SlewME Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Hej. Borde det vara lagligt att prostituera sig i Sverige? Jag är osäker på vad jag tycker där. Många som prostituerar sig gör det för att överleva, för att de inte har något annat val. Att man sedan lyckas tillfredställa snuskgubbar på köpet är inte bra. Jag ser i och för sig ingen anledning för en kvinna/tjej att prostituera sig förutom att tjäna extra pengar, vem gillar att bli påsatt av en helt okänd person? Man har ju sett i dokumentärer ex. Insider om tjejer som är så unga som 14 år som är prostituerade. Men å andra sidan, varför skulle man inte få sälja sin egen kropp om man vill det? Detta bortsätt från det jag skrev tidigare. Nu pratar vi om frivillig prostitution och inte organiserad. Organiserad är en helt annan typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Jag måste säga nej. Prostitution leder oftast till att horan tar droger och sprider sjukdomar hejvilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 olagligt! Få bort "random" sex från gatorna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 I voted wrong, jag skulle rösta på Nej :'( aja, jag tkr att det borde vara olagligt då det är fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Vote: Vet inte. Det är väl lagligt att prostituera sig men inte att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Nu pratar vi om frivillig prostitution och inte organiserad. Vem vill prostituera sig frivilligt? Vote : Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Vote: Vet inte. Det är väl lagligt att prostituera sig men inte att köpa? Osäker på hur det ligger till där, får be Kalleballe att ändra frågan isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 (redigerad) Eftersom det är olagligt att köpa sex, så borde det vara olagligt att sälja sex. Om det ska fortsätta vara lagligt, så borde sex-köp också vara lagligt. Vote: vet inte (förbannat kluven) Redigerad 18 februari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Traffiking = Olagligt. Privat prostitution = Lagligt. : Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Vote. Vet ej Denna fråga är ganska svår då jag ej kan tänka mig i denna position. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 (redigerad) Prostitution är något hemskt som inte borde få förekomma imo, även om man vill sälja. Det leder ofta till hemska saker såsom droger och våldtäckt. Noes noes noes. Redigerad 18 februari, 2007 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 (redigerad) Prostitution är något hemskt som inte borde få förekomma imo, även om man vill sälja. Det leder ofta till hemska saker såsom droger och våldtäkt. Noes noes noes.Kan inte bli våldtäckt då en prostituerad gått med på att utföra ett samlag. Sålänge hon inte säger nej. Redigerad 18 februari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Vet ej, är både för och emot i denna fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Tycker man ska få bestämma själv vad man vill göra me sin kropp. Vote: Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Ja absolut. Är skillnaden på prostitution och andra kroppkontaktstjänster verkligen så stor? Missförstå mig inte nu, försöker inte jämföra en massör med en hora men faktum är att prostitution endast är sex för pengar, sex en mänsklig drift. Att det är så fel att betala för det är bara något vårt samhälle har skapat. Att sälja sex är för vissa kvinnor det enda sättet att tjäna pengar och om nu denna lag skulle införas tror du verkligen att det skulle stoppa dem som vill sälja sex? Vi som samhälle tjänar inget på att kriminallisera dessa redan utslagna personer för något så obetydligt som att byta sex mot pengar. Nej, det är redan olagligt att köpa sex här i Sverige, vilket i min mening också är fel eftersom det skapar ett tabu på det hela och de som intresserar sig för saken är de grovt kriminella vilket i sin tur ökar trafficking och liknande vilket absolut inte är ok. Denna debatt är liknande drogdebatten, varför kriminallisera handlingar folk väljer att göra med sin egen kropp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Bryr mig inte Vote: Nullvote Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Vote: NEJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Ja, det borde det vara. Fattar inte varför folk ser ner på prostituerade. Folk säljer sig själva oavsett vilket jobb dom har... de ger båda sin arbetsgivare tjänster... bara olika sorters tjänster och båda får betalt. What's the problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Ja, under ordnade former. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Nej Om det är någon som vill prostituera sig kan de åka till Danmark eller vart fan som helst. Men inga horor på våra gator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts