VickeX Skrivet 20 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Hey! Det fanns bara en poll när jag röstade. :'( Jag skrev två polls från början. Sen när jag postade märkte jag att det bara var en. Någon bugg eller någonting. Så jag editerade in den andra som jag hade där först, som försvann. Det är därför, du var "för" snabb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Jag gillar semlan, men tycker inte det är så gott med mandelmassa Kan va gott med vaniljkräm i istället Exakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Har ätit en butikbakad, och en hemlagad. Den hemlagade lade jag i en skål med varm mjölk, för att testa på traditionerna. Det var hemskt. Degen blev svampig, och lossnade från väggen(?), grädden blandades med mjölken, och mandelmassan blev kladdig, och gick till slut samma öde till mötes som grädden. Den butiksbakade, däremot - Där kan vi snacka semla! Stor bulle, med kardemummakorn. Tjock, fluffig grädde, och lagom söt mandelmassa. Mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 gotta' luv those semmlor... ingen :'( luv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 (redigerad) Har ätit en butikbakad, och en hemlagad. Den hemlagade lade jag i en skål med varm mjölk, för att testa på traditionerna. Det var hemskt. Degen blev svampig, och lossnade från väggen(?), grädden blandades med mjölken, och mandelmassan blev kladdig, och gick till slut samma öde till mötes som grädden. Den butiksbakade, däremot - Där kan vi snacka semla! Stor bulle, med kardemummakorn. Tjock, fluffig grädde, och lagom söt mandelmassa. Mums. Give me den butiksbakade. Älskar min stads semlor! Bara jag eller är bullarna på de butiksbakade semlorna mycket godare. Och Mjukare? Finns semmelbröd man kan köpa. Men dom är inte lika dana. Och dom man bakar hemma (enligt mig) blir lixom en hård skorpa på. Lite grammatik: En semla flera semlor. Semmelbulle. Redigerad 20 februari, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Käkat 5 stycken hittills, det är härligt att inte kunna bli tjock! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Vote1:Ingen Vote2: Älskar dem! (iaf "vaniljsemlor") Blir semlor på fredag! Fast utan mandelmassa, det är för äckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Ingen () Ja, älskar dem Hur jag äter dem; Först locket, sedan käkar jag dem som de är. Händer att jag käkar mad varm mjölk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Nu har jag ätit två semlor! ..och fy sjutton vad besviken jag blev. :'( Mor min hade "mellangrädde", vet inte hur hög (låg) procenthalten är men.. Det smakade vatten. :'( :'( :'( :'( :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Fan också, tänkte ju gå ner och köpa någon i alla fall till idag, men det har faktiskt inte blivit en enda i år, semlor som är så goda. Däremot såg jag att det låg en korv med mandelmassa i kylskåpet så farsan hade kanske tänkt göra några, verkar inte ha blivit något av det dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Har inte ätit någon men tycker om semlor, skulle inte säga älskar men det är helt klart gott. Åt för första gången på länge en i söndags och jag tyckte, till min stora förvåning, om mandelmassa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Åt inga idag, då jag inte gillar semlor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 vote: Ingen och Ja, älskar dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Ätit 1 semla idag. Nja, de är goda de första tuggorna, sen är dom inte goda längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Visste inte ens att det var den dagen idag så jag har inte ätit någon. Men jag älskar semlor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Åt 12 idag, 2 hemma , resten på skol tid ( Vi gick till ica å köpte). Ja jag Gillar/Älskar dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Har inte ätit en semla på 4 år.. Hatar semlor ... Hatar den äckliga grädden ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Älskar seml0r, två stycken blev det idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 1, Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Jag älskar semlor, åt det så sent som igår. Skulle ha blivit idag med men jag orkade aldrig göra några. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts