Jump to content

Semlor

VickeX
 Share

Semlor  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Har ätit en butikbakad, och en hemlagad. Den hemlagade lade jag i en skål med varm mjölk, för att testa på traditionerna. Det var hemskt. Degen blev svampig, och lossnade från väggen(?), grädden blandades med mjölken, och mandelmassan blev kladdig, och gick till slut samma öde till mötes som grädden.

Den butiksbakade, däremot - Där kan vi snacka semla! Stor bulle, med kardemummakorn. Tjock, fluffig grädde, och lagom söt mandelmassa. Mums.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ätit en butikbakad, och en hemlagad. Den hemlagade lade jag i en skål med varm mjölk, för att testa på traditionerna. Det var hemskt. Degen blev svampig, och lossnade från väggen(?), grädden blandades med mjölken, och mandelmassan blev kladdig, och gick till slut samma öde till mötes som grädden.

Den butiksbakade, däremot - Där kan vi snacka semla! Stor bulle, med kardemummakorn. Tjock, fluffig grädde, och lagom söt mandelmassa. Mums.

Give me den butiksbakade.

Älskar min stads semlor! :o

Bara jag eller är bullarna på de butiksbakade semlorna mycket godare. Och Mjukare? Finns semmelbröd man kan köpa. Men dom är inte lika dana. Och dom man bakar hemma (enligt mig) blir lixom en hård skorpa på.

Lite grammatik:

En semla flera semlor.

Semmelbulle.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor