Ceone Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Greenpeace (skräp organisationen) är emot genmanipulerad mat skickas till Afrika. De stoppade en stor skeppning till Afrika med GMO mat. Då dog hundratusentals människor. Själv tycker jag att det ska få finnas. Bättre mat än inget. Vote: JA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Greenpeace (skräp organisationen) är emot genmanipulerad mat skickas till Afrika. De stoppade en stor skeppning till Afrika med GMO mat. Då dog hundratusentals människor. Själv tycker jag att det ska få finnas. Bättre mat än inget. Vote: JA Hmm, källa? Inte särskilt insatt i ämnet, men såvitt jag vet är inga skador på maten eller kroppen bevisade så.. varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Är inte så där värst insatt i ämnet, har du även en artikel eller liknande om ditt påstående?, yttrar mig inte föräns jag blir lite mer påläst. EDIT: HAHA! Tweak, vi gick i samma tanke gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Bullshit sa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Öhm... Jag är inte emot genmanipulerad mat... Tror jag. Ge mig/oss mer info så är det lättare att välja sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Är inte så där värst insatt i ämnet, har du även en artikel eller liknande om ditt påstående?, yttrar mig inte föräns jag blir lite mer påläst. EDIT: HAHA! Tweak, vi gick i samma tanke gång! Haha, nästan samma ord också Mjo, Bullshit kanske inte är alltför sakliga. Men ja, jag vet inte riktigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Bullshit sa det Och för en som inte är insatt i termer och uttryck så betyder det? Vet ju vad bullshit betyder, men jag antar att det är någon sorts rörelse?.. eller så är jag jävligt trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Och för en som inte är insatt i termer och uttryck så betyder det? Vet ju vad bullshit betyder, men jag antar att det är någon sorts rörelse?.. eller så är jag jävligt trött. TV-programmet tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Kan man isolera odlingsområden så grödorna inte sprider sig till andra ekosystem skulle det vara fint. Men sen är det tyvärr bara multinationella, ondskefulla företag som besitter teknologin och utnyttjar den i det enda syfte att tjäna så mycket pengar som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 GMO mat är typ de har tex. skapat en superpotatis som inte är naturlig så blir potatisarna dubbelt så stora istället. WICKI WICKI: Genmodifierade livsmedel är livsmedel där någon ingående råvara fått sin arvsmassa modifierad (GMO). De produkter som är vanligast att genmodifiera inkluderar majs, potatis, raps och soja. Hittills har genmodifierade livsmedel varit restrikterade och måste först godkännas av EU för att få säljas inom EU. För att godkännas ska en riskvärdering göras. I riskvärderingen bedömer man bland annat om de genmodifierade livsmedlen skiljer sig från "originalet", exempelvis på avseende på fett, protein, vitaminer, toxiner och näringsvärde. Dessutom så bedömer man om ämnet kan utlösa allergiska reaktioner eller bli giftigt. Att använda GMO i livsmedel är kontroversiellt. Motståndarna hävdar bland annat att man med genmodifieringen kan föra över protein, som vissa personer är överkänsliga mot, till en ny ingrediens som inte haft den innan och därmed minska mängden livsmedel som dessa personer kan förtära. Förespråkarna pekar på att detta inte hänt och på den kontroll som finns inom EU. I motsats till genmodifierade livsmedel står ekologisk mat, där GMO är förbjudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Bullshit sa det Penn and Teller? Vote : Ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Kan man isolera odlingsområden så grödorna inte sprider sig till andra ekosystem skulle det vara fint. Men sen är det tyvärr bara multinationella, ondskefulla företag som besitter teknologin och utnyttjar den i det enda syfte att tjäna så mycket pengar som möjligt. Trevligt att ha dig tillbaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Vote: Ja, om maten kan göra något åt svält i tredje världen så är jag för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 (redigerad) Jag ser inget fel med genmanipulerad mat sålänge man har kvar orginalväxten (som t.ex. Sverige, ha en databas med orginalfrön). Bullshit pratade med han som "uppfann" genmanipulerad mat. Enligt honom så kan man bara ge 1/4 av jordens befolkning mat (tror det var så lite, faktiskt). Tror inte att vi har 4,5 miljarder frivillga som vill dö. *edit* Fast det kanske var tvärtom, d.v.s att man bara kan ge 3/4 av alla människor mat. Får kolla upp det. Redigerad 13 februari, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Genmanipulerad mat = mycket mat = klad hest. ..antar jag, är inte ett dugg insatt på ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Inte alls insatt så jag röstar Vet ej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Genmanipulerad mat = mycket mat = klad hest. ..antar jag, är inte ett dugg insatt på ämnet. Måste kanske kolla lite på grejerna The Dude nämnde också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Det är väl bra att afrikanerna får lite krubb, så JA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Jag är för GMO. Vi hade diskussion om det i klassen under en etik och moral-lektion, och jag blev skrämd över hur min klasskompis debatterade. Inte argumenten, utan med den intensitet de framfördes och att hon verkligen helhjärtat trodde på vad hon sa. Helt sjuk förvandling av en av de klipskaste tjejerna (klipsk != lärarfavorit, pappas flicka-tjej) i klassen på ett ögonblick blev helt dum i skallen. "Vet ni hur mycket mat vi slänger varje dag i matan?" "Men vad ska vi göra då, skicka ner resterna till Afrika?" "Jag skulle lätt göra det!" "Maten hinner ju ruttna!" "Det går väl att ordna?!" "Men fattar du inte att de skulle ta det som den värsta förolämpningen i deras liv, att vi skickar matrester istället för hjälp?" "De är väl glada för den hjälp de får!" Etc. Skrämmande, hon är annars riktigt smart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 [Oseriöst]Om ändå hitler hade vunnit kriget, då hade vi inte längre haft nåra att skicka mat till [/oseriöst] Genmanipulerad För The Vinst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts