Jump to content

Meteoriten

Gta_Erra
 Share

Recommended Posts

20/2-07 bekräftades det att en mastreoid skulle kanske träffa jorden år 2036. Den är ca 150m från ena kanten till den andra och kan slå ut en stor stad,Hur tror ni och hur tycker ni att den ska slås ut och vilken stad som kommer att träffas.

Här skriver ni vad som hälst och vad ni tycker ska göras (andra raden).

Redigerad av Gta_Erra
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1005144,00.html

(kom inte på hur man länkade)

2036 kan jorden krocka med en asteroid, stor nog att utplåna en storstad. om FN vill skicka upp bruce willis wannabes för att rädda jorden mot något sam har en träffsäkerhet på 1 mot 45 000.

vad tror ni om saken? tror ni det är någon risk att oroa sig över hotet? överlever alla resterande människor om den träffar jorden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*PLING PLING PLING* Rääääätt svaaar, My friend!

Priset för en ev. operation mot asteroiden beräknas landa runt på $300 miljoner. Dollar.

Någon som vill läsa mer? Titta då här!

Se där, vilken tur att det är så viktiga saker alla pengar går till.

Edit: Det är väl priset på vad det skulle kosta att rädda stackars oss? Jag menade att det nog inte var billigt att komma fram till detta.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst visst chansen finns men så liten som den är så skulle väl pengarna kunna användas för att rädda de personer som redan dör/lider?

Ja, självfallet, jag var en aning ironisk i mitt inlägg.

Men själv tycker jag ändå att det är bra att dom planerar och kanske gör i ordning en operation ev., för det skulle ju vara lite småtråkigt att stå där dagen då meteoriten kommer och (Högst osannolikt som sagt) men kanske åker just mot jorden, utan att kunna göra ett smack mot den.

Aja, ska inte vara överdramatisk - tror inte att den kommer träffa jorden. :wub:

Låt oss säga att det började med järnrör (w00t)

Förlåt. :'(

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor