien. Så här såg Ronnie Peterson ut: Olyckan: Man kan se minnes staty i Örebro om jag minns rätt. Minnes Statyn: Besök hans sida som ägs av hans brosa Ronnie's Sida En film om alla F1 förares död där finns bl.a Ronnie Petersons död F1 Heroes - Crashes. Om ni har några Frågor om detta kan ni fråga mig om. Har själv stor intresse för detta. Några Flag Regler. Blå Flag = Köra om Röd Flag = Starta om eller alla ska in på depån Gul flag = Att nån har åkt av man får ej åka om nån först den är borta Svart flag = Att man är diskfaleserad(Stavning) eller Stop/Go För er som undrar vad Stop/go är. det kan vara olika saker. Om man kör för fort inne i Dipån max fart 50. Eller om man tjuvstartar. Stop/Go om man får det så ska man in på dipån o stanna där. en viss sec och sen får man åka ut igen. Vad tycker du om F1 och vilcka är dina favorit förare om du nu gillar det. Mina är: Ronnie Peterson (Sverige) Kimi Räikkönen (Finland) Mika Häkkinen (Finland) Fernando Alonso (Spanien) Hoppas ni gillar F1 lika mkt som jag gör. EDIT: Var lite osäker på vilcken katogori den skulle ligga i. Redigerad 23 februari, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 YES!!!! ÄNTLIGEN EN TRÅD OM F1!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 YES!!!! ÄNTLIGEN EN TRÅD OM F1!!!!!!!!!!!!!! Ok? Vad du blev överlycklig Annars kunnde du väl göra en tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 De skylde hans död på italienska sjukvården. De chabblade så att han dog minns jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Gillar McLaren stallet mest, men nu när Räikkonen gått till Ferrari vet jag ej mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) De skylde hans död på italienska sjukvården. De chabblade så att han dog minns jag. Japp. Vissa säger om han hadde förts till Sverige så skulle han ha klarat sej idag. Varför kunnde han ej åka till Sverige undrar jag?. R.I.P Ronnie. Vilcka har kollat på länken än? Gillar McLaren stallet mest, men nu när Räikkonen gått till Ferrari vet jag ej mer. Jo. Har ochså hållt för Mclaren. Men kommer alltid hålla för Kimi. Tyckte synd om han förra året fick nästan avbryta hela tiden. Men han var nära på en seger i Canada om de ej hadde chabblade med motorn<_< . Redigerad 23 februari, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Härlig spya som är framför minnesstatyn Själv tycker jag att F1 är kul att kolla på.. I en kvart. Det är så nedrans tjatigt att se dem åka hundratals varv. Redigerad 23 februari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Härlig spya som är framför minnesstatyn Själv tycker jag att F1 är kul att kolla på.. I en kvart. Det är så nedrans tjatigt att se dem åka hundratals varv. Det är ju nu bara 50-70 varv de kör nu.. Kollade vid 50-80talet de körde ju fan runt 80-100varv. Själv så sitter jag o kollar lite stund eller så sitter jag o kollar på hela. När man kollar så kanske jag går bort o kommer tillbaks. Tycker ej det tar en sån tid Bara en timme ju. kolla da när jag kör F1 på PC kör ju runt 53varv pallar jag mest av. sen om jag har ej orken kan jag avbryta efter 20körda varv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sealteam669 Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Den förare som jag nog gillar mest är Kimi Räikkönen... Om jag nu vet att det är F1 på tv:n så kollar jag på hela eller bara en stund.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Min lärare var med när Ronnie dog. Asså han såg det på TV:EN när han var 10år gammal. o han har typ nån leksak sen han var liten tror det var hans F1 bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Min favorit F1 förare är fortfarande Ayrton Senna. Kommer ihåg när jag satt och kollade på racet då han crashade och dog. San Marino banan har krävt många liv, förutom Sennas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Om jag har fattat det rätt, så, dom tjänar miljoner på att köra runt i cirklar ? Hejjade på Michael (ferrari) förr i tiden.. Edit: stavfel Redigerad 23 februari, 2007 av Littlemanie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Min favorit F1 förare är fortfarande Ayrton Senna. Kommer ihåg när jag satt och kollade på racet då han crashade och dog. San Marino banan har krävt många liv, förutom Sennas. Finns han med i länken som jag postade? Hur lännde du dig när han dog?=( Måste vara otrevlig känsla va? Redigerad 23 februari, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Formula 1 är en speciel sport 22 förare tävlar om att komma 1. Haha, shit... ---------------- Ronnie Petterson var för övrigt en stor idol för min farsa när han (farsan) var liten. Han har fortfarande kvar tidningsurklipp och liknande som handlar om just Ronnie. Själv följer jag inte längre Formel 1, sen Mika Häkkinen lade av. Måste vara otrevlig känsla va? Nej, jag slår vad om att han knappt kunde hålla sig för skratt... Seriöst, vad fan tror du själv? Redigerad 23 februari, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Nej, jag slår vad om att han knappt kunde hålla sig för skratt... Seriöst, vad fan tror du själv? LoL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Seriöst, vad fan tror du själv? Ja jag vet hur han kännde. Men jag villle höra hans åsikt om det. Typ hur att upplevde själva känslan. Eller hur man ska säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Finns han med i länken som jag postade? Kollade inte på hela videon, så jag vet inte, men det finns han säkert. Alla F1 enthusiaster minns ju Senna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Ja jag vet hur han kännde. Men jag villle höra hans åsikt om det.Typ hur att upplevde själva känslan. Eller hur man ska säga. wtf ?! Redigerad 23 februari, 2007 av Littlemanie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Jo. Har ochså hållt för Mclaren. Men kommer alltid hålla för Kimi. Tyckte synd om han förra året fick nästan avbryta hela tiden. Men han var nära på en seger i Canada om de ej hadde chabblade med motorn<_< . Den förare som jag nog gillar mest är Kimi Räikkönen... Hoppas att det börjar gå bättre för honom nu då han börjar för Ferrari, det är ju ett bra stall. 2003 och 2005 gick det ju ganska bra för honom också, då han kom andra. Schumacher har slutat, tack och lov, kanske Räikkönen blir världsmästare i år... Och så börjar det nån ny finne i år också, Heikki Kovalainen, kommer köra för Renault. Alonso byter till McLaren, blir knappast världsmästare mer... Men man ska aldrig säga aldrig. Heja Räikkönen! Redigerad 23 februari, 2007 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Kollade inte på hela videon, så jag vet inte, men det finns han säkert. Alla F1 enthusiaster minns ju Senna. Jopp han fanns med. Var inge vacker syn kan jag säga. :'( Hoppas att det börjar gå bättre för honom nu då han börjar för Ferrari, det är ju ett bra stall. 2003 och 2005 gick det ju ganska bra för honom också, då han kom andra. Schumacher har slutat, tack och lov, kanske Räikkönen blir världsmästare i år... Och så börjar det nån ny finne i år också, Heikki Kovalainen, kommer köra för Renault. Alonso byter till McLaren, blir knappast världsmästare mer... Men man ska aldrig säga aldrig. Heja Räikkönen! YEAH Räikkönen. Kan hålla med att det gick ganska bra mellan 2003-2005. Vette fan varför det gick dåligt För Kimi . För det såg ej ut som att han kämpade(STAVNING) som han brukar göra. Aja hoppas han blir Mästare iår . Tror ochså att det kommer gå bra för han. Tyckte själv att Schumacher var ej bra. Bara kollade 06 på kvalet i Montecarlo Moncao. att han täckte parkerade bilen för ingen skulle få bra tid. men dte var rätt av de att han fick straff för det. Jäkla ruffare han är o myglare. Nä tack gode gud att han är borta. Men jag hoppades på att han skulle vinna år 06 när man fick reda på att det var hans sista år. Kimi Räikkönen 4 ever. Kan vi ej få nån svensk med? Redigerad 23 februari, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts