santek Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 (redigerad) "Vad de flesta inte vet är att människan är den tredje intelligentaste varelsen på jorden och inte som de flesta opartiska bedömmare anser, den andra" Citatet är inte exakt men det kommer från liftarens guide till galaxen. Men till frågan. Chansen till liv på andra planeter torde vara ganska stor med tanke på universums förmodade storlek som inte är oändligt utan bara jävligt stort. Men rent hypotetiskt, vi säger att det finns en högt utvecklade civilisation på någon annan planet som har kommit på ett sätt att korsa de enorma avstånden i rymden. Borde inte denna ras ligga hundratals till tusentals år framför oss i utvecklingen, ja kanske till och med tiotusentals. Så att tro att vi skulle upptäcka dem om de inte väljer att visa sig är nog inte så troligt, såvida inte deras kamoflage har fallerat eller något. Vem vet, vi kanske inte ens kan se dem om de kanske reflekterar ljus på andra våglängder än vad vi kan uppfatta. Redigerad 20 februari, 2007 av santek Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Nu var Firefox sådär svinigt rolig och slutade svara när jag skulle posta och jag orkar inte skriva om allting så jag förkortar svaret någorlunda: Vi kanske är mer utvecklade, men jag skulle aldrig vilja påstå att vi har utvecklats åt ett positivt håll. Jo, om det något mänskilgheten verkligen har gjort så är det att utvecklas. Titta bara på dom senaste 500 åren - från svärd och häst & vagn, till kärnvapen och rymdfärjor. Ganska fascinerande, när man väl tänker på det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Vet ej. Vore dock rätt fränt om dom skulle varit här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Nej, men jag tror de existerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Jag tror stenhårt på det här med utomjordingar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Jo, om det något mänskilgheten verkligen har gjort så är det att utvecklas. Titta bara på dom senaste 500 åren - från svärd och häst & vagn, till kärnvapen och rymdfärjor. Ganska fascinerande, när man väl tänker på det... Svärd och häst använde man sig till viss del av redan under första världskriget. Så mycket mindre än 500 år, för att leka perfektionist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Nej ingen ailien har varit här. Men att det finns någon annan form av liv på nån annan planet i rymden känns ganska självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Med osäkerhet röstade jag ja. visst det måste ju finnas liv i rymden, men det KAN även varit aliens här. roswell tror jag inte så mycket på om aliens, då jag tror dom utvecklar nya flygplan och vapen och skit där, eller så gömmer dom vapen. alien stuffet är nog bara som en avledande manöver. men jag tror inte att ALLA som sett "ufon" har sett helikoptrar/sateliter/flygplan/anal öpnningar. något av dem brde ju vara någon form av utomjordiskt liv. kanske bara på "genomresa" mot ett annat mål eller för att ta några snabba observationer. men samtidigt låter det konstigt om dom färdads miljontals ljusår bara för att säga "titta blå och grön, trevligt, nu åker vi hem" då tror jag snarare dom kan ha "spioner" eller rapportörer här på jorden, kanske i form av chip i något djur eller kanske har dom ändrat form (ytterst otroligt) nåja. spännande är det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Med osäkerhet röstade jag ja. visst det måste ju finnas liv i rymden, men det KAN även varit aliens här. roswell tror jag inte så mycket på om aliens, då jag tror dom utvecklar nya flygplan och vapen och skit där, eller så gömmer dom vapen. alien stuffet är nog bara som en avledande manöver. men jag tror inte att ALLA som sett "ufon" har sett helikoptrar/sateliter/flygplan/anal öpnningar. något av dem brde ju vara någon form av utomjordiskt liv. kanske bara på "genomresa" mot ett annat mål eller för att ta några snabba observationer. men samtidigt låter det konstigt om dom färdads miljontals ljusår bara för att säga "titta blå och grön, trevligt, nu åker vi hem" då tror jag snarare dom kan ha "spioner" eller rapportörer här på jorden, kanske i form av chip i något djur eller kanske har dom ändrat form (ytterst otroligt) nåja. spännande är det Du har sett för mycket på MIB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Du har sett för mycket på MIB. kan hända, men vem säger att det inte kan vara så?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 (redigerad) Vote: Vet ej. Hur tusan ska man kunna veta? Och om det nu har varit främlingar på våran planet så vill jag ha grundliga bevis Frågan är inte om man vet, om man tror. jag la min röst: Tror det finns Redigerad 20 februari, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Vågar inte spekulera i frågan så jag vote:ade Vet Ej men var jag tvungen o välja skulle jag ta: Nej men jag tror dom existerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 jag la min röst: Tror det finns Frågan är om man tror att de har varit här, inte om de finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Lajnux, tror du att utomjordingar har varit här? Ja, jag tror att dom har varit här, någongång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Kom ihåg gubbar; Extraordinary claims require extraordinary evidence Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2007 Kom ihåg gubbar; Extraordinary claims require extraordinary evidence When describing a theory, the only evidence needed is human imagination. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2007 When describing a theory, the only evidence needed is human imagination. Oh.. jaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts