Jump to content

Att vara prostituerad i Sverige.

SlewME
 Share

Bör det vara lagligt att prostituera sig.  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skulle inte vara helt fel med ett system à la Serenity/Firefly där de prostituerade är respekterade kvinnor. Där är det även mycket mer än bara sex. Orkar inte dra hela det där dock.

Jag svarar som KalleR.

EDIT: hamnade visst på ny sida. KalleR svarade (för de som ploppades hit på en gång) "ja, under ordnade former" eller någe' sådant.

EDIT #2: Vote: Vet inte.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danmark har som synsätt att alla ska ha möjlighet till sexytime. Men det har inte alla så länge prostitution är olaglig pga olika anledningar som till exempel handikapp som gör det omöjligt att leta upp en kvinna/man på egen hand.

Det tycker jag är vettigt, men så ska man självklart inte behöva ett handikappsbevis för att få knulla bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis skall det vara lagligt att sälja sex.

Att införa lagliga bordeller där de som arbetar där kontrolleras kontunuerligt av läkare är ett steg i rätt rikting.

Som det är nu, "ja du får sälja sex men nej, du får inte köpa" ger helt fel signaler.

Förr när det var lagligt att köpa sex, var sexhandeln mer öppnen än vad den är idag.

Olika kvinnojourer har idag, svårare att få kontakt, och hjälpa de prostituerade. Man har inte heller samma kontroll när det är undanskymt, som när det är öppet. Kriminella kan blanda sig i, det är större risk för att folk tvingas in i det barn kan dras in osv.

Sedan tror jag inte att det enbart är kvinnor som mår dåligt som väljer att prostituera sig. Det finns de som mår bra och gör det på eget intiativ, men på ett "finare" sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis skall det vara lagligt att sälja sex.

Att införa lagliga bordeller där de som arbetar där kontrolleras kontunuerligt av läkare är ett steg i rätt rikting.

Som det är nu, "ja du får sälja sex men nej, du får inte köpa" ger helt fel signaler.

Förr när det var lagligt att köpa sex, var sexhandeln mer öppnen än vad den är idag.

Olika kvinnojourer har idag, svårare att få kontakt, och hjälpa de prostituerade. Man har inte heller samma kontroll när det är undanskymt, som när det är öppet. Kriminella kan blanda sig i, det är större risk för att folk tvingas in i det barn kan dras in osv.

Sedan tror jag inte att det enbart är kvinnor som mår dåligt som väljer att prostituera sig. Det finns de som mår bra och gör det på eget intiativ, men på ett "finare" sätt.

Röstade ja för ett tag sen, kunde dock inte uttrycka hur jag tänkte. Du gjorde det åt mig, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det omvända är väl vanligare. Dvs att drogmissbruk leder till prostitution.

--

T: Nej.

Du får ju gärna ha ett argument med...

Varför är det bättre att ha en sådan verksamhet helt okontrollerad, utan att kunna hjälpa människor ur det, inte kontroll över ev. sjukdomar eller andra kriminella versamheter än att ha stenkoll på allting?

Qouad, hehe np. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om hon eller kanske han ( :lol: ) skulle vara tvungen att göra det för att försörja sig, att det knappt fanns andra möjligheter så ja, jag vet inte. Kanske ändå. Men det är ju så mycket skit med det där också. Och det finns nästan alltid något annat sätt att skaffa fram pengar.

Vote: Vet inte.

Fasst vid närmare eftertanke: Nej.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor