L_Voll Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Har fortfarande samma problem. Tror att problemet ligger i IPBs nya funktioner "Stronghold Cookie". Den motverkar att någon stjäl dina cookies. Problemet är att den antagligen även ställer till problem. Har avaktiverat den på ett testforum för att se om det är den som är problemet. Återkommer. EDIT: Problemet är kvar trots att jag stängde av Stronghold. Problemet är kvar för mig med. Det är lite drygt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Känner igen detta.. händer väl en gång i veckan kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Jag blir utloggad om jag inte skriver http://www.gtasajten.com/forum/index.php. Try it. Fastän jag går in på bara http://www.gtasajten.com/forum/ så är jag alltid inloggad fastän jag stänger ner fönstret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Mjo, samma för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Det verkar som det inte går att logga ut heller ibland. Jag vet att jag loggade ut i går kväll, men lik förbannat har jag varit inloggad hela natten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Är inte helt säker, men kan tänka mig att "remember me"-funktionen spärras vid:Byte av datorByte av IP-nummerByte av webbläsare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Jag hade problemet ett tag innan, försvann efter att jag hade formaterat några gånger. Verkar funka lite då och då. Har inte haft några problem på ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Är inte helt säker, men kan tänka mig att "remember me"-funktionen spärras vid:Byte av datorByte av IP-nummerByte av webbläsare har inte bytt nåt av det på senaste, men är ändå utloggad ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 har inte bytt nåt av det på senaste, men är ändå utloggad ibland. Inte jag heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Ni använder inte olika adresser heller? (gtasajten.com/forum, gtasajten.se/forum etc) Jag har också samma "problem" men byter dator, IP-adress och webbläsare hej vilt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2007 Ni använder inte olika adresser heller? (gtasajten.com/forum, gtasajten.se/forum etc) Jag har också samma "problem" men byter dator, IP-adress och webbläsare hej vilt Alltid http://www.gtasajten.com/forum och bara hemifrån, använder fjärrskrivbord om jag är på annan plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 12 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2007 Det är nåt galet nu, tror jag. Det ligger till så att nu kan jag inte logga ut. När jag loggar ut så loggas jag ut normalt, men när jag stänger ner fönstret och sen öppnar det igen så är jag inloggad igen. Jag vill ju inte gärna var inloggad 24/7 heller. wtf!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2007 Det är nåt galet nu, tror jag. Det ligger till så att nu kan jag inte logga ut. När jag loggar ut så loggas jag ut normalt, men när jag stänger ner fönstret och sen öppnar det igen så är jag inloggad igen. Jag vill ju inte gärna var inloggad 24/7 heller. wtf!? Varför? Finns absolut ingen anledning att logga ut om du nu inte sitter på en skoldator eller liknande. Det är om du har efterblivna syskon, men det är lugnt för då bannar vi dig så slipper du vara inloggad alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 12 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2007 Varför? Finns absolut ingen anledning att logga ut om du nu inte sitter på en skoldator eller liknande. Det är om du har efterblivna syskon, men det är lugnt för då bannar vi dig så slipper du vara inloggad alls. Inga efterblivna syskon här inte. Nåja, lite överdrivet inlägg kanske, klart man alltid kan vara inloggad, men man blir ju iaf lite fundersam när det inte verkar fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2007 Har samma problem som Quattro nämnde. Det är ganska störande faktiskt. För min del är jag hellst bara inloggad om jag vill skriva något inlägg. Ska man bara läsa på forumet finns det ingen anledning att vara inloggad tycker jag... (och ingen ser att man kollat deras profiler ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 (redigerad) Har ställt om hur länge en speciell login-nyckel får sparas i cookies, får se om det hjälper något. I annat fall blir det att ta bort stronghold-inställningen, vilket iof är synd. Redigerad 16 mars, 2007 av Hultenius ha! ingen hann se mitt stavfel :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Har ställt om hur länge en speciell login-nyckel får sparas i cookies, får se om det hjälper något. I annat fall blir det att ta bort stronghold-inställningen, vilket iof är synd. Testade att ta bort stronghold på ett av mina forum tidigare, det hjälpte inte. Så det beror nog inte på stronghold. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2007 Kan vara värt ett test iaf. Tror vi har nått problem i still med: http://forums.invisionpower.com/index.php?...p;bug_cat_id=12 Dessvärre verkar det inte finnas nån fix då orsaken är okänd. Kan öppna en ticket, matt (själva huvudutvecklaren av IPB) har ju varit här och rotat förut Jag tror iof inte det kommer leda till någon fix heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Jag blir tokig på det här problemet. Förut hände det kanske en gång i månaden, nu händer det fan varannan gång jag besöker forumet, även fast att jag var inloggad 3 minuter tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2007 Jag blir tokig på det här problemet. Förut hände det kanske en gång i månaden, nu händer det fan varannan gång jag besöker forumet, även fast att jag var inloggad 3 minuter tidigare. För mig händer det varje gång. GAH. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts