Jump to content

Att vara prostituerad i Sverige.

SlewME
 Share

Bör det vara lagligt att prostituera sig.  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag med, jag visade att jag inte höll med darkjak. Tyvärr missförstod du mig när jag var ironisk, jag är ledsen.

Eftersom jag tyckte Darkjaks förslag var väldigt bra så var jag dum nog att tro att fler skulla hålla med, alltså trodde jag inte att någon skulle vara ironisk.. nåja, nog om det.

Vote: Nej. Jag har varit i Amsterdam. Jag vill inte skämmas över att bo i Sverige.

Word. Det man ser på gatorna i Red Light är inte något fint. Möjligt att det hos vissa prostituerade finns en yrkesstolthet, men... njäe tack.

Äh, tråkmånsar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom står i skyltfönster och det är kvinnoförnedring på hög nivå! Alla ni som är för prostitution förklarar hur bra det fungerar i teorin, men ni har ingen aning om hur det blir i verkligheten!

Man kan dra paralleller vid drogdebatten och påstå en massa lögner och faktoider. Prostitution innebär INTE automatisk kvinnoförnedring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker: Du länkar till en hora som försvarar det hon gör, tror du att det är representativt för horor i allmänhet? Själv gissar jag på att 9/10 känner tvärtom.

skribb: En kvinna i ett skyltfönser uppfattar jag som automatisk kvinnoförnedring.

skribb: Tycker du att jag skriver lögner och faktoider i cannabistråden? Jag kan inte svara för någon annans lögner i annat fall.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker: Du länkar till en hora som försvarar det hon gör, tror du att det är representativt för horor i allmänhet? Själv gissar jag på att 9/10 känner tvärtom.

Sa jag inte heller, ville bara ge ett exempel på en prostituerad som faktiskt själv valt sitt yrke och inte verkar må dåligt över det.

Tvångsprostitution/traficking, gatuprostitution är jag emot. Jag tycker inte heller att det är okej att använda kvinnorna som reklam och marknadsföring för verksamheten. Men, att göra det hela olagligt ökar bara gatu- och tvångsprostitution, sjukdomar, osv. En legalisering gör att man kan ställa krav, ha översikt och tillåta kvinnorna (män med?) vara med i fackförbund. Ungefär på det viset som darkjak sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor