Jump to content

Fahrenheit

Jojje
 Share

Recommended Posts

Ja, som många andra, väntar på Fahrenheit 2 (Om spelet nu någonsin blir av).

Vad får dig att tro att en uppföljare ska dyka upp? Det glada slutet avslutade det hela ganska bra tycker jag. Utvecklarna jobbar på Heavy Rain för tillfället förresten, PS3-exklusivt spel.

http://www.gametrailers.com/player/10758.html

Planerat att släppas under hösten 2008 om jag minns rätt. De är ganska tystlåtna när det kommer till Heavy Rain.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skämtar du? Slutet skrek ju uppföljare. Inte bara att

att de säger i slutet att det här bara var början och att stora händelser är på väg utan dessutom att han får ett barn som är den utvalde.

Dessutom så har de sagt att de har planer på ett andra spel men det berode på hur första spelet tog mot.

Säkert... minns inte så mycket.

Minns bara att de sitter där på en backe med blommor och så säger Lucas något... alla var glada och hotet var över

. Wiiie!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med det?

North American version changes

The original title of Fahrenheit was changed to Indigo Prophecy in the United States and Canada. The change was made to avoid confusion with the film Fahrenheit 9/11.[1] Scenes depicting sex (one of which is interactive) and other "adult content" were removed from the North American versions so the game would receive a "Mature" (17+) rating. Both the name change and editing were made at the request of the publisher.

A likely cause for the requested changes was due to the infamous Hot Coffee mod for Grand Theft Auto: San Andreas, which garnered unfavorable media attention and controversy in mid-2005. Although Fahrenheit's sex scenes are not explicit (less so than a typical "R"-rated film), Quantic Dream claims that the cuts don't "dramatically affect" the plot of the game. The deleted scenes are completely ancillary to the plot. Even so, the game has been re-released in Canada and the USA under the title Fahrenheit: Indigo Prophecy Director's Cut. This version of the game, available only for Windows as a download, is uncut and rated Adults Only (18+).

The game faced no such problems in other parts of the world; any copy of the game entitled Fahrenheit has not been edited in any way.

-Jag skulle dock inte kalla det STARKT censurerat..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är antagligen bara jag som tyckte att det här spelet var ett riktigt bottennapp. Men men, dryga timmen kanske inte räckte.

Instämmer, började i världsklass och slutade ofattbart dåligt, således ett riktigt skitspel.

Edit. Nu var jag hård. Spelupplevensen var helt underbar en bra bit in i spelet, sedan kändes det som att deadlinen närmade sig för utvecklarna och avslutet kunde ha blivit så mycket bättre, kanske hade det varit ett av de bättre spelen jag har spelat om detta hade förbättrats.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor