Vice. Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 ...Att registrera sig på forumet. Detta måste ju åtgärdas snarast... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Jag ser inte det som något jätteproblem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Jag ser inte det som något jätteproblem Äh, klart att de nya ska få registrera sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Äh, klart att de nya ska få registrera sig. Hähä, jadå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 IPS Driver Error There appears to be an error with the database. You can try to refresh the page by clicking here Antagligen något som gått snett i samband med upgraderingen BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 ...Att registrera sig på forumet. Detta måste ju åtgärdas snarast... Ska du registrera ett tredje konto? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Hmm, ska ta en titt. Gick att registrera sig direkt efter uppgradering iaf, men verkar inte gå längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Problemet är att den första som reggar sig får medlems-ID 2147483647 (största möjliga positiva 32-bitars heltal). Kul för honom, men inte för nästa person då det inte finns några giltiga ID kvar... Någon som råkar veta vart i IPB's djungeldatabas detta heliga tal kan finnas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Problemet är att den första som reggar sig får medlems-ID 2147483647 (största möjliga positiva 32-bitars heltal). Kul för honom, men inte för nästa person då det inte finns några giltiga ID kvar... Någon som råkar veta vart i IPB's djungeldatabas detta heliga tal kan finnas? Forumets BOT bör veta. Han har vanligtvis stenkoll på sådant här. Allas vår, [O][T]! Jag har PM:at honom om tråden. Han brukar svara rellativt snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Skickade ganska precis ett PM till Hultenius om detta eftersom jag trodde min post i Uppdateringstråden hade gått obemärkt förbi. Och direkt efteråt ser jag att en massa personer redan uppmäksammat det både här och i den tråden. Känns lite överflödigt. Bra att problemet kom upp på tapeten i alla fall, det är ju självklart att det måste gå att registrera sig på ett forum. Även om det verkar vara något krångligt fel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Ok, tror jag hittat felet. auto_increment-värdet på ibf_members_converge::converge_id hade av någon extremt konstig anledning "gått i taket" (2147483647). Case closed? Well, ett test är påväg :] Edit: Works grejjt. Registreringssystemet är åter i drift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Kul att se dig aktiv Hultan. =) Passa på att ladda ner Sky High när du lika är här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Ok, tror jag hittat felet. auto_increment-värdet på ibf_members_converge::converge_id hade av någon extremt konstig anledning "gått i taket" (2147483647). Ahaa, det var det som var problemet ja. Hehe, känner mig alltid så dum när jag läser sånt där. Förstår det lika bra som ryska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 (redigerad) Ahaa, det var det som var problemet ja. Hehe, känner mig alltid så dum när jag läser sånt där. Förstår det lika bra som ryska... *ser framför mig hur Vice. säger orden* Även om det är skönt att inga fler medlemmar kommer hit och går lösa i sin vilsenhet så antar jag att det måste gå att regga sig på Sveriges största GTA-forum. Edit:Funkar nu ser jag, bra. Redigerad 21 februari, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 Edit:Funkar nu ser jag, bra. Jepp! 5 nya medlemmar har joinat 21 februari 2007! Så nu verkar allt vara i sin ordning. Men tycker fortfarande att det är konstigt att så många som registrerat inte gör en enda post sedan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Jepp! 5 nya medlemmar har joinat 21 februari 2007! Så nu verkar allt vara i sin ordning. Men tycker fortfarande att det är konstigt att så många som registrerat inte gör en enda post sedan... Nu när vi ändå är lite inne på det... Hultenius, går det inte få tillbaka de gamla vanliga listorna när man trycker på members? Jag avskyr verkligen det här nya systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Nej det går inte, men du kan klicka på "Toggle More Options..." då kan du söka efter medlemmar på flera olika sätt. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Jepp! 5 nya medlemmar har joinat 21 februari 2007! Så nu verkar allt vara i sin ordning. Men tycker fortfarande att det är konstigt att så många som registrerat inte gör en enda post sedan... I skrivande stund är det 23 nya medlemmar på två dagar. Inte illa! Normalt skulle det säkert bara vara 23 nya på två veckor, typ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 (redigerad) I skrivande stund är det 23 nya medlemmar på två dagar. Inte illa! Normalt skulle det säkert bara vara 23 nya på två dagar, typ... Hur vet du att det är 23 nya på 2 veckor...? *host många konton host* Redigerad 22 februari, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Hur vet du att det är 23 nya på 2 veckor...? *host många konton host* Ungefär... Brukade väl vara 1-2 nya per dag förut, då kan du ju räkna ut det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts