Jump to content

Har vi fått besök?

Vice.
 Share

Har vi fått besök?  

85 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Detta är en poll skapad på en annan forumits begäran.

Syftet med undersökningen är att ta reda på hurvida folk tror att vi har fått besök av utomjordiskt liv.

Ta gärna och motivera era röster. Tack för er hjälp.

Vote: Nej, men jag tror de existerar.

Detta för att det låter väldigt ologiskt att vi skulle vara de enda levande i universum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Med "varelser" tänker väl de flesta... Vice. :rolleyes: Eller åtminstone ailiens, men en allmänt accepterad teori inom vetenskapen angående livets skapelse på jorden är att det kom materia från andra planeter, som jordens ganska kaotiska "klimat" (för 4mdr år sen) utvecklade till levande organismer, som utvecklades till varelser. På så sätt har vi redan fått besök, och allt är avkomma från dem.

Vote: Nej, men jag tror att de finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote:Nej, men jag tror de existerar

Jag är, nästan, säker på att det förutom oss finns en civiliserad och intelligent livsform.

Jag menar, Universum är oändligt, och expanderar hela tiden, så... hur många galaxer finns det? Hur många planeter finns det? Jo, gräsligt många. Och eftersom att det finns fler solar och liknande - så tror jag att det borde finnas fler planeter som jorden, där liv kan frodas.

Självklart kan det även finnas liv som anpassat sig efter klimat som på t.e.x Venus, gas och högtemperatur.

Och jag tror inte att vi fått besök av dom, för om vi hade det... så tror jag vi hade vetat det.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror på liv på någon annan planet, men inte någon annan planet här i vintergatan.

Varenda stjärna man ser är en sol, och vår sol har ju planeter, och då är det inte omöjligt att

de andra solarna har planeter.

Och vår planet har liv och då är det inte omöjligt att någon av just dom planeterna som är vid en

annan sol också har liv, men jag förväntar mig inte så intelligenta varelser så de har en farkåst så de kan åka

med ljusets hastighet.

Det här är ett av de ämnen som intresserar mig mest.

Tänk om det skulle finnas dinosaurier på någon av de ofunna planeterna :rolleyes:

Och en till ganska rolig sak att veta är att många av stjärnorna där ute kan ha slocknat,

men ljuset från den stjärnan har inte hunnit färdats färdigt :unsure:

vote: Nej, men jag tror de existerar

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men jag tror de existerar. De flesta kanske inte vet detta men det är bevisat att det finns "utomjordingar", dock inte en sån som Vice har på sin avatar.

Jag drar en snabb kurs.

Big Bang sprängs. Olika grundämnen flyger ut i Universum. H20 kommer till planeten Jorden och liv bildas. Detta innebär att H20 kan finnas på andra planeter också... vilket resulterar till liv.

Finns det liv på andra planeter?, Ja

Finns det sånna här?

aliens_847723_0.jpg

... Nej

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF? Brukar ni inte titta på Stargate SG-1 eller?! :rolleyes: klart som faen det finns.

w00t! Alla gånger, goa'ulds och kalaschnicovs eller vad de heter är ju väldigt ovanliga och "alien-liknande".

Intelligent liv någon annanstans i universum? Självklart.

Har de varigt här? Kanske. Det måste ju finnas någon förklaring för alla våra förvirrade amerikanare. Varför ser tillexempel ett UFO ut som ett UFO? Det kunde ju lika gärna liknat en brödrost eller en banan.

Fast när jag tänker efter är de från Rockstar Sup3rN0v4 är minst lika läskiga som goa'uld snubben (huvudrollen) . :unsure:

Röstade: Ja.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote:Nej, men jag tror de existerar

Jag är, nästan, säker på att det förutom oss finns en civiliserad och intelligent livsform.

Jag menar, Universum är oändligt, och expanderar hela tiden, så... hur många galaxer finns det? Hur många planeter finns det? Jo, gräsligt många. Och eftersom att det finns fler solar och liknande - så tror jag att det borde finnas fler planeter som jorden, där liv kan frodas.

Självklart kan det även finnas liv som anpassat sig efter klimat som på t.e.x Venus, gas och högtemperatur.

Och jag tror inte att vi fått besök av dom, för om vi hade det... så tror jag vi hade vetat det.

Exakt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w00t! Alla gånger, goa'ulds och kalaschnicovs eller vad de heter är ju väldigt ovanliga och "alien-liknande".

Intelligent liv någon annanstans i universum? Självklart.

Har de varigt här? Kanske. Det måste ju finnas någon förklaring för alla våra förvirrade amerikanare. Varför ser tillexempel ett UFO ut som ett UFO? Det kunde ju lika gärna liknat en brödrost eller en banan.

Fast när jag tänker efter är de från Rockstar Sup3rN0v4 är minst lika läskiga som goa'uld snubben (huvudrollen) . :rolleyes:

Röstade: Ja.

Hahahaha! :unsure: skrattade så hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor