Jazz Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Det verkar trassla igen, jag har iallafall loggats ut två gånger. Någon som kan konfirmera detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Det verkar trassla igen, jag har iallafall loggats ut två gånger. Någon som kan konfirmera detta? Har inte hänt för mig iaf.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Det verkar trassla igen, jag har iallafall loggats ut två gånger. Någon som kan konfirmera detta? Hände mig igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Händer bara för mig när jag byter dator/IP. Redigerad 5 juli, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Händer bara för mig när jag byter dator/IP. Jag har haft samma IP sen jag starade om routern sista juni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Händer mig fortfarande då och då. Inte ofta dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Händer mig hela tiden när jag byter dator. Inte bara IP, vi har nämligen två stationära datorer, två bärbara och en PSP som alla har samma IP. Det är skitjobbigt! Att det händer när man byter IP är ju ganska naturligt, men när man byter dator borde det ju inte ändras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Händer mig hela tiden när jag byter dator. Inte bara IP, vi har nämligen två stationära datorer, två bärbara och en PSP som alla har samma IP. Det är skitjobbigt! Att det händer när man byter IP är ju ganska naturligt, men när man byter dator borde det ju inte ändras? Cookien är för den datorn. Loggar du in på en annan sätts den där, och då försvinner den på den första. Simple life. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Cookien är för den datorn. Loggar du in på en annan sätts den där, och då försvinner den på den första. Simple life. Jofast... förr vet jag att man kunde logga in på vilken dator som helst här hemma och ändå komma in utan inloggning. På nåt sätt måste alltså mitt IP ha varit kopplat till min användare. Om jag inte minns fel kan det t.o.m. ha varit så att jag råkade kryssa i "remember me" på en skoldator, stängde av datorn och kom tillbaka efter helgen till samma dator. Datorn hade "remember me" inställt fortfarande. Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Jofast... förr vet jag att man kunde logga in på vilken dator som helst här hemma och ändå komma in utan inloggning. På nåt sätt måste alltså mitt IP ha varit kopplat till min användare. Om jag inte minns fel kan det t.o.m. ha varit så att jag råkade kryssa i "remember me" på en skoldator, stängde av datorn och kom tillbaka efter helgen till samma dator. Datorn hade "remember me" inställt fortfarande. Tror jag. Förr.. Detta är efter problemet uppstog. Nya cookies med andra funktioner än dom förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Förr.. Detta är efter problemet uppstog. Nya cookies med andra funktioner än dom förr. Jo, och om det funkade perfekt förr men inte nu, kan man inte kanske försöka återställa de nyare cookiestyperna så de fungerar precis som de gamla? Jag vet inte hur inbakade dessa funktioner är, men om det går att göra så att det blir som förr så är det mitt förslag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Idag var jag utloggad för första gången sen: Har aktiverat funktionen "Reset member's log in key upon each log in". Vi får se om det gör någon skillnad... tror inte det... men vi kan ju hopppas.... Fortsätt att rapportera problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts