Jump to content

Att vara prostituerad i Sverige.

SlewME
 Share

Bör det vara lagligt att prostituera sig.  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I just den här undersökningen skulle det vara intressant om fler kvinnor kom med åsikter tycker jag. Majoriteten av dem röstande här är ju yngre killar/män. Men man har ju The_go att rätta sig efter i alla fall. :D

Jag röstade Vet inte. Prostitution existerar ju i Sverige trots lagstiftning och kommer antagligen fortsätta göra det, behov verkar det ju uppenbarligen finnas. Skulle man tillåta prostitution skulle det väl ändå förkomma "svart" prostitution med hallickar och annat vidrigt som hör till ändå?

Sen vet jag inte om man ska se sex som en tjänst man kan köpa, borde det inte vara finare än så? :o

Hmm, jag vet inte som sagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första tycker jag att tanken bara är tillräckligt vidrig. Att ligga med vilt främmande folk, fittbeställning efter fittbeställning. Sälja sin kropp till ngn annan, bara för att tjäna pengar. Desperat behov av hjälp. Folk i desperation vet oftast inte vad de ger sig in på. Men sen blir det ett mönster som dem inte kan släppa. Det blir tvångssyndrom. Prostiuterade kan inte ta konsekvenserna.

"-Hej, jag vill boka ett knull.

- Jaha, närdå?

- NU! "

"-Här har du pengarna hynda!

- Tack, nu kan jag köpa droger och leva osunt i resten av mitt liv"

Iof, är det väl relativt... En del njuter av att vara prostituerade, andra inte. Dem som inte gör det säljer sin kropp, och det är inte okey, för då genomgår dem en oundviklig tvångshandling. Och så länge folk beställer prostituerade, kommer dem ju att finnas kvar.

Man kan väl köpa droger oavsett vilket håll pengarna kommer ifrån? Jag är väldigt övertygad om att antalet som prostituerar sig för att få pengar till droger ökar snarare än minskar om man lagstiftar emot prostitution.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Their body, their choice.

Men (sex)slaveri är och skall vara olagligt, man kan inte äga en människa. Så länge inte människan

säljer sin själ via kontrakt som skall förnyas.

Och sen skall det klistras en stor fet lapp på hororna:

Prostitution kan döda.

Prostitution kan skada dig själv och personer i din omgivning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första tycker jag att tanken bara är tillräckligt vidrig. Att ligga med vilt främmande folk, fittbeställning efter fittbeställning. Sälja sin kropp till ngn annan, bara för att tjäna pengar. Desperat behov av hjälp. Folk i desperation vet oftast inte vad de ger sig in på. Men sen blir det ett mönster som dem inte kan släppa. Det blir tvångssyndrom. Prostiuterade kan inte ta konsekvenserna.

"-Hej, jag vill boka ett knull.

- Jaha, närdå?

- NU! "

"-Här har du pengarna hynda!

- Tack, nu kan jag köpa droger och leva osunt i resten av mitt liv"

Iof, är det väl relativt... En del njuter av att vara prostituerade, andra inte. Dem som inte gör det säljer sin kropp, och det är inte okey, för då genomgår dem en oundviklig tvångshandling. Och så länge folk beställer prostituerade, kommer dem ju att finnas kvar.

Du kan inte låta ditt eget omdöme (alltså om du själv vill eller inte vill utöva något) styra över din åsikt ifrågan. Nu lät det nog lite luddigt, men...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte låta ditt eget omdöme (alltså om du själv vill eller inte vill utöva något) styra över din åsikt ifrågan. Nu lät det nog lite luddigt, men...

Du har helt rätt.

Det finns många som av fri vilja väljer att sälja sex. Och då är det bättre att detta görs under kontrollerade former än att det skre på nått ställe där det inte finns någon kontroll och där det kan hända saker som inte var tänkta från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta här verkar så insnöade på att det är kvinnor som ska/inte ska begå hor.

Lär finnas minst lika många killar som vill hyra ut sin kropp som jobb.

Precis...... Klart det ska vara lagligt....

Finns väll inget mysigare än att en sen fredagskväll gå ner till hamnen å sälja lite rumpa. LOL

Nä men jag tycker det ska vara lagligt...... Så länge det görs av egen vilja....

Sex hjälp borde vara ett krav.... det finns ju många sura människor som skulle behöva sig en omgång för att bli glada. Krav på sex minst en gång i veckan hade gjort sverige gladare.... kan tänka mig höga böter för de som inte följer den lagen.... (Inte direkt allvarlig. Men det ligger lite sanning i det) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä men jag tycker det ska vara lagligt...... Så länge det görs av egen vilja....

Sex hjälp borde vara ett krav.... det finns ju många sura människor som skulle behöva sig en omgång för att bli glada. Krav på sex minst en gång i veckan hade gjort sverige gladare.... kan tänka mig höga böter för de som inte följer den lagen.... (Inte direkt allvarlig. Men det ligger lite sanning i det) :)

Sexhjälp för funksionshindrade är ju bra. Det har de i Danmark minsan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta här verkar så insnöade på att det är kvinnor som ska/inte ska begå hor.

Jag skulle faktiskt inte vara helt emot ett sådant karriärsval. Huvudsaken med detta inlägg var dock att påpeka att akten hor innebär otrogenhet och inte försäljning av sexuella tjänster. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde vara olagligt...

Människor ska inte Knulla för pengar utan med känsla eller kontakt...

Dessutom om det är lagligt kommer det att öka och det kommer då barnen att lära sig tidigare.. vilket är hemskt..

VOTE: nej

Hahah, what? :lol:

Vad kommer barnen lära sig tidigare?.. Prostitution eller sex?

"Känsla eller kontakt", hur har man "kontakt" sex? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom om det är lagligt kommer det att öka och det kommer då barnen att lära sig tidigare.. vilket är hemskt..

Aj. Jag sörjer å dina föräldrars vägnar. Kan inte vara lätt att ha sp trångsynt avkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humor. Du verkar ju inte veta vad hela grejen med frivillig prostution innebär. Vill någon sälja sin kropp, så ska dom få göra det. Det är den illigala prostutionen som ingen vill ha med att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Du har helt rätt.

Det finns många som av fri vilja väljer att sälja sex. Och då är det bättre att detta görs under kontrollerade former än att det skre på nått ställe där det inte finns någon kontroll och där det kan hända saker som inte var tänkta från början.

Så du skulle alltså tycka att det var okey om din flickvän skulle vara prostituerad under kontrollerade former? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du skulle alltså tycka att det var okey om din flickvän skulle vara prostituerad under kontrollerade former? :rolleyes:

Bara för att det ska vara lagligt behöver man väl inte tycka det är okej om flickvännen gör det?

Det är ju ett ställningstagande man själv gör när man går in i yrket medveten om att det kan vara svårt att ha ett seriöst förhållande.

Sen finns det garanterat människor som tänder på den tanken också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart många blir insöade på det (även jag), för hur ofta pratar man om manlig prostitution? Jag tror inte det upplevs som lika kontroversiellt bland allmänheten. Kanske är det inte lika "hallick-betonat".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor